Jak vybrat kameru do auta

Autokamery jsou neocenitelnými pomocníky především, jste-li účastníky dopravních nehod, porušování dopravních předpisů či vandalismu. Pořízený záznam totiž můžete použít při trestním řízení k jednoznačné identifikaci pachatele. Lze je však také využít k natočení projížďky zajímavou krajinou či na ni náhodně zaznamenat neobvyklý astronomický úkaz. Každopádně investice do autokamery se určitě vyplatí. Pro jaký typ, funkce, kvalitu záznamu či konkrétní model se rozhodnout vám poradíme v následujícím článku, kde najdete i srovnávací test kamer do auta.

Test autokamer 2018

NázevKvalita a možnosti videaFunkceCelkem
1.DOD LS470W+Zjisti cenu70%70%
70%
Recenze
2.TrueCam A6Zjisti cenu60%80%
68%
Recenze
3.Xiaomi Yi Dash Camera AMI245Zjisti cenu70%60%
66%
Recenze
4.Lamax Drive C3Zjisti cenu50%60%
54%
Recenze
5.Sencor SCR 2100Zjisti cenu40%60%
48%
Recenze

Parametry

NázevRozlišení videa (pixely)Pozorovací úhel (°)Velikost displeje (palce)Kapacita paměti (GB)
1.DOD LS470W+1 920 x 1 080150332
2.TrueCam A61 920 x 1 0801302,732
3.Xiaomi Yi Dash Camera AMI2451 920 x 1 0801652,764
4.Lamax Drive C31 920 x 1 0801402,432
5.Sencor SCR 21001 920 x 1 0801202,732

Funkce

NázevMenu v českém jazyceAutomatické zapnutíG-senzorGPS lokátorRadaryNoční režimParkovací režimLDWS
1.DOD LS470W+AnoAnoAnoAnoNeAnoAnoNe
2.TrueCam A6AnoAnoAnoAnoAnoAnoAnoNe
3.Xiaomi Yi Dash Camera AMI245AnoAnoAnoNeNeAnoNeAno
4.Lamax Drive C3AnoAnoAnoNeNeAnoAnoNe
5.Sencor SCR 2100AnoAnoAnoNeNeAnoAnoNe

Základní dělení

Kamery do auta můžeme rozdělit podle oblasti, kterou v jeden okamžik snímají, na tyto typy:

  • klasické
  • externí
  • duální

Klasické autokamery

Tento typ snímá pouze prostor před vozidlem. Umisťuje se standardně do horní části čelního skla auta. Jedná se o nejdostupnější, nejlevnější a zároveň nejprodávanější variantu kamery do auta. Do nich lze zařadit ještě podskupinu mini kamer do auta. Jak už název vypovídá, jde zejména o nenápadnost. Ať už kvůli nenechavcům, nebo kvůli tomu že chcete nepozorovaně nahrávat dění okolo svého vozu, když stojí na parkovišti.

Externí autokamery

Jedná se o typ, který zaznamenává jak to, co se děje před vozidlem, tak (díky přídavné optice umístěné na zadním skle) i prostor za ním. To se může hodit především v případě, kdy do vás někdo narazí zezadu a snaží se popřít svoji vinu. Tyto kamery jsou sice dražší než klasické, ale ochrání váš majetek mnohem účinněji.

Duální autokamery

Poslední z uvedených typů – duální kamera do auta – současně snímá jak dění před vozem, tak i uvnitř něho. Tento typ je nejméně žádaný.

Důležité parametry

O kvalitě záznamu z autokamery rozhoduje celá řada faktorů, mezi ty nejdůležitější patří:

  • velikost snímače
  • rozlišení snímače
  • frekvence snímání
  • úhel záběru
  • velikost displeje

Velikost snímače

Mezi velikostí snímače a kvalitou záznamu je přímá úměra, pokud tedy potřebujete natáčet kvalitní video i za zhoršených světelných podmínek, zvolte raději větší snímač (obraz pak bude lépe osvětlen, díky čemuž bude ostřejší). Za běžnou standardní velikost je považován snímač o velikosti 1/4 palce.

S velikostí snímače však roste také velikost samotné kamery, před výběrem konkrétního modelu proto dbejte také na to, kde a jak bude přístroj umístěn, aby vám nebránil ve výhledu při řízení.

Rozlišení snímače

Rozlišení snímače je velmi důležitým parametrem, neboť čím kvalitnější video je, tím lépe lze s jeho pomocí prokázat případného viníka nehody.

Rozlišení do určité míry souvisí také s velikostí snímače a vždy je dobré volit velikost rozlišení úměrně k velikosti snímače (malý snímač s vysokým rozlišením nepořídí kvalitní záznam!). Optimální pro snímač s 1/4 palci je rozlišení 2 MPx, pro snímač 1/3 palce je to 5 MPx.

V současnosti již nemá smysl investovat do rozlišení 640×480 pixelů, to najdeme už jen u zastaralých modelů autokamer. Raději proto vybírejte mezi kamerami do auta s HD (1280×720) či ještě lépe volte Full HD rozlišení se 1920×1080 pixely, díky němuž získáte skutečně kvalitní záznam.

Na trhu však najdete také modely, které se pyšní WQHD (2560×1440), nebo dokonce WQXGA (2560×1600). Ačkoli díky nim získáte skutečně vynikající obraz, pro běžného uživatele se příliš nehodí. Nároky na paměť takových přístrojů jsou totiž velmi vysoké. I zde totiž platí, že čím menším rozlišením přístroj disponuje, tím delší video s ním zaznamenáte. I to je jeden z důvodů, proč se zatím nesetkáváme s kamerami do auta s rozlišením 4k. Jejich pořizovací cena by byla vysoká a délka pořízeného záznamu výrazně kratší než u kamer s nižším rozlišením. Ale už záznam v WQHD a WQXGA je velice kvalitní, viz video níže.

Jak vypadá video v jednotlivých rozlišeních

HD autokamera

FullHD autokamera (1080p)

WQHD (lepší než fullHD) – možná budete muset upravit zdroj kvality youtube videa, v základu se nespouští v té nejvyšší

Frekvence snímání

Frekvence snímání přímo souvisí s kvalitním a plynulým obrazem, který je schopen přístroj zaznamenat. Plynulost obrazu je u kamery do auta zásadní, jelikož čím více detailů dokáže kamera zachytit, tím je video průkaznější.

Frekvence snímání se udává v hodnotách fps, což je počet snímků za sekundu. Základní nejnižší hodnoty, s nimiž lze získat základní plynulost obrazu, se pohybují od 20–24 fps, lepší je však volit hodnoty okolo 30 fps (25 fps je přibližně frekvence běžného filmu). Maximum se pohybuje kolem hodnoty 60 fps, což v praxi znamená velmi kvalitní záznam, který lze dále počítačově upravovat (například zrychlovat, zpomalovat či stříhat).

Čím vyšší je však frekvence snímání, tím nižší obvykle bývá rozlišení snímače a naopak vyšší rozlišení ubírá počet pořízených snímků za sekundu. Pro běžného uživatele proto doporučujeme volit vždy zlatý střed a nejít do extrémů ani u jednoho z těchto parametrů.

Můžete se také setkat s kamerou, která při zhoršených světelných podmínkách automaticky snižuje hodnotu fps. Pomalejší snímání umožňuje vyšší kvalitu rozlišení, což znamená celkově kvalitnější (a průkaznější) záznam. Sice tak může snímači utéct nějaký ten důležitý detail, ale za zhoršených podmínek je lepší získat méně kvalitních snímků, než sice plynulý ale výrazně nekvalitní záznam.

Úhel záběru

Každá kamera disponuje několika úhly záběru – vertikálním, diagonálním a horizontálním. Právě horizontální úhel záběru je pro řidiče zásadní, udává totiž šířku snímaného prostoru před (případně za) automobilem.

Opět i zde platí, že se jedná o velmi důležitý parametr, který může rozhodovat o vaší vině, či nevině. Důležité totiž není jen to, co se děje na silnici, ale i to, co se děje na chodníku či v blízkém okolí.

Levnější modely nabízejí většinou nedostačující úhel záběru pouze 110°, což odpovídá přibližně snímání prostoru silnice před vámi. Standardně se však tento úhel pohybuje v rozmezí od 120° do 150°, což zaručuje také snímání blízkého okolí (tedy i dopravních značek, semaforů apod.).

Neplatí zde však, že čím větší úhel zvolíte, tím lépe. Při úhlu větším než 150° totiž dochází k efektu tzv. rybího oka, kdy je výsledný obraz nejen zkreslený, ale objevuje se u něj také snížení kvality (počet pixelů na širší záběr jednoduše nebude dostačující). Doporučujeme vám proto volit úhel záběru od 120° do maximálně 150°.

Velikost displeje

Při výběru autokamery dbejte také na velikost displeje. Dnes jsou již téměř všechny přístroje standardně opatřeny LCD displejem, jehož velikost se běžně pohybuje od 1,5 do 2,5 palce úhlopříčky.

Displej v zásadě slouží pouze k ovládání, pro přehrávání videí je i ten největší nabízený model nedostatečný. Kamery s větším displejem (například 2,5 palce) jsou nejen dražší, ale mají celkově větší rozměry, a mohou proto vadit ve výhledu. Doporučujeme proto volit spíše kamery s menším displejem.

Většina přístrojů dnes disponuje také funkcí automatického vypnutí displeje při chodu kamery. Tato funkce nejen šetří energii baterie, ale zároveň vás přístroj neoslňuje především při jízdě v noci.

Optika

O kvalitě výsledného záznamu zásadně rozhoduje také optika, především pak vlastnosti několika vrstevné skleněné čočky, kterou je obraz snímán. Čočka svým provedením rozhoduje o dvou důležitých faktorech: světelnosti objektivu a ohniskové vzdálenosti.

Světelnost objektivu

Světelnost je označena písmenem F. Obecně platí, že čím nižší je hodnota světelnosti, tím více světla čočkou projde, a tím kvalitnější video získáte.

Ohnisková vzdálenost

Ohnisková vzdálenost nese označení malé f a souvisí s šířkou snímacích úhlů. Čím je ohnisko blíž čočce, tím větší je snímací úhel. Čím nižší je tedy hodnota f, tím větší je záběr, který dokáže kamera zhotovit.

Paměťová kapacita

Bezproblémové uložení videa je stejně důležité jako jeho pořízení. Velká část moderních autokamer proto disponuje poměrně vysokou vnitřní pamětí, která se pohybuje od 16 GB do 64 GB (standardně 32 GB).

Běžně lze vnitřní paměť rozšířit (od 8 do 128 GB) pomocí tzv. paměťových slotů, nejčastěji se jedná o SD či micro-SD karty. Po zaplnění SD karty ji jednoduše vyměníte za jinou a uložený materiál si můžete archivovat v počítači. Na micro-SD karty však musí být kamera vybavena speciálním slotem.

Některé modely také nabízejí kompresi pořízených dat pomocí kodeků. Ty převedou video do menšího formátu, které lze následně v počítači otevřít v původní velikosti. Komprese dat ovšem často ubírá na kvalitě pořízeného záznamu, mění barvy, kontrast či ostrost. Proto rozhodně platí, že čím větší je celková vnitřní paměť přístroje, tím lépe.

Pro lepší představu uvedeme orientační hodnoty paměti a délku záznamu v HD kvalitě, který s ní je možné pořídit:

velikost pamětimaximální počet hodin
16 GB7
32 GB14
64 GB28
128 GB56

Uvedené hodnoty jsou pochopitelně přibližné, množství dat, které se do paměti vejde, je totiž závislé nejen na kvalitě videa, ale zejména také na způsobu komprese videa, která se u jednotlivých modelů mírně liší.

Pro záznam ve Full HD obecně platí, že maximální délka záznamu dosahuje přibližně poloviny uvedených hodnot pro HD kvalitu.

Většina autokamer také disponuje funkcí tzv. smyčky, ta po zaplnění celé paměti začne automaticky přepisovat nejstarší záznam nejnovějším. Při velmi malé vnitřní paměti se tak může stát, že při nehodě nejdůležitější úsek záznamu ztratíte.

Další funkce

Kamery do auta však nejsou pouze přístroje opatřené funkcí videozáznamu. Již základní modely často nabízejí další užitečné funkce (např. automatické zapnutí či G-senzor, nebo dokonce GPS), které z vaší autokamery udělají neocenitelného pomocníka na cestách.

Automatické zapnutí

Přístroje, které jsou napájeny přímo z autozásuvky, mohou disponovat velmi praktickou funkcí automatického zapnutí. Při nastartování auta se tak nemusíte starat o manuální zprovoznění kamery, ta totiž začne automaticky pořizovat záznam, jakmile se automobil rozjede.

G-senzor

Další z mnoha praktických funkcí, která, dojde-li k nárazu vozidla, automaticky uzamkne pořízený záznam, a zabrání tak jeho přemazání či poškození. Díky tomu budete mít naprostou jistotu, že důležité vteřiny před a po nehodě budou vždy zaznamenány, a mohou tak posloužit jako důkazní materiál. Časový rozsah, který bude při nárazu uzamčen, je zpravidla možno ručně nastavit podle vlastní potřeby.

Manuální uzamčení záznamu

Velmi podobně funguje také možnost manuálně uzamknout část pořízeného videozáznamu. To se hodí především v případě, kdy nemáte přístup k počítači a chcete mít jistotu, že záznam nebude přepsán automatickou smyčkou. Touto funkcí disponují všechny autokamery a najdete ji pod tlačítkem s vykřičníkem.

GPS lokátor

Kvalitní kamera do auta s GPS lokátorem (nejedná se o GPS navigaci!) dokáže přesně zaznamenat trasu, po níž jste projížděli, polohu i rychlost. Z pořízeného záznamu je proto možné vyčíst mnoho informací, které se mohou hodit především při plánování nejrychlejší cesty nebo sledování firemních vozů. Kromě toho v případě, že dojde k nehodě firemního auta, může tato funkce řidiči také zachránit život, jelikož je nabouraný vůz snadno lokalizovatelný.

Detekce rychlostních radarů

U některých kamer do auta vybavených GPS se také můžete setkat s funkcí detekce rychlostních radarů. Pracuje s databází radarů, proto přiblížíte-li se k některému z nich, kamera vás na tuto skutečnost upozorní zvukovým signálem. Nemusíte se však bát, tato funkce je v České republice povolená a plně legální (což však neplatí pro všechny státy Evropy!). Někteří prodejci se chlubí kamerami do auta s antiradarem. Pod tímto označením se ale v naprosté většině případů skrývá právě jen databáze pevných měřičů rychlostí. Nepomůže vám proti přenosným radarům a často tyto databáze nejsou ani příliš aktualizované. Rozhodně na tyto funkce příliš nespoléhejte.

Wi-Fi

V dnešní době disponuje technologií Wi-Fi poměrně mnoho modelů. S její pomocí můžete kameru propojit třeba s mobilním telefonem či notebookem a stáhnout si či přehrát záznam a případně provést také základní nastavení.

Mikrofon

Má-li kamera i tuto funkci, jednoduše to znamená, že je schopna kromě obrazového záznamu pořídit také zvukový a zaznamenat zvuk vně i uvnitř vozidla.

Fotoaparát

Přístroj může být vybaven také tlačítkem pro fotografování. V případě potřeby jej tak můžete odejmout z držáku a použít jako klasický fotoaparát (například pro zaznamenání situace těsně po nehodě).

V dnešní době mobilních telefonů běžně opatřených výkonnými fotoaparáty sice tato funkce trochu ztrácí na významu, každopádně je možné, že mobil zrovna nebudete mít po ruce či bude vybitý.

Noční režim

Ačkoli všechny kamery dokážou nahrávat i v noci, kvalitně zaznamenají samozřejmě pouze dobře osvětlenou scénu. Funkce nočního režimu proto využívá speciální LED či infračervené přisvětlení, které zlepšuje kvalitu pořízeného obrazu. Ačkoli od této funkce nemůžete očekávat zázraky, pokud řídíte převážně v noci, investici do kamery s touto funkcí vám určitě doporučujeme.

Rozdíl mezi výkonnější a levnější kamerou je při záznamu v noci dost značný:

WDR

Technologie Wide Dynamic Range zlepšuje celkovou kvalitu obrazu. S její pomocí proto budou detaily výsledné nahrávky lépe čitelné a to i za zhoršených světelných podmínek (například při západu slunce či večer).

Parkovací režim

Tuto funkci můžete najít také pod označením Motion detect nebo detekce pohybu. Jedná se však vždy o totéž – přístroj spustí nahrávání vždy v případě, kdy zachytí v blízkosti vašeho zaparkovaného automobilu pohyb. S jeho pomocí tak můžete usvědčit třeba vandaly či nešikovné řidiče, kteří nabourají váš zaparkovaný vůz.

LDWS

Lane Departure Warning Systém je praktickým pomocníkem především pro všechny řidiče, kteří absolvují dlouhé cesty autem. Jedná se o systém, který neustále detekuje jízdu v daném jízdním pruhu a zvukovým signálem upozorní v případě, když jízdní pruh opustíte. Snižuje tedy riziko autonehody například v případě mikrospánku.

Magnetický držák

Jedná se o nejjednodušší upevnění. Využijete jej především v tom případě, kdy opouštíte vozidlo a nechcete v něm kameru nechávat. Nemusíte ji tak pokaždé složitě šroubovat či jinak upevňovat. Držák na kameru jednoduše umístíte na palubní desku (Na čelní sklo to nedoporučujeme, kvůli případným sporům s policií o viditelnosti z vozidla. Vyjímkou je umístění za zpětné zrcátko o tom si řekneme dále) kde drží díky podtlaku.

Zadní kamera

Zadní kamera do auta je doplňkovou funkcí některých modelů. Kromě prostoru před vozidlem snímá i obraz za ním, který se zobrazuje na displeji kamery či na palubním displeji. Tuto funkci využijete jak v případě autonehody, tak i při parkování.

Vstupy a výstupy

Pokud není k dispozici Wi-Fi, můžete k přenosu dat do jiných zařízení použít samozřejmě také kabel. Za tímto účelem jsou autokamery běžně vybaveny těmito výstupy:

  • HDMI
  • USB
  • AV

HDMI umožňuje přehrávání videozáznamu ve vysokém rozlišení například na televizoru.

Pomocí USB zase můžete propojit kameru s počítačem, případně televizorem.

A s AV výstupem připojíte kameru například k většímu dotykovému panelu přímo ve vašem automobilu. Obrazovka o velikosti 5–7 palce je ideální pro přehrávání záznamu přímo na místě.

Napájení

Co se napájení týče, můžete vybírat mezi dvěma základními možnostmi: buď sáhnete po autokameře, jejíž napájení probíhá přímo z automobilu nebo se poohlédnete po přístroji s bateriemi s vysokou kapacitou.

Napájení z automobilu

Tímto typem napájení disponuje většina autokamer. Přístroje jsou jednoduše vybaveny konektorem pro připojení k elektroinstalaci vozidla. Instalace je tedy velmi snadná (kabel je obvykle veden po sloupcích vozu). Nemusíte se také starat o baterie, pokud je auto nastartované, vaše kamera bude mít stále dostatek energie, potřebné k jejímu provozu.

Nevýhodou je, že tyto přístroje často disponují pouze původní baterií, která nevydrží příliš dlouho. Přístroj je tedy velmi obtížné využít zvlášť (např. jako fotoaparát) a mnoho toho s ním nenatočíte ani při parkování či ve chvílích, kdy auto nemá zapnutý motor.

Napájení z baterií

Baterie je sice nutné neustále kontrolovat a vyměňovat, mají však také své nesporné výhody. S tímto typem přístroje totiž můžete také fotografovat či zaznamenávat dění okolo vozu i v případě, že motor není v chodu (zejména při využívání parkovacího režimu).

Při výběru baterie vždy dávejte přednost co nejvyšší kapacitě a také vysoké kvalitě samotné baterie. Ačkoli s těmito parametry roste také cena baterie, investice se vám vyplatí.

Cenové relace

Ačkoli i s velmi levnou kamerou do auta lze za dobrých světelných podmínek pořídit záznam, který bude dostačující při prokazování viníka dopravní nehody či trestného činu, u autokamer však více než u jiných přístrojů platí, že čím více si připlatíte, tím více získáte. Dražší modely vám zaručí nejen vynikající videozáznam, ale také množství funkcí. Jednotlivé modely v různých cenových kategoriích se proto liší zejména rozdílnou kvalitou záznamu a počtem přidaných funkcí.

do 2 000 Kč

Do zhruba jednoho tisíce pořídíte levné kamery do auta, s nimiž v nepříliš dobré kvalitě natočíte většinou pouze průběh své cesty. A co se funkcí týče, budete muset počítat s naprostým základem. Pokud vám to stačí a nepotřebujete ani příliš dobrou kvalitu, lze pořídit kameru do auta i do 500 Kč. Kvalita pak pochopitelně odpovídá ceně a zvlášť za deště nebo v noci bude video špatné. Ale pozitivní zprávou je, že už za tak málo lze přístroj pořídit.

Rozhodně vám proto v této cenové relaci doporučujeme zvolit raději dražší modely do 2 000,-, které mají nejen lepší snímací schopnosti, větší úhel záběru (průměrně kolem 120°) a vstup pro SD kartu, ale nabízejí také některé další funkce (například noční či parkovací režim). Baterie však mívá nižší kapacitu a rozlišení videa je zpravidla průměrné.

  • nízká cena
  • dostupnost
  • nízká kapacita baterie
  • nedostatečná kvalita záznamu

od 2 000 do 5 000 Kč

Přístroje v této kategorii již podávají velmi dobrý výkon. Můžete počítat s vysokou kvalitou snímání, výdrží baterie i pamětí. Velmi dobře se také ovládají a většinou nechybí čeština. V této kategorii již lze také najít modely, které je možné upevnit pomocí magnetického držáku. Velmi časté je také připojení Wi-Fi či GPS.

Dražší kamery z této kategorie se pyšní také velkokapacitními bateriemi, širokým úhlem záběru (až 170°) a řadou praktických funkcí (detekcí jízdních pruhů, rychlostních radarů apod.). Z výsledného záznamu lze u těchto modelů velmi zřetelně rozeznat SPZ zachycených automobilů. Pouze při zhoršených světelných podmínkách kvalita záznamu nebývá nejlepší.

  • vysoká kvalita záznamu
  • doplňkové funkce
  • nízká kvalita záznamu při zhoršených světelných podmínkách

od 5 000 Kč výše

Najdete nejlepší kamery do auta i s výborným nočním viděním, které lze doporučit všem, kteří na silnici stráví rámcově několik hodin denně. Tyto modely umí prakticky vše, co od nich požadujete. Za vysokou cenu tak pořídíte nejen velmi kvalitní záznam s jasně patrnými detaily (a to i za zhoršených světelných podmínek či v noci), ale také vysokokapacitní baterii, více vstupů (obvykle přední a zadní), širokoúhlý záběr a celou řadu nadstandardních funkcí (např. WDR či LDWS).

  • vynikající kvalita záznamu (i při zhoršených světelných podmínkách)
  • vysoká kapacita baterie
  • nadstandardní funkce
  • snadné ovládání (zpravidla ve více jazycích)
  • vysoká cena

Umístění a použití kamery

Správné umístění kamery uvnitř vozidla je důležité hned z několika důvodů:

  • nesmí porušovat dopravní vyhlášku (tj. ohrožovat či omezovat řidiče ve výhledu)
  • musí být umístěna tak, aby záznam nebyl znehodnocen slunečním svitem
  • musí být umístěna tak, aby zachytila maximum a zároveň byla dobře ovladatelná

Použití (a tedy i instalace) autokamery se řídí podle dopravní vyhlášky, nelze ji tedy ve voze instalovat kdekoli. Zejména je potřeba dbát na to, aby neohrožovala či neomezovala řidiče či jiné osoby ve vozidle a také nesmí řidiči bránit ve výhledu. Za kameru nevhodně umístěnou v zorném poli řidiče může být uložena bloková pokuta až ve výši 2 000,-. Dává se tedy na dvě místa. Tím prvním je palubní deska. Díky tomu se také můžete setkat s názvem palubní kamera do auta a to z důvodu jejího umístění. Druhým řešením kam umístit kameru do auta je vedle zpětného zrcátka. Viz video o kousek níže. Ani v jednom z těchto případů nebrání výhledu z vozidla a z pohledu zákona je vše v pořádku.

Při cestování do zahraničí je také nutné dobře se seznámit s tamní dopravní vyhláškou. V každé zemi totiž mohou platit jiná pravidla. Například v Rakousku či Portugalsku platí striktní zákaz používání autokamer.

Při samotné instalaci dbejte také na to, aby kamera nebyla na čelním skle příliš nízko. Může se totiž stát, že záznam bude znehodnocen slunečním svitem. Zejména dražší kamery jsou opatřeny ochrannými vrstvami na objektivu, které tento negativní jev minimalizují. U levnějších přístrojů je tento problém často řešen ochranným nátěrem v horní části čelního skla.

Protože tyto přístroje se často stávají lákadlem pro zloděje, můžete zvolit záznamovou kameru do auta ve zpětném zrcátku, která nahradí vaše původní zpětné zrcátko (výsledek vypadá jako obyčejné zpětné zrcátko ve kterém je skrytá kamera) a plní jak jeho funkci, tak právě i funkce běžné záznamové autokamery.

Při používání také mějte vždy na paměti, že při zachycení každého vozidla, SPZky, tváře chodce nebo řidiče, tak získáváte jeho osobní data. Takový záznam proto nesmíte veřejně publikovat (např. na sociálních sítích). Pořizování pouze pro osobní potřebu je to však v pořádku.

Následující videa by vám měla objasnit jak namontovat kameru do auta:

Montáž kamery do auta na zpětné zrcátko

Tipy na závěr

  • Pokud budete autokameru využívat denně, rozhodně se vyplatí zainvestovat do dražšího přístroje.
  • Jestliže kameru do auta nepotřebujete k jiným účelům, než je videozáznam, nezáleží na typu upevnění. Navíc můžete zvolit napájení z autobaterie a kabely vést nad rámem předního skla.
  • Jezdíte-li často za zhoršené viditelnosti, volte do svého auta kameru s kvalitním nočním záznamem (tzv. nočním viděním).
  • Myslete na to, že čím vyšší je kvalita záznamu, jakou dokáže vaše kamera do auta pořídit, tím větší je také jeho průkaznost (například u soudu).
  • Protože autokamery spadají do skupiny přístrojů, u nichž se předpokládá také použití v krizových situacích, doporučujeme volit co nejintuitivnější, nejjednodušší a nejpřehlednější ovládání, které je plně v českém jazyce.
  • Při výběru se můžete setkat také s tzv. couvacími (parkovacími) kamerami do auta (často jsou tyto přístroje bezdrátové). Nejedná se však o klasické autokamery, jejich hlavním úkolem je totiž správná navigace při parkování, přestože zároveň zaznamenávají dění za vozidlem (a lze tento záznam použít jako průkazní materiál).

Jak vám tento test pomohl? Budeme rádi, když ho ohodnotíte hvězdičkami.

4.5/5 42 hodnocení
Budeme rádi za vaše názory a připomínky

      Napište svou recenzi

      Před odesláním komentáře byste měli vědět, jak pracujeme s vašimi osobními údaji. Důvodem pro zpracování osobních údajů je náš oprávněný zájem. Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC (GDPR). Při odeslání komentáře zpracováváme tyto osobní údaje - jméno, email a vaši IP adresu. Jméno používáme pro oslovení při případné odpovědi. Jméno můžete nahradit i přezdívkou. Email používáme pouze pro odeslání notifikačního emailu se zprávou, že vám někdo odpověděl na váš dotaz, případně rovnou pošleme odpověď na váš dotaz. Email je neveřejný a pro jiné účely ho nepoužíváme. IP adresu využíváme výlučně pro ochranu formuláře před spamem. Případné úpravy osobních údajů a žádosti o smazání můžete vyřídit emailově na poradime@covybrat.cz.