Jak vybrat hever / zvedák na auto

Jsme profíci, nevěříme marketingovým slibům a nezávisle recenzujeme a srovnáváme produkty. Když nakoupíte skrze naše odkazy, můžeme získat malou odměnu, která ale nezvyšuje cenu vašeho nákupu.

Hever, zvedák neboli panenka patří nejen mezi povinnou součást výbavy každého automobilu a je nenahraditelným pomocníkem při výměně pneumatiky, ale výborně se hodí i při řadě dalších činností okolo domu či chalupy. Poradíme vám, jak vybrat takový zvedák, který bude co nejlépe vyhovovat vašim požadavkům. Vysvětlíme nejen to, jaký typ heveru je vhodný pro jakou činnost, ale zaměříme se i na klíčové parametry, mezi které patří zejména nosnost a výška zdvihu. Poradíme vám také, jak s heverem pracovat i to, jak v našem testu dopadlo pět konkrétních zvedáků. Třeba právě z nich si vyberete.

Test heverů 2023

Při výběru toho nejlepšího heveru vám mohou pomoci také naše recenze vybraných produktů. Do testu jsme zařadili celkem pět zvedáků z různých cenových kategorií, abychom pokryli co nejširší spektrum. Konkrétně jde o dva nůžkové a tři hydraulické modely. Zajímala nás zejména náročnost ovládání, kvalita konstrukce a odolnost.

GEKO hever nůžkový 1,5 t

Typnůžkový
Zvedací mechanismusmechanický
Pohonmanuální
Maximální nosnost1,5 t
Minimální výška zdvihu105 mm
Maximální výška zdvihu385 mm
Podvozek s kolečkyne
Barvačerná
Hmotnost2,3 kg

Základní model nůžkového heveru od výrobce Geko za velmi nízkou cenu se hodí jako základní výbava osobního auta pro použití v nouzi, a to nejčastěji při výměně pneumatiky. Lze jej však využít i při dalších, méně náročných úkonech a při základních drobných opravách. Pozor je ale potřeba dát na minimální výšku zdvihu, která činí 105 mm. Vždy je proto potřeba změřit, jak vysoko se nachází podvozek od země, aby bylo možné zvedák vůbec pod vozidlo vložit. Na druhou stranu – maximální výška zdvihu (385 mm) je na takto levný model poměrně slušná. Zamrzela však nižší kvalita provedení, která ovšem odpovídá výrazně nízké ceně. Součástí tohoto modelu je také skládací klička, pomocí níž dochází k ovládání zvedacího mechanismu. Otáčení je fyzicky náročnější a zvednutí do požadované výšky pochopitelně také trvá déle než u dražších a konstrukčně o něco lépe řešených modelů. Jde proto pouze o model pro občasné až výjimečné použití. Pro časté a náročnější zvedání rozhodně doporučujeme zvolit kvalitnější model.

  • výrazně nízká pořizovací cena
  • nízká hmotnost
  • nižší kvalita provedení
  • náročnější ovládání
  • pouze pro občasné použití
Zjistit cenu

COMPASS hever hydraulický pojízdný 2 t

Typhydraulický
Zvedací mechanismushydraulický
Pohonmanuální
Maximální nosnost2 t
Minimální výška zdvihu135 mm
Maximální výška zdvihu342 mm
Podvozek s kolečkyano
Barvačervená
Hmotnost8,7 kg

Compass Hever je hydraulický pojízdný zvedák na auto s maximální nosností 2 tuny. Nabízí velmi dobrý poměr ceny a výkonu. Jde o skvělého pomocníka pro drobné a spíše občasné využití. Díky hydraulickému mechanismu vyniká výrazně snazší manipulací než nůžkové modely. Přestože je ovládán manuálně pomocí speciální páky, při zvedání břemene není potřeba vynaložit příliš mnoho úsilí a práce jde také poměrně rychle od ruky. Minimální výška zdvihu je 135 mm, maximální pak 342 mm, což bohatě stačí pro výměnu pneumatiky a na některé základní úkony. Maximální nosnost 2 tuny dostačuje pro většinu běžných břemen (včetně osobních vozů). Hever i automobil je však nutné vždy dobře zajistit proti případnému pohybu. Přestože se nejedná o příliš těžké zařízení (celková hmotnost činí 8,7 kg), je tento model vybaven také kolečky pro snazší transport. Tento dílenský zvedák na auto se rozhodně neztratí v žádné garáži.

  • nízká pořizovací cena
  • dobrý poměr ceny a výkonu
  • snadné ovládání
  • vyšší minimální zdvih
Zjistit cenu

HEYNER hever nůžkový 2 t

Typnůžkový
Zvedací mechanismusmechanický
Pohonmanuální
Maximální nosnost2 t
Minimální výška zdvihu98 mm
Maximální výška zdvihu442 mm
Podvozek s kolečkyne
Barvačerná
Hmotnost3,2 kg

Nůžkový zvedák s nosností až 2 tuny výrobce Heyner je sice o něco dražší než předchozí testované modely, ale nabízí také podstatně robustnější konstrukci, vhodný je proto jak pro častější využití, tak i pro zvedání SUV a dodávek. Přestože jde o nůžkovou klasiku, rozhodně příjemně překvapila kvalita zpracování. Stabilita tohoto zvedáku je velmi dobrá. Zdá se proto, že tento model skutečně něco vydrží. Jen klika by mohla být o něco delší, pro manipulaci (zdvih břemene) je totiž potřeba větší fyzické síly. Díky menší kličce je však tento model skladný, snadno přenositelný a hodí se i jako povinná výbava do automobilů. Velkou výhodou je široké rozpětí výšky zdvihu, a to od minimální výšky zdvihu, která činí pouhých 98 milimetrů (díky čemuž lze zvedák vložit i pod nižší vozidla), po nejvyšší možný zdvih (tedy výška, do níž je možné břemeno zvednout), který je velmi slušných 442 milimetrů. Pokud proto sháníte klasický nůžkový zvedák do jednoho tisíce korun, rozhodně vám můžeme tento model doporučit.

  • přijatelná pořizovací cena
  • dobrý poměr ceny a výkonu
  • vysoká kvalita provedení
  • vysoká odolnost
  • velký rozsah zdvihu
  • menší klička
  • náročnější ovládání
Zjistit cenu

YATO YT-1720 hever pojízdný pístový hydraulický 2 t

Typhydraulický
Zvedací mechanismushydraulický
Pohonmanuální
Maximální nosnost2 t
Minimální výška zdvihu89 mm
Maximální výška zdvihu359 mm
Podvozek s kolečkyano
Barvačerná
Hmotnost15 kg

Nízkoprofilový hydraulický hever Yato YT-1720 s maximální nosností 2 tuny již patří do střední cenové kategorie. Vyšší pořizovací cena je přitom skutečně znát. Již na první pohled potěší velmi pevná a stabilní ocelová konstrukce a kvalitní zpracování, díky němuž nemusíte mít strach, že tento zvedák nevydrží častější a náročnější provoz. Bytelná konstrukce se však projeví i na vyšší hmotnosti. Díky čtyřem kolečkám (dvě z nich jsou otočná, dvě pevná) jej lze poměrně snadno převézt tam, kam je potřeba. Tento zvedák se ovládá pomocí tyče ruční pístové pumpy, kterou se uvádí do pohybu hydraulický zvedací mechanismus. Ovládání je překvapivě snadné a rychlé. Rozhodně potěší minimální výška zdvihu, díky čemuž je YT-1720 vhodný i pro mnohá sportovní vozidla. Dostatečná je také maximální výška zdvihu (359 mm). Celkově se jedná o kvalitní hydraulický hever (v dané cenové kategorii jeden z nejlepších na trhu), u něhož zamrzí jen vyšší pořizovací cena a vyšší hmotnost.

  • rychlé a snadné ovládání
  • vysoká kvalita provedení
  • vysoká odolnost
  • vysoký zdvih
  • vyšší pořizovací cena
  • vyšší hmotnost
Zjistit cenu

VOREL hydraulický zvedák pojízdný 3 t

Typhydraulický
Zvedací mechanismushydraulický
Pohonmanuální
Maximální nosnost3 t
Minimální výška zdvihu150 mm
Maximální výška zdvihu485 mm
Podvozek s kolečkyano
Barvažlutá
Hmotnost36 kg

Do nejvyšší cenové kategorie patří vysokozdvižný hydraulický pojízdný hever značky Vorel s nosností až 3 tuny. Jde o skutečně kvalitní model s robustní ocelovou konstrukcí i ocelovými kolečky. Masivní konstrukce se projevuje na vysoké hmotnosti (36 kg), manipulace s tímto heverem je proto o něco obtížnější. Na druhou stranu se vyšší hmotnost pozitivně odráží na skvělé stabilitě. Kvůli vyšší hmotnosti se ale hodí spíše pro využití v (auto)dílnách, než pro opravy v terénu. S tímto zvedákem je možné lehce zvedat břemena o hmotnosti až 3 tuny, od osobních automobilů po dodávky. Disponuje hydraulickým zvedacím mechanismem, který je poháněn manuálně pomocí tyče pístové pumpy. Ovládání je překvapivě snadné a rychlé. Tento model je navíc ideální i pro velmi časté využití, snese totiž i každodenní používání. Pochvalu zaslouží i maximální výška zdvihu, která činí téměř půl metru, což znamená, že se tento model hodí i pro pohodlné provádění oprav přímo pod automobilem. V podstatě tomuto zvedáku nemáme co vytknout. Vysoká pořizovací cena je zde totiž s ohledem na výkon pochopitelná. Rozhodně tak jde o zařízení, které můžeme doporučit všem, kteří si chtějí pořídit spolehlivý poloprofesionální hever pro časté použití.

  • rychlé a snadné ovládání
  • velmi vysoká kvalita provedení
  • velmi vysoká odolnost
  • vysoký zdvih
  • vhodné pro každodenní použití
  • vysoká pořizovací cena
  • vysoká hmotnost
Zjistit cenu

K čemu lze hever využít

Přestože většina z nás si zvedáky spojuje pouze s opravami automobilů (a nejčastěji výměnou pneumatiky), jejich využití je daleko pestřejší. Hodit se tak leckdy mohou i lidem, kteří automobil vůbec nevlastní. Kromě automobilů jimi lze zvedat například i další stroje – kupříkladu zahradní traktory či velké sekačky. Hever se v tomto případě hodí nejen při opravách, ale také při čištění sekacího mechanismu od zbytků trávy. Své využití ale hevery nachází i při zvedání dalších těžkých břemen – betonových sloupků plotů, velkých okrasných kamenů či na stavbách. Velmi oblíbené jsou zvedáky také u profesionálních tesařů, kteří je hojně využívají při opravách dřevěných konstrukcí.


Rozdělení podle výšky zdvihu

Rozdělit hevery není zcela snadné, jelikož existuje hned několik způsobů, jak na ně nahlížet a čeho si u nich všímat. Naprosto základní dělení se však odvíjí od výšky, do níž jsou schopny břemeno zvednout. Každý typ se přitom hodí pro odlišné využití. Vždy je proto dobré se nejdříve zamyslet nad tím, při jakých činnostech zamýšlíte zvedák používat a jak vysoko budete potřebovat automobil (či jiné břemeno) zvedat. Podle výšky zdvihu vyčleňujeme dvě základní kategorie heverů:

  • nízkozdvižné
  • a vysokozdvižné.

Nízkozdvižné zvedáky

Tato zařízení najdou uplatnění zejména při výměně kol automobilů, tvoří proto nepostradatelnou výbavu pneuservisů a ideální volbou jsou také pro všechny, kteří si chtějí měnit obutí svých vozů doma v garáži. Jde však o modely, které neumožňují vyzdvižení břemena (obvykle automobilu) do dostatečné výšky tak, aby byla umožněna práce pod ním (nejčastěji s podvozkem).

Vysokozdvižné zvedáky

Naopak vysokozdvižné modely jsou již vhodné i pro pohodlnou a bezpečnou práci přímo pod vozem. A všeobecně s nimi lze zvedat břemena do výrazně větší výšky.

Rozdělení podle mechanismu a nosné konstrukce

Nejpřesnější způsob rozlišování mezi hevery představuje jejich rozdělení podle mechanismu, který je ke zvedání břemene využit, s nímž také úzce souvisí typ nosné konstrukce. Mezi notoricky známé patří například klasické nůžkové zvedáky. Podle zvedacího mechanismu nejčastěji rozlišujeme zvedáky:

  • mechanické,
  • hydraulické,
  • pneumatické.

Podle nosné konstrukce pak:

  • nůžkové,
  • hřebenové,
  • pákové
  • a sloupové.

Mechanické hevery

Jak již název napovídá, jde o typ zvedáků, které břemeno do požadované výšky zvedají pomocí ručního zvedacího mechanismu (často jde o kličku nebo páku). Jejich obsluha je proto v porovnání s dalšími typy náročnější (jak na fyzickou sílu, tak i na čas), na druhou stranu bývají menší a výrazně levnější. Ideální jsou spíše pro běžné využití v domácím prostředí pro zvedání lehčích břemen do nižších výšek. Zejména nůžkové hevery jsou také součástí povinné výbavy automobilů.

Hydraulické hevery

V současnosti patří mezi nejpopulárnější typ zvedacích zařízení (právě hydraulické hevery postupně vytlačují klasické nůžkové modely). Fungují za pomocí hydraulického mechanismu, který kapalinu vytlačuje buď automaticky, nebo ručně pomocí klasické pumpovací násady (tento způsob přitom je ve srovnání s nůžkovým ručním mechanismem méně náročný a také podstatně rychlejší). Spouštění automobilu (či jiného břemene) na zem je poté prováděno povolením ventilu hydraulického zvedáku. Hydraulické modely tak nabízejí snadnou a rychlou manipulaci s břemeny (a to včetně těch těžších). Oproti mechanickému typu jsou ale větší, těžší a také dražší. Zpravidla proto bývají spíše trvalou výbavou garáže nebo domácí dílny. Pro lepší mobilitu navíc bývají tyto modely často opatřeny podvozkem s koly.

Pneumatické hevery

Pneumatické zvedáky patří mezi méně běžný typ (nejčastěji jej najdeme ve výbavě hasičů). Ke svému fungování využívají tlak vzduchu, proto se jim také často říká vzduchové hevery/zvedáky. Součástí zvedacího mechanismu tak bývá buď kompresor, nebo pumpa. V této kategorii jsou v současnosti nejvíce zastoupeny tzv. balonové (měchové) vzduchové hevery. Typická bývá vyšší pořizovací cena, velikosti i hmotnost. Často nechybí ani podvozek s kolečky.

Nůžkové hevery

Nůžkové zvedáky patří mezi klasiku, která i v současné době stále tvoří běžnou výbavu většiny automobilů. Za jejich masivní oblibou přitom stojí zejména dvě hlavní výhody: vynikající skladnost a nízká pořizovací cena. Existují ale také profesionální nůžkové zvedáky, které lze zapustit do podlahy v dílně nebo servisu. Mohou být vybaveny také nájezdy. Konstrukci tvoří dvě rozevírající se ramena, jež se pohybují pomocí ocelového šroubu se závitem, který je mezi nimi umístěn. Šroub je do pohybu uváděn manuálně, a to zpravidla otáčením kličkou (výjimečně je možné narazit i na elektrohydraulické modely). Je ale potřeba počítat s tím, že jde o poměrně fyzicky i časově náročný proces.

Hřebenové hevery

Dalším manuálním typem jsou zvedáky hřebenové, jejichž zvedací mechanismus sestává z kolmé ozubené osy. Otáčením klikou (nebo pomocí páky) je břemeno posouváno po jednotlivých zubech vzhůru. Samozřejmě nechybí ani brzda, která je důležitou součástí celého mechanismu a umožňuje zajistit břemeno v určité výšce. Tento typ patří mezi dražší a méně časté.

Pákové hevery

Další typ ručního zvedacího zařízení, které funguje pomocí dlouhé páky, své uplatnění nachází nejčastěji v oblasti lesního hospodářství.

Sloupové hevery

V profesionálním segmentu najdeme nejčastěji zvedáky sloupové. Jde o robustní zařízení, která se podle počtu sloupků dále dělí na jednosloupové, dvousloupové nebo čtyřsloupové hevery. V autoservisech jsou nejčastější elektrohydraulické dvousloupové zvedáky s přejezdem. Levnější varianta tohoto typu využívá pojistné západky manuální, dražší pak západky elektromagnetické (často se jim zjednodušeně říká elektrické hevery/zvedáky). Nevýhodou tohoto typu je kromě velmi vysoké pořizovací ceny (zpravidla se nepředpokládá, že by sloupové zvedáky volili běžní uživatelé) i tzv. přejezd (tedy malý práh, v němž je ukryto lanové ovládání zajišťující synchronizovaný zdvih obou sloupků). Jde o tzv. přejezdové zvedáky, které mají volný horní prostor (díky čemuž umožňují zvedání i vyšších automobilů), přes propojovací práh je ale potřeba přejíždět.

Existují proto i bezpřejezdové modely, které mají ramena propojena v horní části, což sice zaručuje (často náročné) přejíždění propojovacího prahu, ale na druhou stranu limituje maximální výšku zvedeného automobilu. Jednosloupové zvedáky jsou ideální zejména do menších autoklempíren, ale i do garáží. Mezi jejich výhody patří nižší cena a lepší skladnost (nejsou tak náročné na prostor), často navíc disponují pojízdným podvozkem. Čtyřsloupové zvedáky se naopak hodí pouze pro velké servisy (ideální jsou například při seřizování podvozkových částí vozů). Namísto ramen jsou tvořeny dvěma plošinami (rampami). Pochopitelně patří mezi největší a nejdražší zdvižná zařízení.

Rozdělení podle účelu použití

Velmi jednoduše můžeme zvedáky rozdělit také podle toho, kdo a kde je bude používat, a to na dvě kategorie:

  • domácí
  • a profesionální.

Zvedáky pro domácí použití

Alespoň ten nejzákladnější nůžkový hever je nepostradatelnou součástí výbavy každého automobilu, je totiž zcela nenahraditelnou pomůckou při výměně kol anebo při menších opravách aut, které lze zvládnout svépomocí. Navíc mohou nastat i další situace, kdy se bude toto zařízení hodit – přitom vůbec nemusí jít o automobily, někdy je potřeba zvedat i jiná břemena. Všeobecně jsou domácí modely cenově dostupnější, menší, lehčí, a tedy i skladnější a mobilnější. Jejich použití navíc zvládne skutečně každý, není to totiž nic složitého. Mezi nevýhody patří zejména nižší nosnost, menší zdvih a nižší odolnost, která nemusí vydržet příliš časté či náročnější používání (v takovém případě je vhodné volit raději menší profesionální modely). Do této kategorie patří zejména klasické nůžkové nebo menší hydraulické zvedáky. Důležitou součástí jsou i tzv. podpěry, o nichž se zmíníme v následujících kapitolách.

  • nižší pořizovací cena
  • snadná manipulace
  • nižší hmotnost a rozměry
  • menší nosnost
  • nižší zdvih
  • horší odolnost

Zvedáky pro profesionály

Profesionální hevery tvoří naprosto základní výbavu každého autoservisu či pneuservisu. Bývají výrazně robustnější, větší i těžší. Disponují také větším zdvihem (do výšky zvedají celé auto, nikoli pouze jeho část) i vyšší nosností, snesou proto každodenní zatížení a jsou vhodné pro nejrůznější využití (od výměny kola až po náročné opravy podvozku). Kromě autodílen se tato zařízení používají i v řadě dalších odvětví. Mezi profesionálními hevery přitom najdeme zpravidla sloupové modely, které mohou disponovat buď hydraulickým, nebo elektromechanickým pohonem. Narazit lze také na zařízení s přejezdem, či bez přejezdu. Mezi minimální požadavky na zvedáky pro pneuservisy patří zdvih minimálně 1 metr a nosnost alespoň 3 tuny, pro autoservisy je pak minimem zdvih kolem 1,8 metru a nosnost asi 4 tuny.

  • vyšší nosnost
  • vyšší zdvih
  • výrazně lepší odolnost
  • širší možnosti využití
  • vyšší pořizovací cena
  • vyšší hmotnost a rozměry

Podpěry

Při výběru heveru byste neměli zapomínat ani na podpěry, které tvoří důležitou součást procesu zvedání automobilu či jiného břemene. Jde ocelovou konstrukci, která se vkládá pod již zdvihnutou část vozidla. Podpěry se tak hodí nejen při možném selhání heveru, ale i v případě, že používáte pouze jeden jednodušší zvedák a vozidlo přitom potřebujete zvednout na více než jednom místě (podpěru jednoduše vložíte místo heveru, který díky tomu můžete využít pro zvedání další části).

Nejdůležitější kritéria výběru

Při výběru toho správného heveru je potřeba nezapomenout na několik základních a důležitých parametrů. Zvedací zařízení je totiž potřeba volit vždy na míru s ohledem na způsob nejčastějšího využití. Jen tak lze zaručit, že bude dobře sloužit a nedojde například k nepříjemným situacím (např. poničení samotného zařízení, případně pádu zvedaného břemene). Mezi tato nejdůležitější kritéria patří zejména:

  • nosnost,
  • výška zdvihu,
  • hmotnost.

Nosnost

Nosnost je hodnota, která udává maximální hmotnost břemene, které je hever schopen zvednout. Uvádí se buď v kilogramech, ale mnohem častěji v tunách. Jde přitom o nejdůležitější parametr, při překročení maximální nosnosti totiž může dojít buď k poškození heveru či pádu břemene, nebo dokonce (v nejhorším případě) ke zranění osob. Nosnost proto volte vždy raději s rezervou (obecně se doporučuje přičíst ještě alespoň 0,5 tuny navíc). V žádném případě se také nevyplatí zvedák při používání přetěžovat, nejen z výše uvedených důvodů, ale navíc tím zvedací mechanismus trpí, kvůli čemuž dochází ke snižování jeho životnosti a zvyšuje se riziko jeho selhání. Na druhou stranu je zbytečné kupovat zvedák s maximální hmotností výrazně vyšší, než ve skutečnosti využijete. Nejenže bude takový model dražší, ale obvykle také větší a těžší.

Vždy proto volte zlatou střední cestu, tedy nosnost o něco vyšší než je celková hmotnost nejtěžšího zvedaného břemene (vozidla). Za naprosté minimum lze přitom považovat maximální nosnost, která se rovná hmotnosti břemene. Pro běžné uživatele (domácí využití) obvykle dostačují hevery s nosností od zhruba 450 kilogramů do 3 tun (nejčastěji se setkáme s nůžkovými a hydraulickými pojízdnými modely s nosností do 2t a 3t, některé zvedáky na velká a těžká auta se ale mohou pochlubit i nosností do 5t). Levnější nůžkové zvedáky disponují maximální nosností zhruba 1–1,5 tun. U profesionálních zdvihadel se bude tato hodnota pochopitelně pohybovat kolem výrazně vyšších čísel. Maximální nosnost těchto heverů tak může dosahovat i nosnosti 20t, či dokonce až 50t.

Výška zdvihu

Co se výšky zdvihu týče (tedy výšky, do níž je možné břemeno zvednout), výrobci obvykle uvádí hodnoty dvě, a to minimální a maximální výšku zdvihu. Obě jsou přitom stejně důležité. Uvádí se v milimetrech. Minimální výška zdvihu musí být vždy o něco menší, než jaká je vzdálenost konce břemene (např. podvozku automobilu) od země. A to pochopitelně z toho důvodu, aby bylo možné zvedák pod zvedané břemeno vůbec umístit. Nezapomeňte přitom na to, že u jednotlivých značek vozidel se obvykle výška podvozku liší (a to někdy dost výrazně). Zvedáky s malou minimální výškou se nazývají nízkoprofilové. Maximální výška zdvihu pak záleží zejména na záměru, s nímž si uživatel hever pořizuje. Musí být tedy dostačující k provedení všech potřebných úkonů (např. pro drobné opravy podvozku). Obvykle se pohybuje od 250 do 500 milimetrů. Pokud si nejste jisti, volte hodnoty tak, aby mezi minimálním a maximálním zdvihem byla vůle zhruba 200–300 milimetrů.

Hmotnost

Hmotnost patří mezi nejméně důležitá kritéria výběru, vždy totiž zvedák buď vozíte v kufru auta, nebo jej máte uložený v garáži (případně je součástí servisu). Přesto i tento parametr může při výběru hrát svou roli. Základní nůžkové hevery (které bývají povinnou součástí výbavy automobilů), váží obvykle 2–3 kilogramů. Nepatří sice mezi nijak pokročilá zařízení, svoji práci však v nouzi obvykle odvedou. Pokročilejší modely (včetně hydraulických zdvihadel), která bývají spíše trvalou součástí garáží, však mohou vážit i více než 30 kilogramů. Těžší hevery jsou často kvůli snazší manipulaci vybaveny podvozkem s kolečky.

Jakou značku heveru vybrat

Pokud chcete při výběru vsadit na jistotu, na trhu najdete hned několik velkých a zavedených značek, od nichž lze očekávat vyšší kvalitu. Jde zejména o tyto výrobce:

  • Compass,
  • Geko,
  • Mar-Pol,
  • Verda,
  • Yato.

Compass

Patří mezi známé a populární výrobce především cenově dostupných a základních modelů, vhodných například jako výbava automobilu či pro základní práci. Nabízí jak základní nůžková, tak i hydraulická zvedací zařízení.

Geko

Nabídka společnosti Geko zahrnuje všechny cenové kategorie heverů (nejčastěji opět nůžkové a hydraulické), a to s maximální nosností i více než 20 tun. Hodí se proto i pro náročnější práci.

Mar-Pol

Mar-Pol vyrábí nejrůznější nářadí, včetně cenově dostupných a oblíbených nůžkových i hydraulických zvedáků. Jde však spíše o základní modely vhodné pro nenáročné použití.

Verda

Opět jde o výrobce, který je známý produkcí kvalitních heverů za poměrně přijatelné ceny s nosností zhruba do 3 tun. Hodí se i pro náročnější domácí využití.

Yato

Výrobce specializující se také na výrobu dalšího nářadí. Nabídka zahrnuje široký výběr nejrůznějších modelů pro domácí použití, jejichž nosnost se pohybuje zhruba okolo 2 tun. Pořizovací cena přitom zůstává v přijatelné hladině.

Cenové relace

Cena heverů pro domácí použití nemusí být vůbec vysoká. Základní modely můžete pořídit již do 1 tisíce korun. Cena samozřejmě roste úměrně kvalitě zvedacího mechanismu, maximální nosnosti i celkové velikosti. V přehledu níže vám přinášíme několik základních cenových kategorií:

  • do 1 000 Kč,
  • od 1 000 Kč do 3 000 Kč,
  • od 3 000 Kč do 10 000 Kč,
  • nad 10 000 Kč.

Nejlevnější hevery pro příležitostné použití

V nejnižší kategorii do 1 000 korun je možné nalézt překvapivě širokou paletu produktů. Jde o nůžkové a jednoduché verze hydraulických zvedáků s maximální nosností zhruba do 1,5–2 tun. Nejlevnější zvedací zařízení je přitom možné zakoupit již za zhruba 350 korun. Kromě levných heverů se v této kategorii běžně nachází také podpěry, a to často v setu dvou kusů.

Kvalitní hevery pro domácí použití

Zhruba ve střední cenové kategorii, která začíná zhruba na 1 000 Kč a končí na 3 000 Kč, najdeme také velmi pestrou nabídku domácích zvedáků, které lze s úspěchem využít v domácích podmínkách při méně náročných opravách automobilů. Zpravidla jde o kvalitní nůžkové a hydraulické modely s pojízdným podvozkem. Nosnost těchto modelů se pohybuje okolo 3 tun. V této kategorii si přitom obvykle vyberou i běžní uživatelé s vyššími nároky.

Vysoce kvalitní hevery pro náročné použití

Při investici od 3 000 Kč do 10 000 Kč získáte již velmi kvalitní zvedák, často jde o poloprofesionální hevery s nosností od 3 tun a maximálním zdvihem až 450 milimetrů. Hodí se proto i pro náročné uživatele, kteří pro práci potřebují skutečně kvalitní zařízení.

Nej hevery pro profesionály

V top kategorii nad 10 000 Kč najdeme velké (často) hydraulické hevery s nosností i více než 10 tun. Ideální jsou i při zvedání těžších automobilů a dalších břemen. Pro běžného uživatele (do garáže) se příliš nehodí, mnohem spíše se s nimi setkáme v profesionálních servisech.

Jak bezpečně používat hever

Pokud se zvedákem přicházíte do kontaktu poprvé a nejste si jisti, jak s takovým zařízením bezpečně zacházet, přinášíme vám několik základních rad. Správné zacházení vám může ušetřit nejen nervy, ale i poničenou karoserii vozu.

  1. Podklad, na který hever umístíte, musí být dostatečně pevný a rovný (ideálně např. betonová podlaha, asfaltová cesta apod.), k dostání jsou i speciální gumové podložky, které brání nechtěnému posuvu.
  2. Automobil musí mít vždy zařazen rychlostní stupeň a zataženou ruční brzdu. Vhodné je také vozidlo podložit proti případnému pohybu.
  3. Zvedák nesmíte vkládat kdekoli pod auto! Vhodná místa jsou uvedena v příručce vozidla (obvykle se nachází v blízkosti nápravy a jsou na karoserii označena šipkou či prolisem). Při umístění zařízení jinam, může dojít vlivem tlaku k jeho poškození.
  4. Maximální bezpečnosti při práci se zvednutým vozem docílíte použitím podpěr. Zabráníte tak škodám či zraněním vzniklým případným selháním heveru.

Tipy na závěr

  1. Kromě několika typů heverů, které jsme zmínili v tomto článku, existuje ještě celá řada zvedáků na zavěšení, které se obvykle používají k odtažení břemene na určité místo. Obvykle jde o zvedáky řetězové, řehtačkové či lanové. Mimo to samozřejmě lze na trhu najít také specializované hevery (např. tzv. moto/motocyklové zvedáky určené ke zvedání motorek).
  2. Pokud hever nebudete používat často, můžete si jej jednoduše půjčit v některé z mnoha půjčoven. Ty obvykle nabízejí i velmi kvalitní zvedáky poměrně levně (zapůjčit je lze zpravidla od několika hodin až po několik dní).
  3. Nejrůznější druhy zvedáků na auto (nůžkové, hydraulické ale výjimečně i dvousloupové) je možné sehnat levně v bazarech.
  4. Pokud si stále nejste s výběrem toho správného heveru jisti, mohou vám pomoci uživatelské recenze, případně výsledky nezávislých spotřebitelských testů.

Jak vám tento test pomohl? Budeme rádi, když ho ohodnotíte hvězdičkami.

4.4/5 56 hodnocení

Přihlašte se do newsletteru a
získejte super tipy do emailu

Pravidelně zhruba 1 až 3 krát měsíčně vám pošleme skvělé tipy na nakupování, nové testy a nejlepší recenze.

Co můžete čekat?

  1. Tipy na opravdu dobré nákupy (vybíráme jen to, co bychom poslali sami sobě)
  2. Výhodné nabídky a slevy (vybereme jen ty opravdu dobré)
  3. Rady k nakupování
  4. Nové recenze produktů
  5. Nové srovnávací testy
  6. Tyto e-maily jsou zdarma
  7. Neposíláme spam, ani obchodní nabídky třetích stran
Načítáme ...

Děkujeme za přihlášení do newsletteru. Teď ještě mrkněte do emailu a potvrďte, že jste o zařazení do newsletteru požádali opravdu vy. 🙂

Pro info si přečtěte naše zásady osobních údajů a GDPR.

Sledujte nás na sociálních sítích

Na FB, Instáč a Twitter píšeme novinky o nakupování na internetu a zajímavé tipy, které na covybrat.cz nenajdete.

Kategorie:

Budeme rádi za vaše názory a připomínky

      Přidejte váš dotaz nebo recenzi

      Před odesláním komentáře byste měli vědět jak pracujeme s vašimi osobními údaji. Důvodem pro zpracování osobních údajů je náš oprávněný zájem. Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC (GDPR). Při odeslání komentáře zpracováváme tyto osobní údaje - jméno, email a vaši IP adresu. Jméno používáme pro oslovení při případné odpovědi. Jméno můžete nahradit i přezdívkou. Email používáme pouze pro odeslání notifikačního emailu se zprávou, že vám někdo odpověděl na váš dotaz, případně rovnou pošleme odpověď na váš dotaz. Email je neveřejný a pro jiné účely ho nepoužíváme. IP adresu využíváme výlučně pro ochranu formuláře před spamem. Případné úpravy osobních údajů a žádosti o smazání můžete vyřídit emailově na poradime@covybrat.cz.

      Covybrat.cz
      Logo