Nejlepší dětské autosedačky TEST

Podle zákona o provozu na pozemních komunikacích č. 361/2000 Sb musejí řidiči automobilů používat dětskou autosedačku pro děti, jejichž váha je menší než 36 kg a výška je menší než 150 cm. Autosedačka bude vaše děťátko doprovázet už od narození. Na cestách v ní stráví několik hodin a tak je důležité, aby se v ní cítilo co nejpohodlněji. Ještě důležitější však je, aby autosedačka skutečně zaručovala bezpečí. Na trhu se setkáte s nepřeberným množstvím tohoto zboží, a tak vám poradíme, jak vybrat dětskou autosedačku

Test autosedaček 2018 pro menší děti

NázevBezpečíManipulaceErgonomieCelkem
1.Cybex ATON 5 2018Zjisti cenu94%80%80%
86%
2.Maxi-Cosi Pebble Plus 2017Zjisti cenu92%78%80%
84%
3.Cybex ATON Q i-size 2018Zjisti cenu92%78%80%
84%
4.Cybex ATON M 2018 Lavastone BlackZjisti cenu86%78%88%
84%
5.Concord Reverso plus 2017Zjisti cenu92%80%74%
83%
6.Be Safe iZi Go Modular 2017Zjisti cenu92%74%80%
83%
7.Besafe IZI KId X2 2017 MetallickZjisti cenu98%78%76%
83%
8.Britax Römer Baby safe i-Size 2018Zjisti cenu84%78%82%
82%
9.Nuna Pipa icon 2017Zjisti cenu86%82%74%
81%
10.Cybex Sirona M2 i-size 2018Zjisti cenu76%72%80%
76%
11.MAXI-COSI 2wayPearl 2018Zjisti cenu74%80%76%
76%
12.RECARO Zero.1 Elite 2018 carbon blackZjisti cenu74%64%76%
72%
13.Joie i-Anchor Advance 2017Zjisti cenu72%64%74%
70%
NázevDoporučená váha (kg)Doporučená výška (cm)Sezení po směruSezení proti směru jízdyISOFIX instalace
1.Cybex ATON 5 20180 - 1340 - 80neanone
2.Maxi-Cosi Pebble Plus 20170 - 12 45 - 75neanone
3.Cybex ATON Q i-size 20180 - 1345 - 75neanone
4.Cybex ATON M 2018 Lavastone Black0 - 1340 - 87neanone
5.Concord Reverso plus 20170 - 2340 - 105neanone
6.Be Safe iZi Go Modular 20170 - 1345 - 75neanone
7.Besafe IZI KId X2 2017 Metallick9 - 1861 - 105neanoano
8.Britax Römer Baby safe i-Size 20180 - 1340 - 83neanoano
9.Nuna Pipa icon 20170 - 1340 - 85neanoano
10.Cybex Sirona M2 i-size 20180 - 1845 - 105anoanoano
11.MAXI-COSI 2wayPearl 20180 - 1867 - 105anoanoano
12.RECARO Zero.1 Elite 2018 carbon black0 - 1840 - 105anoanoano
13.Joie i-Anchor Advance 20170 - 1840 - 105anoanoano
zpět nahoru ↑

Test autosedaček 2018 pro větší děti

NázevBezpečíManipulaceErgonomieCelkem
1.Cybex Pallas M-fix SL 2018Zjisti cenu80%88%76%
81%
2.Kiddy Guardianfix 3 2017 Onyx BlackZjisti cenu80%84%80%
81%
3.Recaro Optiafix 2017 Carbon BlackZjisti cenu78%78%82%
79%
4.MAXI-COSI Tobi 2018Zjisti cenu78%76%82%
78%
5.Britax Römer King II 2018 Wine RoseZjisti cenu64%88%82%
76%
6.Joie Trillo Shield 2017 InkwellZjisti cenu80%78%66%
75%
7.Cybex Pallas M-fix 2018Zjisti cenu64%76%76%
71%
8.Britax Römer Evolva 123 SL SICT 2018Zjisti cenu66%72%74%
70%
9.Nania I-Max Sp Lux 2016 FrozenZjisti cenu66%70%68%
68%
10.BRITAX RÖMER Advansafix III SICT 2018Zjisti cenu70%62%72%
68%
11.Chicco Gro Up 123 2017Zjisti cenu44%72%84%
64%
NázevDoporučená váhaSezení po směruSezení proti směru jízdyISOFIX instalace
1.Cybex Pallas M-fix SL 20189 - 36anoneano
2.Kiddy Guardianfix 3 2017 Onyx Black9 - 36anoneano
3.Recaro Optiafix 2017 Carbon Black9 - 18anoneano
4.MAXI-COSI Tobi 20189 - 18anoneano
5.Britax Römer King II 2018 Wine Rose9 - 18anoneano
6.Joie Trillo Shield 2017 Inkwell9 - 36anoanoano
7.Cybex Pallas M-fix 20189 - 36anonene
8.Britax Römer Evolva 123 SL SICT 20189 - 36anoneano
9.Nania I-Max Sp Lux 2016 Frozen9 - 36anonene
10.BRITAX RÖMER Advansafix III SICT 20189 - 36anoneano
11.Chicco Gro Up 123 20179 - 36anoneano

Jak vybrat autosedačku?

Pro výběr dětské autosedačky je rozhodujícím faktorem hmotnost vašeho dítěte a také jeho výška. Rozhodně není dobré, pokud při výběru zvolíte raději větší autosedačku „aby vám déle vydržela“ a vy tak ušetřili. Autosedačka, která nebude odpovídat hmotnosti a vzrůstu vašeho dítěte není dobrou volbou, protože nebude plnit svoji hlavní funkci, a to: chránit vaše dítě!

Při hodnocení autosedaček jsou velmi důležité profesionální testy, které zahrnují i crash-testy. Tyto testy jsou prováděné v mnoha zemích jejich automotokluby, či organizacemi podobného typu:

V našem bodovém hodnocení bereme v potaz výsledky ze všech těchto zdrojů. Díky tomu je nemusíte pročítat sami, ale najdete je u nás sloučené v podobě jednoho hodnocení. Tyto testy jsou mnohem důležitější, než propagační materiály výrobce, podle kterých je každý výrobek úžasný. Největším nebezpečím je, že na závažné bezpečnostní rizika můžete přijít až ve chvíli, kdy je pozdě. Tedy až po autonehodě. Proto je dobré tuto část výběru nepodcenit. Mimochodem, není vždy pravdou, že dražší výrobek nabízí vyšší bezpečí. Na druhou stranu, ty nejlevnější produkty ve většině případů nabízejí opravdu jen to nejzákladnější. Proto doporučujeme, začít s výběrem někde uprostřed.

Někdo možná přemýšlí, co že to ty crashtesty vlastně jsou. Česky jim říkáme nárazové testy a jedná se vlastně o zkoušky bezpečnosti (ať už autosedaček či automobilů). V rámci těchto testů je vůz testován při předem definovaných situacích. To znamená zejména čelní a boční náraz při stanovené rychlosti. Ty jsou pro jednotlivé metodiky více či méně odlišné, ale v principu velmi podobné. Výsledné hodnocení se bere na základě sil, které po nárazu působí na tělo v autosedačce a její schopnosti udržet dítě nezraněné. V ideálním případě by se sedačka při kolizi neměla ani pohnout, ale v rámci testů jsou odhaleny případy kdy se celá uvolní, případně dokonce i zlomí vejpůl. A v takové sedačce rozhodně svoje dítě mít nechcete. Dalším nedostatkem, který může vyústit ve fatální následky je uvolnění dítěte v případě kolize a jeho následný náraz do prostoru před ním. Riziko úrazu hlavy či krční páteře snad ani nemusím připomínat.

Například testy NCAP zahrnují tyto situace:

  • čelní náraz vozu v rychlosti 64 km/h
  • boční náraz do vozu rychlostí 50 km/h
  • poole test v rychlosti 29 km/h (má představovat boční náraz do stromu)

U NHTSA metodiky je to zase takto:

  • čelní náraz vozu rychlostí 56 km/h
  • boční náraz do vozu rychlostí 62 km/h
  • test převrácení

Tyto crash testy nemají co dělat s oficiální homologací (schválením k prodeji). To je jiná série testů, které jsou definovány zákonem a musí je splňovat každá autosedačka, která se u nás prodává. Testy jednotlivých auto klubů či dalších nezávislých organizací jsou obvykle náročnější a proto se může stát, že v nich výrobek neobstojí. Jelikož tyto testy běží už mnoho let, jsou na trhu známy značky, které v nich dosahují trvale dobrých výsledků. Více o nich zjistíte v seznamu ke konci článku. Nicméně i mezi těmito premianty se najdou případy, kdy výrobek známé značky v testování selže. Proto je lepší zaměřit se na výsledky konkrétního modelu, než značky obecně.

Kromě bezpečnostních testů mají důležitý vliv na výběr další dva faktory. Tím prvním je obsah škodlivých látek a druhým pohodlí a spokojenost vašeho dítěte. Obsah škodlivých látek nemáte moc šancí poznat sami, ale naštěstí se na něj sedačky testují společně s crashtesty. Často se jedná o problém zejména u levnějších sedaček a výrobců z východu. Nejde to ale tak snadno zobecnit, občas v tomto ohledu propadnou i renomované značky. A také spousta levných sedaček, z tohoto pohledu prochází na výbornou. Pokud získáme informaci o tomto neduhu u konkrétního modelu, tak tuto informaci uvedeme. Většina na těchto stránkách popisovaných sedaček naštěstí touto slabinou netrpí.

A o co se vlastně jedná? Při nevhodně zvoleném postupu při výrobě plastů může dojít k produkci vedlejších prvků, které jsou zdraví škodlivé či dokonce jedovaté. Hlavním problémem jsou polycyklické aromatické uhlovodíky. Ty jsou odpadním produktem při výrobě plastu a při jejich nedostatečném odstranění s nimi mohou děti přijít do kontaktu na povrchu sedačky. Podle jejich koncentrace to může mít méně či více závažné dopady na zdraví dítěte. Velmi dobrou práci v tomto ohledu odvádí Česká obchodní inspekce (ČOI), která většinu problémových produktů zachytí a zabrání jejich prodeji. Ale ani toto síto není stoprocentní a může se stát, že skrze něj něco pronikne.

Můžete mít sebelepší, bezpečnou a po všech stránkách nejlepší autosedačku, ale když se v ní dítě nebude cítit dobře, tak ji stejně budete muset vyměnit. Poslouchat dětský křik každou cestu autem časem omrzí každého. Naštěstí se to neděje příliš často, ale někdy se stane, že motiv, barva či jiná vlastnost autosedačky malinké prostě vadí. Naštěstí je většina modelů dostupná v několika vizuálních variacích a proto není potřeba vybírat celou sedačku znova. Jako inspirace mohou sloužit uživatelské recenze, ale každý člověk je originál a to platí samozřejmě i pro děti. To, co je pro 99 dobré, může jednomu vadit. Rozumné je, si sedačku v obchodě vyzkoušet a nebo využít 14 dní dlouhé lhůty pro vrácení zboží nakoupeného skrze internet. Naštěstí se nejedná o častý problém a věřím že se nebude jednat ani o váš případ.

zpět nahoru ↑

Rozdělení autosedaček

Dětské autosedačky se dělí do pěti skupin. Rozdělení však není podle věku, ale podle hmotnosti dítěte.

  • Skupina 0 – používá se od narození do hmotnosti 10 kg. Tato váha odpovídá věku do 1 roku.
  • Skupina 0 + – používá se od narození do hmotnosti 13 kg. Tato váha odpovídá věku od 12 do 18 měsíců
  • Skupina I – hmotnost od 9 do 18 kg. Tato váha odpovídá věku od 1 roku do 4 let.
  • Skupina II – používá se při hmotnosti od 15 do 25 kg. Tato váha odpovídá stáří dítěte od 3 do 7 let
  • Skupina III – používá se při hmotnosti od 22 do 36 kg. Tato váha odpovídá stáří dítěte od 6 do 12 let

Můžete se setkat i s případem, kdy je možné autosedačky použít pro více váhových skupin najednou – někdy se jim říká rostoucí autosedačky. Vyrábí je třeba Reemy, Avionaut, Recaro, Nania, ale třeba i Cybe, nebo Britax. Často ale bývá kvalitnější autosedačka, která je vyrobená pro konkrétní jednu velikost – má menší rozptyl váhy dítěte a nemusí tak dělat příliš kompromisních řešení:

  •       Skupina 0/I (0+/I) – do hmotnosti 18 kg
  •       Skupina I/II/III – hmotnost od 9 do 36 kg
  •       Skupina II/III – hmotnost od 15 do 36 kg

Kromě tohoto základní rozdělení se můžete setkat i s méně častými, ale přesto používanými kategoriemi dětských autosedaček:

  • 0 – 25 kg
  • 9 – 25 kg
  • od 9 kg (tím se nejčastěji myslí právě 9 – 36 kg)
  • 22 – 36 kg
zpět nahoru ↑

Montáž

Platí, že autosedačka by se bez potíží měla vejít na zadní sedadlo. To hlavně znamená, že by neměla přesahovat do prostoru před sedadlem, aby se nemohla při případné nehodě převážit nebo poškodit. Další důležitou informací je, jak s autosedačkou naložit, pokud v ní dítě zažilo dopravní nehodu. V případě, že se nejedná jen o symbolické drcnutí, ale skutečný náraz ve vyšší rychlosti, tak důrazně doporučuji výměnu za nový kus či její prověření odborníkem. Na první pohled nemusí být patrné, že došlo k jejímu poškození a v případě další kolize, už nemusí být její schopnost ochránit zdraví dítěte na dostatečné úrovni.

Možná přemýšlíte, jak poznat, zda nebyla „bouraná“ autosedačka, kterou chcete koupit z druhé ruky. Upřímná odpověď je, že těžko. Rozhodně bych si ji prohmatal a hledal známky viditelného poškození, ale stejně jste ve velké míře odkázáni na důvěru v prodávajícího. Obecně se sedačky nedoporučuje používat, pokud jsou starší než nějakých 10-12 let. Jde spíše o orientační hodnotu, přeci jen je v jiném stavu tak ve které po dobu osmi let skoro každý den jezdilo dítě, než ta, která byla používána tři roky, pak měla pět let pauzu a poté si opět odbyla tříletou službu.

Jak na montáž autosedačky

Hned v úvodu je nutné zmínit, že je důležité dodržovat instalační pokyny od výrobce. Kdyby vám návod na její upevnění, přišel složitý a nepochopitelný, tak můžete vyzkoušet youtube a zadat hledání ve stylu „název sedačky installation“. Je velká hromada videí, často přímo od výrobce, na kterých je jasně znázorněno, jak postupovat. I když neumíte anglicky, tak nezoufejte. Z videa jde poznat vše i bez znalosti jazyka. Špatné upevnění sedačky, nebo ukotvení dítěte může mít při nehodě neblahé následky. Kdyby se celá sedačka uvolnila, tak je dítě kromě nárazu do sedadla před ním, ohroženo i samotnou autosedačkou. Obecně existují dva způsoby. Tím prvním, který využijete zejména u starších vozidel je upevnění za pomoci tříbodového pásu.  Ten je většinou provlečen zezadu autosedačky. Dítě je pak přichyceno bezpečnostními pásy, které vedou přímo z dětské autosedačky. Zjednodušeně lze říct, že je to jako byste na sedadlo poutali sami sebe.

Další možností je tzv. isofix. Jedná se o systém, který umožňuje pevné spojení sedačky s konstrukcí auta. Jde vlastně o kombinaci úchytných bodů na sedadle automobilu a záchytných ramen na autosedačce.  Autosedačku pak vždy jen do auta jednoduše nacvaknete, nebo vycvaknete. Kotevní body jsou umístěné na krajních sedadlech vzadu. Díky tomu je pevně spojena s konstrukcí automobilu a maximalizuje tak stabilitu a odolnost při nárazu. Dítě je v autosedačce připoutané pásy, které vedou přímo ze sedačky (používají se zejména u dětí, které váží méně jak 18 kg). U dětí, které mají více než 18 kg, ale sedačka je opět fixovaná pomocí ISOFIX, se používá k připoutání klasický tříbodový pás. Nutno podotknout, že samotný ISOFIX ještě není zárukou bezpečnosti. Tento systém se kvalitou svého provedení mezi jednotlivými výrobci a modely liší. Naštěstí jsou k dispozici zmiňované výsledky crash testů, které napoví, kterým výrobkům se vyhnout. Závěrem lze říct, že pokud to váš automobil umožňuje, tak je ISOFIX snadnější a bezpečnější způsob ukotvení.

Video s názornou ukázkou ISOFIXu:

Při koupi autosedačky dbejte kromě hmotnosti, polstrování, zesílení bočnic a ukotvení také na to, zda byla autosedačka homologována. Homologace je, zjednodušeně řečeno, schválení provozu od Ministerstva dopravy a spojů ČR. Autosedačka musí vyhovovat normě ECE R44/04 podle předpisu EHK OSN č. 44. Autosedačka, která projde testem, dostane tzv. mezinárodní štítek. Tam se mimo jiné dočtete, která země schválení k použití udělila, hmotnost, rozsah použití sedačky atd.

Bezpečnost vašeho dítěte záleží také na způsobu připevnění sedačky do auta. Způsob připevnění by měl být jednoznačně co nejjednodušší. Snadná instalace totiž zmenšuje riziko, že sedačku instalujete špatně. Kvůli chybě při instalaci se pak můžete potýkat s fatálními následky.

Novorozenci

Pokud vás trápí otázka jakou koupit autosedačku pro novorozence (tedy ihned po narození miminka), tak rozhodně by to měla být kolébka. Taková, ve které bude miminko úplně ležet. Autosedačka vajíčko ze skupiny 0 a 0+ by z počátku mohlo být nepohodlné, protože je příliš velké.

Děti však rostou velmi rychle a vy se stejně budete zajímat o to, jakou sedačku od 0-13 kg koupit. Tyto autosedačky spadají do skupiny 0+. V autě se umisťují tak, aby vaše miminko bylo zády ke směru jízdy. Tato poloha se volí proto, že je v ní váš novorozenec lépe chráněn pokud by došlo k nárazu. Tvrdá skořepina je pevnou oporou pro záda, krk a hlavu (novorozenci ještě nemají dostatečně vyvinuté svaly na krční páteři).

Pokud vlastníte auto vybavené systémem ISOFIX, pak si můžete pořídit autosedačku s bází, kterou můžete s ISOFIXEM propojit. Báze je podstavec, který se natrvalo nechává připojený v autě a vajíčko se sem pouze jednoduše nacvakne. Pokud nebudete mít isofix bázi, tak to nevadí. Autosedačku připoutáte bezpečnostním pásem. 

Výhodou isofix je, že dětské vajíčko jen zaklapnete do báze a jedete. Ze zkušenosti tohle opravdu hodně oceňujeme. Bez isofixu musíte před a po jízdě složitě pásat a odpásat sedačku – to je opravdu otravné – byť to zabere pár vteřin.

Autosedačky pro miminka jsou obvykle lehké. Čím lehčí, tím lepší – pokud se s vajíčkem budete tahat bez kočárkového podvozku, tak oceníte každé deko. Vajíčko sice můžete připevnit na podvozek kočárku, ale pro mimčo je určitě lepší, pokud ho budete vozit v kočárku s klasickou korbičkou. Bude ležet rovně, což je podstatně lepší poloha, než polosed ve vajíčku.

Vajíčka se obvykle dají připojit skoro na každý podvozek. Už moc neplatí, že vajíčko jedné značky nedáte na podvozek kočárku jiné značky. Výrobci autosedaček se snaží vyrábět redukce, aby bylo vajíčko připojitelné na jakýkoliv podvozek – předem se ale raději ptejte prodejců – některé kombinace značek mohou být tak exotické, že redukci vyrábí jen nějaká čínská značka a bude potřeba ji objednat pár týdnů dopředu.

Při výběru pro vás té nejlepší autosedačky 0-13 kg si dejte pozor, aby byla bezpečná také proti bočnímu nárazu. Kvůli bočnímu nárazu jsou bočnice kolem hlavy vyvýšené a zesílené. Sedačka by také měla mít výškově nastavitelné pásy s centrálním utahováním a hlavně by měla být pohodlná. Nejlepším testem autosedačky vám může být pouze vlastní zkušenost.  Uvědomte si, že miminko ve vajíčku nebude sedět, a tak sklon autosedačky nejlépe vyzkoušíte přímo na sedadle vašeho auta. Hodně napoví i testy autosedaček německého ADAC (odkaz je o 4 odstavce níže).

Nejdůležitější věc ze všeho je horní hrana autosedačky. Ta musí vždy končit nad horním okrajem uší dítěte. V případě nehody pak nemůže dojít ke zranění spodiny lebeční (týl dítěte).

Dítě ve vajíčku může být maximálně dvě hodiny, pak je třeba na nějaký čas dítě vyndat. Je to důležité proto, že poloha dítěte ve vajíčku je specifická pro zvýšení bezpečnosti dítěte při jízdě. Obvykle je „nejlepší“ poloha pro vývoj páteře miminka v lehu na zádech – to ale v autě nelze. Protože při brzdění auta by největší tlak šel dítěti do ramen (tam kde by byly pásy, kdyby taková poloha vůbec byla v autě hypoteticky možná). V bezpečném polosedu se tlak rozkládá do zad. Pokud jedete třeba z Prahy do Ostravy, tak si naplánujte přestávku někde kolem Brna. To zhruba vyjde na dodržení maximálně 2 hodin jízdy ve vajíčku.

Některé autosedačky mají i speciální úpravu pro ležení ve skoro rovné pozici. Toto nastavení je možné použít jen mimo auto – třeba pokud autosedačku dáte na kočárkový podvozek. Takto je dítě v sedačce v podobné poloze jako v hluboké korbě kočárku. To se hodí třeba na výlet do města. Přijedete, přehodíte sedačku do polohy vleže, připnete na podvozek kočárku a korbičku můžete nechat doma. Toto umí například polohovací autosedačky 0-13 kg Cybex Cloud Q a iKiddy Evoluna.

Jestliže si při výběru nejste jistí, určitě vám při rozhodování pomůže hodnocení dětských autosedaček v testu autosedaček německého autoklubu ADAC – najdete tam nejbezpečnější autosedačky podle crash testů autosedaček.

Batolata

Až vám novorozeně z první autosedačky vyroste, položíte si otázku, jakou autosedačku po vajíčku vybrat?

Při výběru té nejlepší dětské autosedačky se budete pohybovat ve skupině I od 9kg. Jistě velmi oceníte praktičnost těchto autosedaček, které můžete jednak polohovat, takže dítě může pohodlně spát, ale jsou také vyšší. Dítě v nich tedy sedí výš, lépe vidí z okna a to už je pro něj zábava. Pokud se nemůžete zbavit otázky, jakou autosedačku pro dvouleté dítě vybrat, pak si pečlivě přečtěte tuto část.

Jakou autosedačku 9-18 kg vybrat? Určitě by se měla dát polohovat. Polohovací autosedačku můžete i s dítětem operativně nastavovat mezi sedem a lehem, pokud například během cesty usne. Při výběru se zaměřte na snadnost použití mechanismu polohování i při jízdě. Nezapomeňte také na zesílené bočnice v oblasti hlavy. Ty vašeho potomka chrání před bočním nárazem. Sedačka by měla být také vybavena vlastními výškově nastavitelnými pásy s centrálním utahováním. Test dětské autosedačky opět nejlépe provedete ve vlastním voze. Můžete tak zjistit, jestli je pro autosedačku vhodné opěradlo v interiéru auta, jestli se vám nehýbe podsedák atd.

Nejlepší autosedačky 9 – 18 kg mají často systém uchycení ISOFIX, díky kterému pevně propojíte sedačku s autem. Autosedačku s ISOFIX můžete použít i do auta, které tento systém nemá. Je zde totiž možnost přichytit autosedačku pomocí tříbodového autopásu. Myslete však nato, že autosedačka se systémem ISOFIX je těžší než sedačka, která tento systém nemá.

Při výběru vám kromě vlastního testu autosedaček mohou pomoct také recenze autosedaček, které najdete v odkazech naší tabulky v sekci info.

Předškoláci a školáci

Jakmile vaše děti přesáhnou váhu 18 kg, je dobré se začít poohlížet po nové autosedačce. Zde už budete vybírat z kategorie sedaček 9-36 kg, v některých případech je rozpětí 15 – 36 kg.

Tyto autosedačky už nemají vlastní pásy. Dítě se v nich poutá klasickým bezpečnostním tříbodovým pásem, který je v každém autě.

Jestliže se ptáte, jakou sedačku 15 – 36 kg vybrat, nebo jak vybrat autosedačku 9 – 36 kg, pak vám odpovědí budou dvě možnosti.  Buď můžete zvolit autosedačku se zádovou opěrou a s možností výškového nastavení, nebo sedačku bez zádové opěry, což je klasický podsedák.

Podsedák v autě slouží pouze proto, aby přizvedl dítě a šikmá část autopásu mu nešla přes krk. Pokud však zvolíte autosedačku se zádovou opěrou, pak bude autopás veden přesně jak v šikmé, tak vodorovné části přes tělo dítěte. Zádová opěra je velmi důležitá, protože je vybavena boční ochranou hlavy. Někdy se dá i mírně sklopit, pokud potomek usíná a také zabraňuje posunutí pásu třeba ke krku dítěte.

Dětská autosedačka 9 – 36 kg, ale i nejlepší autosedačka 15 – 36 kg by se měly začít používat v době, kdy „človíček“ dorůstá 90 – 100 cm. Používáte je až do výšky 150 cm.

Při výběru dbejte na to, zda je autosedačka bezpečná proti bočnímu nárazu a zda se dá alespoň mírně polohovat kvůli spaní.  

Měli byste také vědět o možnosti dokoupení tzv. šokabsorbu, což je návlek na bezpečnostní pás z absorpční hmoty. Šokabsorb, pokud dojde k nehodě, zmenšuje zatížení hrudníku a je prevencí proti vzniku modřin. Navléká se na tu část pásu, která vede přes hrudník a rameno.

Pokud si chcete udělat test autosedaček 9 – 36 kg, nebo porovnání autosedaček 15 – 36 kg opět doporučujeme jejich vyzkoušení přímo ve vašem autě a nejlépe i s potomkem.

Pokud se ptáte, jaká je nejlepší autosedačka, pak je to ta, kterou si sami vyberete a která vyhovuje vašim potřebám. Jestliže hledáte nejlevnější dětské autosedačky třeba polohovatelné, nekupujete je „z druhé ruky“. Nikdy totiž nevíte, v jakém stavu autosedačka skutečně je, nebo jestli nebyla poškozená při autonehodě.

zpět nahoru ↑

Rady a tipy

Každý měsíc se v ČR stane okolo 9 000 dopravních nehod (zdroj), při kterých dojde k několika stovkám zranění a pro zhruba 40 osob jsou měsíčně nehody smrtelné. To nejsou vůbec malá čísla. A musíme si uvědomit, že tělo dítěte není tak vyvinuté jako tělo dospělého jedince. Proto je použití autosedačky naprosto klíčové pro zajištění bezpečnosti dítěte. Proto na ní nedoporučuji šetřit. Tím nemyslím, to, že je nutné za každou cenu kupovat prémiové a dražší značky, ale spíše dodržování váhových limitů pro jednotlivé kategorie. Často se setkáváme s názorem, že v „tom vajíčku to ještě pár měsíců vydrží…“, nebo „je mu trochu velká, ale za chvíli do ní doroste“. Za mě je lepší mít třeba „jen průměrnou“ autosedačku, která odpovídá výšce a váze vašeho maličkého, než 9ti kilové dítě umístěné do výborné sedačky kategorie 16-36 kg. I když sami jezdíte opatrně, tak se nehoda nemusí vyhnout ani vám. Silnice jsou plné řidičů různých schopností a stylu jízdy a stát se může cokoliv. V případě, že jsou pro vás nové sedačky příliš drahé, tak se dají pořídit z druhé ruky za přívětivější ceny.

A kdy je ten správný čas na výměnu autosedačky? Důvody jsou dva. Buď dítě překoná váhovou kategorii, pro kterou je určená, nebo z ní tzv. vyroste. To znamená, že hlavička vyčnívá přes horní díl autosedačky. V takovém případě totiž v případě nehody hrozí úraz hlavy. A to může mít u dětí fatální následky i v menších rychlostech. Proto nekoukejte jen na váhu, ale také na výšku vašeho malého s ohledem na velikost sedačky. Často se diskutuje, zda je vhodné mít sedačku připevněnou na sedadle spolujezdce. Myslíme si, že to není dobrý nápad. Ponechme stranou diskuzi o tom, které místo je bezpečnější z pohledu deformačních zón a zaměřme se čistě na pozornost řidiče či řidičky.

Když budete mít dítě hned po své pravé ruce, bude více poutat vaši pozornost, můžete si s ním zkusit hrát, nebo mu jen podat spadlý dudlík. Všechny tyto věci odvádějí pozornost od řízení a zvyšují riziko nehody. Zatímco když je dítě na zadním sedadle, tolik si ho všímat nemůžete. A pokud nutně potřebujete fyzický kontakt, či vyřešit situaci okolo upadnutého dudlíku, tak stačí zastavit na nejbližším možném bezpečném místě a až poté se přestat věnovat řízení. Mimochodem, zadní sedadlo na straně spolujezdce, je statisticky nejvíce bezpečné místo v případě dopravní nehody. Pokud vás tyto řádky nepřesvědčily a stejně chcete mít dítě na předním sedadle, tak prosím zkontrolujte, zda máte vypnutý airbag před předním sedadlem. Jeho nafouknutí v případě nehody by mohlo vyústit v tragédii.

Děti jsou velmi chytré a vnímavé. Proto se může snadno stát, že v trochu větším věku okoukají, jak jsou do sedačky připoutány a budou se z ní snažit dostat. Pokud taková situace nastane, tak opět myslete v první řadě na bezpečnost svoji i svého okolí. Prvně s autem zastavte a až poté řešte dítě. Jestli je dítě dostatečně velké, zkuste mu vysvětlit, proč je důležité, aby zůstalo během jízdy připoutané. Pokud ne, tak můžete zkusit osvědčenou fintu, že mu při kurtování do sedačky dáte ruky přes oči. Jde to udělat formou hry, takže děťátko netuší, že jste použili lest a utajili před ním, jak je v sedačce upevněno.

Někdy se může stát, že se sedačka dítěti nelíbí. Tím nemyslím to, že po čase začne brečet, či jinou zvukovou formou dávat najevo svoji nelibost. Sám jsem zažil, kdy malá křičela od usazení v sedačce a vydrželo jí to celou, několika hodinovou cestu. Naštěstí jsme měli od známých k dispozici ten stejný model, pouze s jiným motivem a barvou. Světe div se, najednou to bylo bez kapky křiku. Takže pokud budete nakupovat v kamenném obchodě, zkuste dítě do sedačky před nákupem na chvíli posadit. Jestliže zvolíte nákup přes internet, tak máte 14 dní dlouhou lhůtu, ve které je možné zboží bez udání důvodu vrátit. Tedy v tomto případě, spíše vyměnit za jiné.

zpět nahoru ↑

Shrnutí

V tomto článku jsme vám ukázali návod, jakou autosedačku vybrat a hlavně, jak vybírat správně. Pokud se našimi radami budete řídit, jistě vyberete tu nejlepší, a hlavně takovou, která nejlépe ochrání váš největší poklad. Pokud by vás zajímalo, která autosedačka se stala vítězem dTest autosedaček, pak to byla sedačka Römer KIDFIX SL SICT 2016 Mineral Purple, která spadala do váhové kategorie 15 – 36 kg. Mrkněte i na test autosedaček ADAC z 2017. Nejbezpečnější autosedačka 2017 je podle ADAC testu Cybex Aton 5 – její recenzi najdete o něco výše.

Pomohl vám náš test vybrat ten správný produkt? Chybí vám v nákupním rádci nebo testu nějaká informace? Chcete doplnit vaši zkušenost pro ostatní? Podělte se o svoje názory a připomínky v diskuzi pod článkem, pomůžete tak ostatním lidem, kteří vybírají.

zpět nahoru ↑

Další oblíbené dětské autosedačky – recenze

Römer Kidfix SL 2017 Cosmos Black

  • Pro děti : 15 – 36 kg
  • Instalace : isofix / bezpečností pás
  • Snímatelný a prací potah: ano
  • Polohovací funkce: ano
  • Možnost upevnit proti směru jízdy: ne

Je určena pro děti, která váží mezi 15 a 36 kilogramy. Má výškově nastavitelnou opěrku hlavy, takže hlavička dítěte bude v bezpečí, i když vyroste. Montáž je možno provést dvěma způsoby. Buď za pomoci systému ISOFIX nebo za použití klasického 3-bodového bezpečnostního pásu vozidla. Podle doporučení výrobce ji lze používat jen ve směru jízdy. Co se údržby týče, tak je jednoduchá. Potah je snímatelný a lze ho prát v pračce při 30 °C (doporučujeme využít program pro jemné praní). Plastové části autosedačky je nejlepší omýt mýdlovou vodou. A jaké jsou poznatky z jejího praktického používání? Je lehká a pokud máte v rodině dvě auta, snadno se mezi nimi přenáší. Instalace vám dá zabrat maximálně napoprvé, rychle se dostane pod kůži a poté je snadná. Subjektivně mi přijde měkčí než její předchůdce, snad to nebude mít vliv na její výdrž. S ohledem na svoji cenu se jedná o velice zajímavou volbu.

Instruktážní video

Zjistit cenu

Cybex Aton 5 2017

  • Pro děti : 0 – 13 kg
  • Instalace : bezpečností pás
  • Snímatelný a prací potah: ano
  • Polohovací funkce: ano
  • Možnost upevnit proti směru jízdy: ano

Zajímá vás, jaká je sedačka, která dosáhla na první místo v testech bezpečnosti u německého auto klubu ADAC? Určena je pro děti od 0 do 13 kg, to zhruba odpovídá do roku a půl věku. Opět záleží na rychlosti růstu děťátka, některým může vydržet déle. To že je opěrka hlavy výškově nastavitelná dnes nikoho nepřekvapí. Ale že je pozic opěrky hlavy 8, to kvitujeme s povděkem. Výškově regulovat jde i sedící vložku, která je spojena právě s opěrkou hlavy. Pochopitelně lze sedačku polohovat tak, aby v ní vaše ratolest mohla pohodlně ležet nebo sedět a sledovat dění okolo sebe. Součástí balení je docela velká sluneční stříška.

Taktéž je vybavena systémem proti bočnímu nárazu L.S.P. Právě ten jí zabezpečil vítězství v náročných německých testech. Vždy vyklopte alespoň ten boční protektor (ochranný prvek), který je blíže ke dveřím auta u kterých je sedačka připevněna. Pokud je dítě na prostřední zadní sedačce, doporučuje výrobce boční protektory nepoužívat. Je možné ji připevnit pouze proti směru jízdy. Podle výrobce je stavba těla dítěte je příliš slabá pro zvládnutí sil vzniklých při nehodě. Použití na sedadle spolujezdce možné je, ale s vypnutým airbagem a sedadlem odsunutým co nejvíce dozadu to jde. Látkové potahy jsou pratelné při 30°C. Základní cena výrobku je na svoje kvality velmi příjemná, v případě zájmu si můžete dokoupit ještě fixační základnu. S ní je cena skoro dvojnásobná, ale uděláte pro bezpečnost dítěte maximum. Určitě je tento vítěz testu ADACu 2017 excelentní volba.

 

Zjistit cenu

Nania Cosmo Sp 2015 Ferrari Corsa

Nania Cosmo Sp 2015 Ferrari Corsa

  • Pro děti : 0 – 18 kg
  • Instalace : bezpečností pás
  • Snímatelný a prací potah: ano
  • Polohovací funkce: ano
  • Možnost upevnit proti směru jízdy: ano

Je možné ji používat po směru jízdy i obrácenou proti směru jízdy. Ukotvení proti směru jízdy se používá u menších dětí a jak vyrostou, používáte ji po směru jízdy. Důvod je jednoduchý, jak jsou děti větší, začínají nožkama narážet na sedačku v autě a je to pro ně nepohodlné. Dle doporučení výrobce je mohou děti sedět proti směru až do hmotnosti 10 kg. Je to samozřejmě individuální, někdo je vyšší a lehčí a někdo naopak těžší a menší. Celkově je určena pro menší děti s maximální hmotností 18 kg. Potah lze sejmout a vyprat v pračce, plastové části sedačky stačí otřít hadříkem namočeným v jarové nebo mýdlové vodě. Z praktických věcí potěší zvukový signál, který sedačka vydává, pokud se děťátku nějakým způsobem podaří rozepnout pásy.

Instruktážní video

Zjistit cenu

Caretero Diablo XL 2016 Black

Caretero Diablo XL 2016 Black

Pro děti : 9 – 36 kg
Instalace : bezpečností pás
Snímatelný a prací potah: ano
Polohovací funkce: ano
Možnost upevnit proti směru jízdy: ne

Podle výrobce je určena pro děti s vahou 9 – 36 kg. Jsou možné tři polohy opěradla (takže dítě může za jízdy spát v příjemné poloze a nemusí sedět), opěrku hlavy lze výškově nastavit, aby ideálně chránila hlavičku dítěte v každém věku (a při různé výšce). Upevnění se provádí za pomocí bezpečnostních pásů, pro představu se můžete podívat na níže uvedené montážní video. Potah lze sundat a vyprat v pračce v jemném programu. Osobně bych bral raději některou z více známých a osvědčených značek. Tato totiž není nijak levnější a dosud za sebou nemá tolik testů jako sedačky od Römer nebo Cybex.

Instruktážní video

Zjistit cenu

Römer KIDFIX II XP 2016 Cosmos Black

Römer KIDFIX II XP 2016 Cosmos Black

  • Pro děti : 15 – 36 kg
  • Instalace : isofix / bezpečností pás
  • Snímatelný a prací potah: ano
  • Polohovací funkce: ano
  • Možnost upevnit proti směru jízdy: ne

Další výborný zástupce bezpečných dětských sedaček. Váhovou kategorii má 15 – 36 kg, to by mělo zhruba odpovídat 4 – 12 rokům věku dítěte. Oproti výše uvedenému Römer Kidfix SL má navíc systém XP-PAD proti přednímu nárazu. Ten znamená vyšší cenu. Více se o XP-PAD dozvíte ve videu o kousek níže. Fixace v automobilu je možná za pomoci ISOFIXU nebo pásů. A to jen po směru jízdy. Proti směru jízdy je možné sedačku umístit jen v případě, že je proti směru jízdy i sedadlo (například v dodávce). Výškově nastavitelná je opěrka pro hlavu dítěte. Potah je snímatelný a prací. Jelikož se jedná o citlivou látku, přizpůsobte tomu i prací program. A jaká je praxe? Autosedačka je prostorná, montáž snadná a sedačka pro děti pohodlná. Už i nižší verze Römeru nabízí vynikající ochranu, zde jsou bezpečností prvky ještě posíleny. Jde o kvalitní výrobek, který se umisťuje vysoko v testech bezpečnosti.

Instruktážní video

Zjistit cenu

Výrobci autosedaček

Výrobců, kteří na nás doslova chrlí ohromnou masu různých typů je nečekaně velké množství. Abychom vám, orientaci v nich alespoň trochu usnadnili, připravili jsme následující krátké shrnutí (výrobci jsou řazeni abecedně):

4baby

Britská značka skoro s dvacetiletou historií v produkci dětského zboží. Cenově patří mezi ty levnější a i z pohledu bezpečnosti se pohybuje ve spodních patrech. V ČR je to poměrně oblíbená a rozšířená značka.

Adamex

Člověku by se skoro nechtělo věřit, kolik výrobců autosedaček je původem z Polska, že? Adamex je dalším z nich. A i pro něj platí to, co pro předchozí jmenované. Levný základ, který se při troše pátrání dá sehnat v českých obchodech.

Avionaut

Zase jedna méně známá značka a podle očekávání z Polska. Naši sousedé jsou v produkci toho artiklu neskutečně plodní. Jejich model Ultralite si v roce 2018 odnáší puntík z testů ADACu. Zatímco v testech bezpečnosti obstál velmi dobře, tak jeho potah obsahoval pro děti zdraví škodlivé částice. Škoda. Cenově je to spíše vyšší třída, do které patří i z hlediska bezpečnosti při nárazu.

Baby Design

Opět polský výrobce, který se začíná zlehka objevovat v českých eshopech. I v jeho případě platí, že se jedná o méně rozšířenou značku, která se snaží prosadit nízkou cenou.

Babypoint

Česká firma, která se zaměřuje obecně na dětské zboží. Zaměřuje se primárně na nízkou cenu. Takže základní bezpečnostní požadavky splňuje, ale mnoho nadstandardu u ní nečekejte. Firma nabízí tři modelové řady (podle velikosti dítěte): Sirius, Zenith a Space.

Bebe confort

Tato značka patří pod křídla obří kanadské společnosti Dorel Industries Inc., která funguje od roku 1962 a v současné době zaměstnánává více než 10 000 lidí. V ČR se spíše potkáte s jejich dalšími dětskými výrobky jakou jsou kočárky nebo různé příšlušenství.

Berber

Pro změnu opět firma z Polska. Do jejího portfolia spadají čady: Carlo, Hektor, Infinity, Infinity maxi a Roland. Ty vlastně je označují různé váhové kategorie pro které je autosedačka určena. Patří k tomu levnějšímu a tomu odpovídá i konstrukce a bezpečnost.

Besafe

Norská společnost, která se výrobě dětských autosedaček věnuje již od roku 1963. U nás jsou celkem rozšířené, patří spíše mezi ty dražší . Za svoje peníze dostanete obvykle kvalitu, patří mezi nejoblíbenější a nejlépe hodnocené značky v tomto segmentu.

Britax-Römer

Jeden z nejznámějších světových výrobců, který vznikl již roku 1978 spojením dvou firem. Britax byla britská a Römer německá. Jejich nabídka je obří, čítá okolo 20 modelových řad, které jsou členěny do kategorií podle hmotnosti. Pokud o nich budete přemýšlet, budete muset sáhnout hlouběji do peněženky, ale ve většině případů za to dostanete výborné produkty.

Caretero

Relativně mladá polská značka (od roku 2009), už u nás pár let působí a je běžně k dostání v širokém množství eshopů. Osobně bych ji řadil do střední třídy. A to jak ve smyslu ceny, tak ve smyslu bezpečnosti. Všechny evropské normy splňuje, ale špička je ještě o kousek dále.

Casualplay

Jedná se o španělskou firmu, jejich výrobků najdete v českých eshopech desítky, přesto se nejedná o masově populární značku. Mohou za to i výsledky bezpečnostních testů, které u některých modelů nedopadli dobře. Navíc je její cena docela vysoká. Radši bych vybíral jinde.

Concord

Německá společnost, s historií od roku 1978. V českých eshopech má docela bohaté zastoupení a patří k tomu dražšímu. Nicméně ne všechny modely zvládají testy ideálně. Napříkal model Concord Ultimax i-Size, dopadl v ADAC testu 2018 opravdu mizerně. Jiné modely jsou na tom lépe, proto pokud tuto značku zvažujete, získejte dostat informací o konkrétním modelu, jsou mezi nimi rozdíly.

Cybex

Můžete se s ní setkat i pod označením CBX, což je vlastně jedna z modelových řad. Tato pvůodem německá firma byla v roce koupena nadnárodním čínským holdingem Goodbaby. Na kvalitě jeho produkce to naštěstí není vůbec znát. Cybex patří mezi top značky a v čechách je hodně oblíbený.

Doona

Ve světě poměrně rozšířená značka, která si také dosud nezískala místo v našich obchodech. Kvalitou je slušná, přesto jsou často mezi jednotlivými modely značné rozdíly. Cena není zrovna nízká.

Fisher price

Jde o americkou značku, která svůj původ datuje k roku 1930 a od roku 1993 je vlastněna známou společností Mattel. Nabízí široké spektrum dětského zboží, včetně hraček. Jeho sedačky nejsou nijak drahé, ale rovněž v testech bezpečnosti se neumisťuje na předních příčkách. Prodává se i v několika eshopech v ČR.

Gmini

Česká firma, která má heslo „když maminky navrhují“ a nabízí širokou škálu doplňků pro děti, včetně autosedaček. Nabídka je poměrně strohá, ceny příjemné. Osobní zkušenost nemám, v zahraničních testech pochopitelně není.

Graco

Opět americké značka, s dlouhou historií, tentokráte již od roku 1942. Své jméno získala podle svých dvou zakladatelů Russell Gray a Robert Cone. Široká škála jeho produktů je dostupná i u nás. Patří mezi ty levnější, přesto v testech dosahuje relativně slušných výsledků. Vrcholem inovací a bezpečnosti bych je ale nenazýval.

Heyner

Německá značka, která od roku 1993 vyrábí široké rozpětí příslušenství pro automobily a to včetně dětských sedaček. Mají poměrně atraktivní cenu, ale jen průměrné výsledky v testech. Už jen z principu bych pro ochranu dítěte zvolil firmu, která se na tuto oblast specializuje a ne tu, pro kterou je to jen malá část výroby. Jejich výrobky není v ČR zrovna snadné sehnat.

Chicco

Hodně populární značka, která byla založena v roce 1958 v Americe. Zaměřuje se na dětské zboží. Je rozšířena do více než 120 zemí na světě a mimojiné je i u nás. Cenová úrověň je průměrná až mírně nadprůměrná a v testech bezpečnosti se pohybují rovněž okolo průměru až nadprůměru, prostě kvalita odpovídá ceně. Pozor ne všechny modely dosahují výborných hodnocení, rozptyl je docela velký.

Joie

Výrobce z britských ostrovů, který patří do „těch dražších a kvalitnějších„. Nejsou levné, ale často se umisťují vysoko v testech autosedaček. V ČR patří mezi oblíbené a tomu odpovídá i košatá nabídka.

Kiddy

Německá značka s více než třicetiletou historií. Patří mezi ty dražší, které si u nás můžete koupit. V českých obchodech je k dispozici velké nabídka a naštěstí ve většině případů cena odpovídá kvalitě. To znamená, že si připlatíte, ale dostanete produkty z prvních míst bezpečnostních testů. Ale i taková renomovaná značka občas udělá chybu a některé modely nedopadnou dobře.

Maxi Cosi

Jeden z etalonů mezi dětskými sedačkami je tu s námi již více než 25 let. Přes svoji vyšší cenu jsou u nás hodně oblíbené. A to hlavně díky stabilně vysokým výsledkům z bezpečnostních testů. Pro každou z váhových kategorií nabízí několik modelových řad a často jsou k dispozici i mezi dětmi oblíbené pohádkové motivy jako třeba: minnie, frozen, cars atd …

Mutsy

Holandský výrobce, který začal s výrobou dětského zboží již v roce 1937. Má distribuci po celém světě, včetně českého zastoupení. Jeho nabídka však v ČR není příliš bohatá. Cena není nejnižší, ale dostanete za ní slušný produkt.

Nania

Spadají do skupiny pod velkého francouzského výrobce TEAM TEX. Jsou hodně populární po Evropě, ale ve Francii mají naprostou dominanci. Odhady uvádějí, že mají tržní podíl okolo 70%. Nabízející několik modelových řad, které se od sebe liší svojí cenou i kvalitou zpracování. I jejich vrcholné modely ale patří střední cenové úrovně. Podobně je tomu i v testech bezpečnosti, na špičku se probojují jen výjimečně. Do jejich portfolia patří i licensované autosedačky Ferrari.

Patron

Česká firma, která byla v roce 1994 založena v Mělníce. Zaměřuje se na dětské výrobky typu kočárků, sedaček nebo třeba cestovních postýlek. Jedná se o relativně malou firmu, která nemá velkou nabídku. A cenou i výbavou patří do vstupního segmentu.

Ramatti

Znovu polská značka, na českém trhu spíše okrajově. A zase je to takový základ, co normy splní, ale nic navíc od něj nečekejte. Cena je nízká.

Recaro

Německá společnost, která sídlí ve Stuttgartu a zaměřuje se na výrobu automobilových sedadel a také dětských autosedaček. Co se týče ceny, tak se modely pohybují od průměru až k relativně vysokým cenám 10 000 Kč a více. Na druhou stranu se většina modelů umisťuje na předních místech bezpečnostích testů.

Sparco

Italská značka, v čechách přítomná spíše okrajově. Osobní zkušenost s ní nemám, ale v ADAC testech slaví poměrně úspěchy a ta značka vyrání primárně bezpečnostní výbavu pro závodní vozy. Nicméně dokud v čechách nebude pořádná distribuční a reklamační síť, tak bych byl opatrný. Například při výhodném nákupu z druhé ruky to může být zajímavá koupě.

Storchenmühle

Německá značka, která se v roce 2005 připojila do koncernu většího výrobce Recaro. Nicméně dosud se s ní v eshopech setkáte pod původním názvem. Cenová úrověň je průměrná a v testech bezpečnosti se umisťuje obvykle mezi těmi lepšími.

Tako

Polská značka, u nás není příliš rozšířená. Poměrně levná, na západě není moc rozšířená a proto pro ni nejsou k dispozici výsledky z crash testů. Osobně bych do ní nešel.

Zopa

Je český výrobce a s jeho sedačkami Zopa Carrera se můžete setkat i v zahraničí. Jak cenou, tak zpracováním patří k solidnímu průměru.

Ceny autosedaček

do 2 000 Kč

Již pod tuto cenu lze pořídit základní modely autosedaček. V naprosté většině případů splňují požadované minimální nároky na bezpečnost, ale nepřinášejí mnoho navíc a často je na první pohled vidět, že na použitých materiálech se šetřilo. S notnou dávkou štěstí, se vám může podařit získat slušný kus i za tuto cenu, v rámci výprodeje či jiné cenové akce. V opačném případě se budete muset podívat spíše do další kategorie.

do 5 000 Kč

Do této ceny spadá široká plejáda produktů. Bohužel ne vždy je to tak jednoduché, že by šlo řici, že cena odpovídá kvalitě. Můžete koupit výbornou autosedačku za 4 000 Kč, která bude lepší než jiná za 8 000 Kč. Rozdíl oproti předchozí kategorii je ten, že už je výrazně vyšší šance, že narazíte na povedený kus, či top sedačku z posledních pár let.

nad 5000 Kč

Ani nejvyšší cenové úrovně nejsou vždy zárukou dobré volby. Najdete tu jak vítěze ADACu (či podobných testů), za které si nechá jejich výrobce dobře zaplatit, tak i módní výstřelky, u kterých vysoká cena nesedí s průměrnými bezpečnostními výsledky. Jak vidíte, u tohoto segmentu není cena primárním orientačním faktorem. Pokud vám to finanční situace dovolí, tak se vyhněte těm nejlevnějším variantám s cenou pod 2 000 Kč a poté se dají najít rozumné kombinace mezi cenou a výkonem.

zpět nahoru ↑

Příslušenství a doplňky

K autosedačce existuje celá řada příslušenství a doplňků. Jejich dopad je spíše na pohodlí dítěte, případně ochranu čalounění vozu. Ve stručnosti si je projdeme, ať můžete zvážit zda jsou pro vás zajímavé.

Fusak

Chcete pro své děťátko maximální pohodlí a teplo i během zimních jízd autem, kdy se na krátké vzdálenosti často ani nestihne rozehřát? V tom případě zvažte fusak do autosedačky. Fantazii se zde meze nekladou, jsou dostání s mnoha motivy také v širokém cenovém rozpětí od pár stokorun až po vysoké tisíce za značkové vybavení. Na funkčnost však cena často nemá žádný vliv, připlácíte si hlavně za značku nebo populární motivy. Můžete se s ním setkat i pod názvem „spací pytel“.

Zavinovačka

Zavinovací dětí je staré snad jako lidstvo samo. Už od pradávna se takto miminka chránila před nepřízní počasí a bodavým hmyzem. Od kožešin ulovených zvířat jsme už dávno přešli k moderním textiliím, z kterých jsou zavinovací deky vyrobeny, ale faktem zůstává, že malý človíček se takto cítí přirozeně v bezpečí. Podvědomě tomu napomáhá teplo a uzavřené prostředí, které evokuje lůno matky. Z těchto důvodů jsou i dnes populární i varianty typu rychlozavinočka nebo polozavinovačka, která má dvě kapsy na nohy.

Stříška

Mnoho autosedaček ji má v sobě již integrovanou a k dalším je možné ji přikoupit. K čemu slouží? Přece k ochraně miminka před nepříjemnými slunečními paprsky. Nezapomínejte, že děťátko je pevně upevněno v autosedačce a nemá před sluncem „kam uhnout“. Právě proto stříška poskytuje ochranu a zpříjemňuje letní výlety s vaším miláčkem. V ideálním případě by stříška měla mít vysokou ochranu proti UV záření, to znamená hodnotu 50 a více.

Potah

Pro jeho pořízení jsou dva hlavní důvody. Tím první je pocení děťátka. V létě a zejména pokud jsou umístěna ještě ve vajíčku, tak jsou protisměru jízdy a neproudí k nim tolik vzduch, jako ve větších sedačkách. To má za následek nadměrná pocení miminka a může to být argument pro pořízení letního potahu na autosedačku. Tím druhým je samozřejmě ochrana proti ušpinění, protože potah lze jednoduše sejmout a vyprat. Obvykle je na výběr mezi originálním (pro konkrétní model sedačky) a univerzálním potahem na autosedačku.

Pro univerzální mluví rozhodně nižší cena, ale protože každá dětská sedačka má trochu jiné rozměry, tak nemusí sedět dokonale. Může se shrnovat a obtížněji nandávat. Rozdíl v použitém materiálu často není, musíte si vybrat, zda je pro vás příjemnější nižší cena, nebo snazší manipulace.

Novorozenecká vložka do autosedačky

Děťátko patří do autosedačky už po narození. Správně by v ní mělo být i při cestě z porodnice. V té době, ale může být opravdu drobné a i v malém vajíčku by „plavalo“. A to je chvíle, kdy se vám hodí zmenšovací vložka do autosedačky. Většinou je už přímo součástí balení výrobku, ale kdyby nebylo, případně jste o ni přišli, tak jde dokoupit i samostatně. A do kdy je nutné ji používat? To je značně individuální. Někdo ji přestane používat už po dvou měsících a někdo třeba po čtyřech až pěti. Doporučení v manuálu neberte doslova a použijte selský rozum.

Když je dítě malinké, tak bude potřebovat vložku o něco déle. Je možno zakoupit i tzv. chladící vložku, velmi populární je Aerosleep. Ta totiž pomůže omezit pocení dítka a zpříjemní mu letní cesty autem. Vložka je totiž dutý a tak v ní proudí vzduch mezí zády děťátka a sedačkou. Základem pro tuto inovaci jsou technologie NASA, která podobný (ale bezesporu propracovanější) systém používala pro kosmonauty ve vesmíru. Pro shrnutí, zatímco letní potahy řeší důsledek pocení (je snadné je vyprat), tak chladící vložky pocení omezují. Je možné, že použijete obojí.

Polštářek

Ten má nejčastěji tvar podkovy a slouží k pohodlnému opření hlavičky. Také ulevuje krční páteři a zpříjemňuje cestování pro vaše dítě. Často je vyroben z nějakého druhu termoregulačního materiálu a pomáhá lépe zvládat změny teplot (ať už zimu, či letní vedra). Obvykle se dají bez problémů vyprat do 40 °C. Některé děti s nimi velmi rády hrají.

Podsedák

Autosedačky jsou určeny pro děti do 150 cm a 36 kg. V praxi mohou nastat případy, že dítě přesáhne 36 kg (a díky tomu se už prostě nevejde do autosedačky), ale zároveň má méně než 150 cm. Co v takovém případě? Nejrozumnější je použití podsedáku. Jak je z názvu patrné tak si na něj dítě sedne a to zvedne jeho relativní výšku oproti bezpečnostnímu pásu a ten nebude mít tzv. „přes krk“. Běžně ho pořídíte od cca 200 do cca 2 000 Kč. Rozdíly jsou hlavně ve „značkovosti“ a použitých motivech.

Podložka

Tu můžete zvážit, zejména pokud máte v autě luxusnější interiér a čalounění. Je umístěna pod sedačkou a zároveň v prostoru, kde jsou nohy dítěte. Takže slouží jako ochrana proti zašpinění či odření čalounění vašeho auta. Běžná cena je okolo jednoho tisíce korun.

Jak vám tento test pomohl? Budeme rádi, když ho ohodnotíte hvězdičkami.

4.1/5 47 hodnocení

Autosedačky diskuze a recenze od lidí

46 komentářů
  1. Dobrý den. Prosím o radu ted mají v akci sedačku cybex pallas fix v lidlu. Mohl bych vědět Váš názor na tuto sedačku? Děkuji moc

    • Dobrý den,

      jedná se o kvalitní autosedačku, její předchozí model (2017) se pohyboval do pátého místa ve většině testů, kde se účastnil. Líbí se mi ochranný pultík pro nejmenší děti, celkově je z pohledu bezpečnosti na dobré úrovni. Navíc se s ní snadno manipuluje a upravuje. Za cenu 4000 Kč co mají na eshopu, je to rozhodně zajímavá volba.

  2. Dobrý den, mohli byste mi prosím poradit jak s autosedacku?
    Máme teď Britax Romer Multi Tech z roku 2016. Synovi jsou 3 roky a má 98cm a 13kg.
    Myslíte ze dva roky stará sedačka je stále vyhovující nebo je dobre po nějaké době koupit novou?
    Muzu se také prosím zeptat v čem je lepší pultik než pasy? Slyšela jsem ze pultik některé děti umí pomalu vysunout dopředu…

    Předem moc děkuji za informace.
    Agnes

    • Dobrý den,

      pultík vs pásy je duel, který na poli autosedaček trvá už několik desetiletí. V průběhu času se náklonost veřejnosti přikladá na jednu či druhou stranu. Osobně si myslím, že obě řešení mají svoje výhody a nevýhody a nelze jednoznačně říct, které je lepší. Podle jedné metodiky jsou děti bezpečnější v pultíku, podle druhé zase za pásy. Obecně lze říct, že pultík je rizikovější za situace, kdy jde auto přes střechu a může teoreticky dojít k vypadnutí dítěte. Rozdíly v bezpečnosti podle mého nejsou nijak zásadní. Důležitější je, aby se synovi v sedačce dobře sedělo. Část dětí má s těmi pultíkovi problémy, protože jsou tam takové zašprajcované a nemají moc prostor na hraní a zábavu. Nechtějí v ní sedět a dávají to hlasitě najevo. Samozřejmě se to netýká všech dětí, ale pokud se rozhodnete pro pultíkovou, tak rozhodně doporučuji prvně vyzkoušet a nechat ho v ní chvíli sedět. Co se týče výměny, tak velikostně by sedět ještě měla a pokud na ní není mechanické poškození, tak je použitelná i z pohledu bezpečnosti.

  3. Dobrý den,

    prosím o radu. Vybírám autosedačku pro dceru (13. měsíců, cca 8,5 kg a 78 cm). Nyní používáme Cybex aton 4, je už dceři malá, vadí jí provlečení bezpečnostních pásů přes nohy. Je vhodné pořídit sedačku KIDDY Guardianfix 3 nebo radši zvolit ještě jinou váhovou kategorii? Předem děkuji za odpověď

    • Dobrý den,

      podle výšky a váhy dcerky jí bude Kiddy Guardianfix 3 na začátku nepatrně větší, ale za chvíli do ní doroste. Pokud chcete mít stoprocentní jistotu, tak ji do ní zkuste posadit v nějakém showroomu, ale neočekávala bych komplikace.

  4. Dobrý den,
    sháním autosedačku pro 4měsíční mimčo, 7kg. Nejlépe kategorie 0-18, vajíčko máme a v tom pláče. Doufáme, že když začne z autosedačky více vidět ven, tak se uklidní. Bohužel hračky ani nic nezabírá, ani změna auta nezabrala, přitom ve vajíčku chodíme ven a to spí nebo kouká na všechno kolem. Je nějaký rozdíl ve výšce podsedáku, základny sedačky? Děkuji

    • Dobrý den,

      s podobnou situací jsem se setkal před cca pěti lety u příbuzných, kdy synovec nesnesl nejen vajíčko, ale i většinu autosedaček pro jeho věk. Nakonec skončili u jedné z předchozích variant Cybexu, která se měla výraznou barvu. Ten stejný model v jiném barevném provedení mu vadil. Neříkám, že to u vás bude stejný případ, ale na vašem místě bych zašel do nějaké fyzické prodejny a zkusil s ním konkrétní modely, klidně si je oproti záloze půjčit na chvíli do auta. Protože těžko soudit co vašemu maličkému vadí. Doporučoval bych ověřené značky typu Cybex, Maxi-Cosi, Concord, Britex, BeSafe atd..

  5. Dobrý večer, chtěla bych pořídit novou sedačku jsou nám 3 roky máme 17kg a zaujala mě sedačka Nania Beline SP . Myslíte že je to dobrá volba?

    • Dobrý den,

      pokud vám rozpočet nedovolí dražší sedačku, tak z pohledu bezpečnosti je v pořádku. To znamená, že splňuje zákonné normy a požadavky, ale produkty ze špičky testu jsou ještě o kus dál. Horší je to s pohodlím dítěte. Jedná se vlastně o polystyrenové tělo potažené látkou bez nějaké vrstvy polstrování, opěrka hlavy má jen čtyři polohy a pokud si to vybavuji správně, tak ji nelze polohovat pro spánek. Ve zkratce, to co dostanete odpovídá ceně výrobku.

  6. Dobrý den,

    Potřeboval bych poradit a výběrem autosedačky… Brzy se nám má narodit malá princezna a já se pořád nemůžu rozhodnout mezi Cybex aton 5, Cybex aton M a Cybex Cloud Q… Co jsem zatím postřehl tak aton 5 a M jsou dost podobné jen M má místo 8 tak 11 poloh na vytažení a Cloud Q má jak 11 poloh tak možnost zlomit se do téměř lehu… V Malviku mě odrazovaly od aton 5 a že je lepší Maxi-cosi Pebble protože mi malá z atonu vyroste a nebude do stačit do 15 měsíců… Tak prosím o radu a rozprášení mých obav a nerozhodnosti 😀 děkuji, s pozdravem Arty

    • Dobrý den,

      v první řadě si myslím, že každá z nich je výbornou volbou a rozdíly mezi nimi jsou malé. Všechny jsou určeny pro kategorii 0 – 13 kg a může se stát, že vám z nich malinká brzy vyroste. Ale to se dá těžko odhadovat, každé miminko přibírá jinak. Každopádně si pak můžete autosedačku nechat pro další, případně není problém ji prodat skrze nějaký bazar. Maxi-Cosi Pebble je rovněž velmi slušná volba, ale o moc delší dobu než Cybexy vám nevydrží. Možná prodejce myslel nějakou jinou, nebo se jen chtěl zbavit skladových zásob. Těžko říct. Osobně bych se rozhodoval z pohledu osobních sympatií ke každému výrobku, rozdíly mezi nimi jsou, i výsledky testů jsou si velmi blízké.

      ATON M

      11poziční výškově nastavitelná opěrka hlavy s integrovaným systémem pásů
      Integrovaný L.S.P. System
      Vyjímatelná vnitřní vložka

      ATON 5

      Odnímatelná vnitřní vložka pro polohu vleže
      8poziční výškově nastavitelná opěrka hlavy s integrovaným vedením pásů
      Lineární ochrana při bočním nárazu (L.S.P. System)
      Integrovaná XXL sklápěcí sluneční stříška s UVP50+ ochranou před sluncem

      CLOUD Q

      Ergonomická pozicie vleže mimo vozidlo
      Vyjímatelná novorozenecká vložka pro předčasně narozené a velmi malé děti
      11poziční výškově nastavitelná opěrka hlavy s integrovaným vedením pásů
      Teleskopická lineární ochrana při bočním nárazu (L.S.P. System)
      Integrovaná XXL sklápěcí sluneční stříška

  7. Dobrý den chtěla bych poradit jakou sedačku pořídit synovi má 2 roky a 16kg a aby byla polohovatelná často mi v autě spinká děkuji

    • Dobrý den,

      polohovatelnou myslíte, aby šla dát až do lehu? To u většiny autosedaček pro větší děti není možné kvůli bezpečnosti. Jdou do lehkého až většího záklonu. Při současné váze 16 kg nemá cenu kupovat 9 – 18 a je lepší jít rovnou do 9 – 36 kg. Tam jsou dva výborné výrobky Cybex Pallas M-fix SL 2018 a Kiddy Guardianfix 3 2017.

  8. Dobrý den sháním sedačku pro 6ti lleté dítě kategorie 3 s 5ti bodovím pásem poradíte ?

    • Dobrý den,

      třetí kategorií myslíte dítě nad 18 kg? V této váhové kategorii se již pěti bodové pásy z bezpečnostních důvodů nepoužívají. I u sedaček, které jsou v rozmezí 9-36 kg se ty vnitřní pětibodové pásy musejí sundat někde okolo 15-18 kg, záleží pak na výšce kdy jdou pásy pod ramena dítěte. Z klasických autosedaček pro tuhle kategorii bych doporučila Cybex Pallas M-fix SL 2018. Která nabízí výtečný poměr mezi cenou a bezpečností (patří ke špičce).

  9. Děkuji za odpověď, pokusím se poptat známých. Doufám, že už brzy sedět začne. A jakou klasickou autosedačku byste mi potom radila? Hodně známých má od značky Romer a Joie. Moc děkuji

  10. Dobrý večer, hledám autosedačku pro svou osmi měsíční dceru, má 9kg a 70cm, ale ještě nesedí. Z vajíčka už ale bohužel vyrůstá, je jí těsné v oblasti ramen, tak hledám jinou, cenově přijatelnou, přesto bezpečnou, bez isofixu, jen na pásy. Prosím poradíte? Moc děkuji

    • Dobrý den,

      dokud dcera nesedí tak bych ji do klasické autosedačka nedávala. Co třeba Cybex ATON M 2018 Lavastone Black, ten by měl být až pro děti do 87 cm. Vím, že je nepříjemné kupovat další sedačku na krátkou dobu, ale zkuste se třeba poptat známých jestli někdo nemá na zapůjčení. Jak malá začne sedět tak už můžete koupit klasickou sedačku.

  11. Dobry den, premyslim o sedacce britax romer evolva 123, jde mi hlavne o bezpeci a v tabulce ma jen 66% v jine ma 0, coz nevim co znamena, kdyz hodnoceni je znamkou od 1-5. Mame doma hubeneho dlouhana, proto bych rada sedacku 9-36kg, prichyceni jak pasem tak isofixem a bez pultiku, vysoka bezpecnost. Jakou by jste nam prosim doporucili? Moc dekuji, Zelinkova 🙂

    • Dobrý den,

      jinou tabulkou myslíte výsledky z testů německého moto klubu ADAC ? Já u ní ve výsledcích za bezpečnost vidím 3. Pokud myslíte ještě jinou tabulku, pošlete mi na ní prosím odkaz podívám se na to (ale nejspíš se bude jednat o překlep). Co se týče doporučení zkuste Cybex Solution M-Fix SL, v testech ADACu dopadl výborně, má rozumnou cenu. Kolegyně si ho pořídila k vánocům, takže brzy doplníme i naše zkušenosti.

      • Dobry den, bohuzel je az od 15kg, to jeste Max nema,ale zase uz vyrostl ze sedacky do 18kg. V cem je prosim malo bezpecna? Hrozi velke nebezpeci? Nevim jakou vybrat,abych se o nej nemusela bat. Dekuji 🙂

        • Covybrat.cz 06/01/2018 at 19:10

          Dobrý den,

          všechny zmiňované autosedačky jsou bezpečné a nemusíte se, bát že by v nich bylo vaše dítě v nebezpečí. Drobné rozdíly mezi nimi ale samozřejmě jsou. Ať už se jedná o použité materiály při výrobě, rozměry nebo třeba vlastnosti autosedačky, jako jsou možnost umístění proti směru jízdy, způsob uchycení atd.. Konkrétně v tomto případě, bylo pár bodů za vedení bezpečnostního pásu, materiál a tomu že nejde instalovat proti směru jízdy. Ale to je u sedaček pro větší děti běžné.

  12. Odpovědět
    Alžběta Brzezinová 09/12/2017 at 10:28

    Dobrý den,
    mohla bych poprosit o doporučení autosedačky pro dceru? Je jí čerstvě 1 rok, váží 9 kg. Děkuji za odpověď.

  13. Moc děkuji za odpověď. Kamarádka si chce pořídit Romer First Class Plus 2017, má chlapečka zhruba ve stejné váhové a věkové kategorii jako já, že prý nechce za pár měsíců zase řešit koupi jiné sedačky, jelikož jí synek přibývá celkem rychle. Myslíte, že je to vhodná volba? Děkuji

    • Dobrý den,

      uváděný Romer vám vydrží o chvíli déle, je určen pro váhu 0 – 18 kg. Do 13 kg dítěte umožňuje otočení proti směru jízdy, to považuju za velké plus. Několik poloh, sundavací potah, vypadá dobře. Sedačky od Romeru mají v testech nadprůměrná hodnocení, nebála bych se ho vyzkoušet.

  14. Dobrý den, mám šestiměsíční holčičku, váží skoro 8 kg, 66 cm. Hledám vhodnou a bezpečnou autosedačku v kategorii 9-18 Kg, polohovací, malá ještě nesedí, výškově nastavitelnou. Poradíte prosím? Děkuji

  15. Odpovědět
    Klára Nesnídalová 23/10/2017 at 19:22

    Děkuji Vám za odpověď, hezký den 😊

  16. Odpovědět
    Klára Nesnídalová 19/10/2017 at 08:01

    Dobrý den, děkuji za velice zajímavý článek. Přesto se však stále nemohu rozhodnout pro autosedačku. Malému je 9 měsíců a váží 10 kg, z vajíčka už tedy brzy vyroste..mohl by jste mi dle testů doporučit další?Je lepší do těch 18 kg nebo lepší vybrat už rovnou do 36?Radši bychom bez pultíku ale opravdu takovou, která vyšla v testech skvěle a je opravdu bezpečná. Děkuji za odpověď a přeji hezký den Nesnídalová

    • Dobrý den,

      na otázku zda je lepší do 18 kg nebo rovnou do 36 kg neexistuje jednoduchá odpověď. Osobně se mi hodně líbí Cybex Aton 5. Jednak kvůli vynikajícím výsledkům, kterých dosáhla v testu ADACu a také díky tomu, že je umístěna proti směru jízdy. To mi přijde u menších dětí jako důležitý bezpečností prvek. Přesto jsou na základě nezávislých odborných studií za bezpečné považovány i sedačky s klasickým umístěním po směru jízdy. Sami máme sedačku proti směru. Mám z ní lepší pocit a cítím, že je malá více v bezpečí. Takže moje doporučení je pro Cybex Aton 5 a až vám malý více vyroste, tak kupte 18-36 kg. Z vlastní zkušenosti vím, že pokud sedačku chcete prodat, po internetových bazarech se vám to povede rychle a pokud ji nemáte poničenou tak ani mnoho netratíte.

  17. Dobrý den,

    pro tuto váhovou kategorii bych od daného výrobce doporučil Römer Evolva 123 SL. Dosáhl velmi dobrého hodnocení v testech německého autoklubu Adac, jde upevnit běžnými automobilovými pásy nebo kombinací ISOFIXU a pásu. Má ochranu proti bočnímu nárazu SICT, vysunovací opěrka hlavy (výška sedačky: 61 – 86 cm) a nastavitelné bočnice. Díky tomu ji můžete nastavit, aby seděla i vašemu vyššímu dítěti.

  18. Dobrý den, prosím poraďte mi, chci sedačku Römer pro 2,5 leté dítě. Aktuálně máme Safefix plus, která by nám měla vydržet do 18 kilo, ale máme problém ji již nyní zapnout (dítě není tlusté, má cca14 kilo, vyšší), ale když je více oblečen, popruhy jsou krátké. Prosím, doporučte mi to nejlepší, co od značky Römer lze zakoupit, cenu neřeším, či zda to bude na chvíli. Nevím, zda ještě kupovat variantu 9-36 kilo či raději 15-36. Bojím se, ať 9-36 dobře zapneme a zase 15-36, aby nebyla méně bezpečná, než ty mohutné pro méně kilo. děkuji

  19. Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat ohledně autosedaček finské firmy Klippan. Máte s nimi nějaké zkušenosti?
    Dočetl jsem se, že patří mezi ty nejlepší a jako jedny z mála prošly i přísným Plus testem.
    Chtěl bych vědět, která autosedačka je opravdu te nej a dále bych potřeboval poradit, nevím jestli je lepší koupit autosedačku od 0 do 4 let, anebo nejprve vajíčko a pak postupně ty ostatní až dítě povyroste.
    Děkuji za odpověď a přeji pěkný den,
    LS

    • Dobrý den,

      s výrobky od Klippanu dosud nemáme žádné zkušenosti, ale máte pravdu že podle testů vypadají velice zajímavě. Při aktualizaci článku se jim zkusíme podívat na zoubek. Z vašeho popisu nám přijde jako dobrá volba Cybex Aton 5, která v německém ADACu suveréně vyhrála test v kategorii do 13 Kg. K sehnání je verze s uchycením skrze ISOFIX i skrze bezpečnostní pásy. Pro představu o možnostech sedačky doporučuji tohle krátké video, bohužel je v nizozemštině, ale pro názornost stačí. Opěrka hlavy má osm nastavitelných pozic, sluneční stříška, která je velká a skutečně kryje dítě před sluncem a přitom nezavazí při montáži. Rozumná je i cena, nevýhodou je větší váha sedačky, ale to je daň za použité materiály a bezpečí.

  20. Dobry den,prosim o radu. Dceri 16 mesicu jsme koupili autosedacku cybex juno 2 fix. Dceri se tam ale nelíbí pultik,navic jak se vzteka,tak si podsekne zadecek a tim padem ma i hlavickyu niz u pultiku a prijde mi to dost nebezpecne. Uvažujeme o koupi jine sedacky. Co rikate na Römer ADVANSAFIX III SICT 2017? Vejde se tam pokud ma 78 cm? Určitě bychom chteli s isofixem. Opravdu si nevime rady. Moc dekuji.

    • Dobrý den,

      myslím, že se jedná o dobrou volbu. Römer ADVANSAFIX III SICT 2017 dopadá v zahraničních recenzích velice slušně. Oceňována je zejména bezpečnost a schopnost „růst“ s dítětem. Nevýhodou je, že je jen po směru jízdy. S výškou 78 cm se nemusíte vůbec obávat. Autosedačka ma základní výšku cca 72 cm a jde ji upravit za pomoci šedé páky na zadní strany sedačky – pro lepší představu se podívejte na toto video.

      • Dobrý den,

        píšete, že dopadá slušně, ale když ji porovnávám se starší verzí, tedy II sict 2016, nepřijde mi moc jiná, u té ve vašem testu vyšla bezpečnost pouze 7%. Jak je to možné? Moc děkuji za odpověď.

        • Covybrat.cz 30/12/2017 at 21:19

          Dobrý den,

          děkuji za upozornění, jednalo se o překlep. Správná hodnota je 70%, v tabulce je již opravena.

  21. Dobry den,

    shanim kvalitni a opravdu bezpecnou autosedacku. Bohuzel si nejak nedokazu poradit s otazkou – existuje nejaka autosedacka, v kategorii 0 – 18 kg, upevnovana v proti smeru jizdy, ktera se da lehce pridelat do skoro kazdeho auta? (zijeme v zahranici a autosedacku hledam pro navstevy do CR, kdy budeme vyuzivat ruzna auta znamych, z pujcoven atd.)

    Dekuji moc za odpoved

    • holky, je nějaký obchod, kde mají opravdu velký výběr sedaček? Nechce se mi to hledat na netu, chtěla bych to vidět naživo.Děkuji Stela

      • Tak Stelo zkus třeba obchod Malvik, teď v týdnu jsem tam byla, a chystá se slevová akce, kde budou zlevněné i takové značky jako je třeba BeSafe atd. Tak by asi stálo za to, tam skočit.

        • ja to na těch stránkách malvíku nemůžu najít. Kde jsi našla. že budou slevy?

    • Dobrý den,

      zkuste Römer First Class Plus 2017. Jde uchytit za pomocí běžného bezpečnostního pásu a může být otočená proti směru jízdy pro děťátko až do 13 kg. Ve směru jízdy pak může přepravovat až do 18 kg. Montáž je docela snadná a rychle si na ni navyknete.

    Napište svou recenzi

    Před odesláním komentáře byste měli vědět, jak pracujeme s vašimi osobními údaji. Důvodem pro zpracování osobních údajů je náš oprávněný zájem. Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC (GDPR). Při odeslání komentáře zpracováváme tyto osobní údaje - jméno, email a vaši IP adresu. Jméno používáme pro oslovení při případné odpovědi. Jméno můžete nahradit i přezdívkou. Email používáme pouze pro odeslání notifikačního emailu se zprávou, že vám někdo odpověděl na váš dotaz, případně rovnou pošleme odpověď na váš dotaz. Email je neveřejný a pro jiné účely ho nepoužíváme. IP adresu využíváme výlučně pro ochranu formuláře před spamem. Případné úpravy osobních údajů a žádosti o smazání můžete vyřídit emailově na poradime@covybrat.cz.