Nejlepší zimní pneu + Test

Srovnali jsme 50+ zimních pneumatik mezi sebou, abychom vybrali nejlepší zimní pneu a zároveň našli ty, které jsou kvalitní a za dobré peníze. Testy zimních pneumatik jsou extrémně cenově náročné – zároveň je mohou dělat jen autority v oboru s metodicky správnými postupy. Každoroční recenze desítek zimních pneumatik zvládá dělat jen pár institucí – především v Německu. Všechny dostupné profesionální recenze zimních pneu jsme vyhledali, podrobně je prošli a dali to jednoho velkého porovnání zimních pneumatik 2022. Vy ušetříte hodiny volného času, které byste věnovali výběru zimáků a dostanete od nás navíc skvělé rady jak vybrat zimní pneumatiky správně.

Testy zimních pneu

V Německu testuje zimní pneu: ADAC (autoklub), TÜV SÜD (nezávislý certifikátor), AutoBild (automoto magazín), AutoMotorSport (automoto magazín), ACE (automoto klub),  GTÜ (organizace) a další magazíny i instituce. V Česku občas takový test vydá Autoklub ČR, dTest a ÚAMK. My je důkladně prošli, zkombinovali a podrobili kritice a ty nevhodné vůbec nepoužili.

Testy jsou často vytvořeny jen pro jeden rozměr pneumatik. Všechny pneu v testu tak mají stejný rozměr. Tzn. mezi sebou jsou srovnány velmi dobře. Problém je ale pokud vy potřebujete na vůz jiné rozměry, než jaké jsou v testu. Pneumatiky stejného výrobce a stejného modelu mohou mít, a často mají, v různých rozměrech jiné vlastnosti chování. Základní problém je v tom, že například 195/65 R15 a 235/45 R18 jsou jinak široké pneumatiky – tzn. celý vzorek obou pneumatik je o 4 centimetry (235-195 = 40 mm) rozdílný a obě pneumatiky tak mají úplně jiný vzorek a jinou plochu, kterou se dotýkají vozovky. Proto se snažte v testech spíše najít ten, který testuje přesně váš rozměr pneumatik. Pokud takový není, zkuste test, kde se šířka pneumatiky liší jen o centimetr, nebo dva, i tak se pak vaše pneu může (a skoro jistě bude) chovat jinak, než testovaná.

Výsledky testů 2022

Testy jsou seřazeny od nejnovějšího a průběžně přidáváme další nové.

 

Test 205/55 R16 Autobild 2021 – brzdná dráha

Test 50 zimních pneumatik o rozměrech 205/55 R16 obutých na Volkswagenu Golf. V Autobildu se zaměřili pouze na jednu z vlastností pneumatik – jak brzdí na sněhu a mokru. Nejkratší brzdnou dráhu na mokru měla Bridgestone Blizzak LM-005 a na sněhu pak Dunlop Winter Sport 5.

PneumatikaDélka brzdné dráhy na mokru (metrů)Délka brzdné dráhy na sněhu (metrů)Cena v KčKde koupit
1.Bridgestone Blizzak LM-00532,128,1205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
2.Dunlop Winter Sport 533,627,3205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
3.Hankook Winter i*cept RS2 W45233,428,2205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
4.Continental WinterContact TS 87034,227,7205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
5.Firestone Winterhawk 433,528,6205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
6.Goodyear UltraGrip 9+35,227,5205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
7.BFGoodrich G-FORCE WINTER 235,627,9205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
8.Semperit Speed-Grip 335,128,5205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
9.Vredestein Wintrac33,530,3205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
10.Laufenn I FIT Plus35,228,6205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr

Celý test najdete zde.

 

Test 195/65 R15 ADAC 2021

Komplexní test 16 pneumatik s rozměry 195/65 R15 obutých na Volkswagenu Golf. Německý autoklub ADAC otestoval pneumatiky z pohledu 6 různých parametrů: vlastnosti na suchu, na mokru, na sněhu, na ledu, její hlučnost při jízdě a míru opotřebení. 

PneumatikaHodnoceníNa mokruNa suchuNa sněhuNa leduHlučnostSpotřeba palivaOpotřebeníCenaKde koupit
1.Dunlop SP Winter Response 22,22,12,02,02,43,01,82,5195/65 R15 (více variant)
jiný rozměr
2.Goodyear UltraGrip 9+2,21,82,32,02,02,82,32,5195/65 R15 (více variant)
jiný rozměr
3.Michelin Alpin 62,32,51,92,22,03,12,02,0195/65 R15 (více variant)
jiný rozměr
4.Vredestein Wintrac2,32,32,52,22,02,81,72,0195/65 R15 (více variant)
jiný rozměr
5.BFGoodrich G-FORCE WINTER 22,62,62,21,92,53,31,72,0195/65 R15 (více variant)
jiný rozměr
6.Continental WinterContact TS 8602,71,62,71,92,52,92,42,5195/65 R15 (více variant)
jiný rozměr
7.Bridgestone Blizzak LM-0053,01,72,52,82,33,32,03,0195/65 R15 (více variant)
jiný rozměr
8.Falken EuroWinter HS013,02,72,32,42,42,92,13,0195/65 R15 (více variant)
jiný rozměr
9.Laufenn I Fit LW313,02,22,61,92,02,92,23,0195/65 R15 (více variant)
jiný rozměr
10.Maxxis Premitra Snow WP63,02,32,22,62,42,62,33,0195/65 R15 (více variant)
jiný rozměr

Celý test najdete zde.

 

Test 205/55 R16 AutoBild 2021

Komplexní test 20 pneumatik s rozměry 205/55 R16 obutých na Volkswagenu Golf. Německý magazín AutoBild otestoval pneumatiky z pohledu 5 různých parametrů: jízdní vlastnosti na suchu, na mokru, na sněhu, valivý odpor a míru opotřebení. 

PneumatikaHodnoceníNa mokruNa suchuNa sněhuNáklady (cena)CenaKde koupit
1.Continental WinterContact TS 870Výborný2+21-1-205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
2.Michelin Alpin 6Výborný222+2+195/65 R15 (více variant)
jiný rozměr
3.Kleber KRISALP HP3Výborný2-22+2195/65 R15 (více variant)
jiný rozměr
4.Vredestein WintracVýborný2+2+2-2-205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
5.Bridgestone Blizzak LM-005Chvalitebný+1-213+205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
6.Hankook Winter i*cept RS2 W452Chvalitebný+1-21-2-205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
7.Goodyear UltraGrip 9+Chvalitebný+22-2+2+205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
8.Dunlop Winter Sport 5Chvalitebný+2+2-2+3+205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
9.Semperit Speed-Grip 3Dobrý2-2-2-2205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
10.Firestone Winterhawk 4Dostatečný2+3+1-2+205/55 R16 (více variant)
jiný rozměr

Celý test najdete zde.

 

Test 195/55 R16 AutoMotorSport 2021

Komplexní test 10 pneumatik s rozměry 195/55 R16 obutých na Volkswagenu Polo. Německý magazín Auto Motor Sport otestoval pneumatiky z pohledu 5 různých parametrů: jízdní vlastnosti na mokru, na suchu, na sněhu, valivý odpor a míru opotřebení. 

PneumatikaHodnoceníCelkový počet bodůNa mokruNa suchuNa sněhuValivý odporHlukCenaKde koupit
1.Bridgestone Blizzak LM-005Chvalitebný8,79,68,68,287195/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
2.Continental WinterContact TS 870Chvalitebný8,27,97,98,41010195/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
3.Vredestein WintracChvalitebný8,17,88,58,279195/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
4.BFGoodrich G-FORCE WINTER 2Dobrý+7,86,67,41059195/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
5.Michelin Alpin 6Dobrý+7,77,29,37,069195/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
6.Goodyear UltraGrip 9+Dobrý+7,58,06,87,886195/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
7.Pirelli Cinturato WinterDobrý+7,56,37,68,679195/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
8.Falken EuroWinter HS01Dobrý+7,17,47,07,5410195/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
9.GT Radial Champiro WinterPro 2Dobrý+7,16,97,86,578195/55 R16 (více variant)
jiný rozměr
10.Toyo Observe S944Dostatečný6,96,98,15,579195/55 R16 (více variant)
jiný rozměr

Tento test je celý v tabulce výše.

 

Test 225/45 R17 TÜV SÜV 2021

Komplexní test 6 pneumatik s rozměry 225/45 R17 obutých na Volkswagenu Golf. Německá nezávislá organizace TÜV SÜV otestovala pneumatiky z pohledu 4 různých parametrů: jízda v zimě, jízda na mokru, jízda na suchu a valivý odpor. 

PneumatikaBodů celkemV ziměNa mokruNa suchuValivý odporCenaKde koupit
1.Continental WinterContact TS 8701102301,21501,21200100225/45 R17 (více variant)
jiný rozměr
2.Bridgestone Blizzak LM-0051097300,69497,39196,8102,4225/45 R17 (více variant)
jiný rozměr
3.GoodYear UltraGrip Performance+1083299,7493,119595,2225/45 R17 (více variant)
jiný rozměr
4.Michelin Alpin 61050283,86480,06194,291,6225/45 R17 (více variant)
jiný rozměr
5.Nokian WR Snowproof P1064283,16469,56201,5109,6225/45 R17 (více variant)
jiný rozměr
6.Pirelli Winter Sottozero 31013262,15448,85202,4100225/45 R17 (více variant)
jiný rozměr

Tento test je celý v tabulce výše.

Test zadával Continental u TUV SUD – jde tedy o test zadaný výrobcem Continental u nezávislého TUV SUD. Continental dodal TUV SUDu všechny testované pneumatiky Continental. Více zde.

 

Test 225/50 R17 ADAC 2021

Komplexní test 18 pneumatik s rozměry 225/50 R17 obutých na AUDI A4. Německý autoklub ADAC otestoval pneumatiky z pohledu 6 různých parametrů: jízda v mokru, jízda na suchu, jízda na sněhu, jízda na náledí, hluk a opotřebení. 

PneumatikaHodnoceníNa mokruNa suchuNa sněhuNa náledíHlukSpotřebaOpotřebeníCenaKde koupit
1.Dunlop Winter Sport 52,32,52,41,52,53,41,72,5225/50 R17 (více variant)
jiný rozměr
2.Michelin Alpin 62,32,32,12,42,23,12,21,5225/50 R17 (více variant)
jiný rozměr
3.GoodYear UltraGrip Performance+2,52,52,52,22,53,02,22,5225/50 R17 (více variant)
jiný rozměr
4.Kleber KRISALP HP32,72,72,41,72,22,82,02,5225/50 R17 (více variant)
jiný rozměr
5.Bridgestone Blizzak LM-0053,01,61,92,82,43,32,03,0225/50 R17 (více variant)
jiný rozměr
6.Continental WinterContact TS 8603,01,93,02,12,23,01,92,5225/50 R17 (více variant)
jiný rozměr
7.Nexen WinGuard Sport 23,02,82,82,62,12,72,43,0225/50 R17 (více variant)
jiný rozměr
8.Vredestein Wintrac Pro3,02,32,32,22,53,42,03,0225/50 R17 (více variant)
jiný rozměr
9.ESA+TECAR SUPERGRIP PRO3,12,83,12,12,33,11,42,5
10.Sava Eskimo HP23,13,13,02,22,44,01,92,5225/50 R17 (více variant)
jiný rozměr

Celý test najdete zde.

 

Test 235/55 R18 Autozeitung 2021 (SUV)

Komplexní test 10 pneumatik s rozměry 235/55 R18 obutých na Volkswagen Tiguan. Německý automagazín Autozeitung otestoval pneumatiky z pohledu 3 různých parametrů: jízda v mokru, jízda na suchu a na sněhu.

PořadíPneumatikaHodnoceníCelkem bodůNa mokruNa suchuNa sněhuCenaKde koupit
1.Bridgestone Blizzak LM-005Doporučená386143136107235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
2.Michelin PILOT ALPIN 5 SUVDoporučená384130136118235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
3.Continental WinterContact TS 850P SUVDoporučená382132138112235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
4.Vredestein Wintrac ProDoporučená380142126112235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
5.Firestone Winterhawk 4Doporučená363125123115235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
6.Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1Doporučená352122129101235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
7.Nokian WR SUV 4347107133107235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
8.Pirelli Scorpion Winter33010013397235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
9.Hankook Winter i*cept evo3 X W330A32783128116235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
10.Falken EuroWinter HS01 SUV30999110100235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr

Tento test je celý v tabulce výše.

 

Test 235/55 R18 Autobild 2021 (SUV)

Komplexní test 10 pneumatik s rozměry 225/50 R17 obutých na Volkswagen Tiguan. Německý automagazín Autobild otestoval pneumatiky z pohledu 6 různých parametrů: jízda v mokru, jízda na suchu, jízda na sněhu, jízda na náledí, hluk a opotřebení. 

PneumatikaHodnoceníNa mokruNa suchuNa sněhuCenaKde koupit
1.GoodYear UltraGrip Performance+Výborný1-22+235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
1.Michelin PILOT ALPIN 5 SUVVýborný221235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
3.Bridgestone Blizzak LM-005Chvalitebný+1-22+235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
4.Vredestein Wintrac ProChvalitebný+2+2-1-235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
5.Continental WinterContact TS 850P SUVChvalitebný+222+235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
5.Hankook Winter i*cept evo3 X W330AChvalitebný+2+2-2+235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
7.Toyo Snowprox S954Dobrý2+2-2-235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
8.Nokian WR SUV 4Dobrý2-2-2235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
9.Falken EuroWinter HS01 SUVDobrý2+3+2+235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr
10.Tristar Snowpower UHPNedoporučeno423+235/55 R18 (více variant)
jiný rozměr

Tento test je celý v tabulce výše. Originál zde.

 

Jak vybrat zimní pneumatiky

Vybrat správnou pneumatiku na zimu vypadá docela snadno, ale pokud se do toho ponoříte naplno, zjistíte, že to zase tak snadné není. Ale s tím vám pomůžeme, nebojte: 

Rozměry pneumatik

První krok je zjistit jaký rozměr zimních pneumatik potřebujete. A jsou jen 3 možnosti – buď rozměr znáte, máte, nebo ani jedno. Nejsnadnější je situace pokud rozměry znáte – ale to byste asi nečetli tento odstavec 🙂 Znáte rozměr -> koupíte pneu podle rozměru.

Pokud správný rozměr neznáte, tak je to horší situace, ale zvládneme ji. Pokud máte staré zimní pneu, můžete na ně kouknout a koupit stejné rozměry, jaké jste už na discích a autě měli obuté. To je snadné, ale má to nevýhodu – pokud jste měli špatný rozměr, tak si znovu koupíte špatný rozměr (tohle riziko se týká velmi malé části lidí). Podobně můžete rozměry zimních pneumatik vybrat stejné, jako máte u letních. Na 99,9 % to bude fungovat.

Když rozměry neznáte a nemáte podle čeho zjistit, jaké na autě byly předtím, tak musíte vytáhnout velký technický průkaz. Na jeho druhé straně najdete všechny předepsané rozměry kol a pneumatik, které na autě můžete legálně mít.

  1. V sekci „Nápravy“ v bodě L1 a L2 najdete hlavní rozměry kol a pneumatik. Prakticky vždy se budou L1 a L2 shodovat – tzn. přední i zadní pneumatiky máte předepsané ve stejné velikosti. Prakticky jsem ještě neviděl auto s předepsanými pneumatikami jinými, než zadními. Ale mívají to některá sportovní auta.
  2. V sekci „Další záznamy“ pak mohou, ale nemusí, být další povolené rozměr kol i pneu. Pokud tady žádné záznamy nemáte, pak můžete použít jen jeden jediný rozměr uvedený v bodech L1 a L2. Pokud byste chtěli mít v TP zapsané i jiné rozměry pneu, tak to jde, ale je potřeba to vyřešit na Registru vozidel. Běžně to funguje tak, že pokud máte velká kola na autě, které nově přihlašujete, tak v TP budete mít i menší rozměry, které jsou na autě možné. Naopak, když přihlašujete auto s malými rozměry pneu a kol, tak většinou budete mít zapsán jen ten jeden malý rozměr, který na autě je. 

Pokud budete mít na autě rozměry pneu, které nemáte zapsané ve velkém Technickém průkazu, tak kromě toho, že ohrožujete sebe a lidi na cestách, tak můžete dostat pokutu od policie. 

Jestli chcete jezdit po českých silnicích, tak musíte mít na autě pneumatiky a kola správných rozměrů. Ale nejen prvních 3 nejznámějších čísel (195/50 r16), ale musíte mít pneumatiky splňující (nebo vyšší) i další 2 indexy – nosnostní a rychlostní. To někteří lidé neví a kupují tak pneumatiky špatně, nebo při nákupu nevěnují pozornost oběma indexům a u stejných rozměrů pneumatik se rozhodují jen podle nejlevnější možnosti. To je špatně. Takové pneumatiky mohou být na autě nebezpečné. Obzvláště pokud jezdíte rychle, nebo s plně naloženým autem.

Pro rychlostní index existuje výjimka pro zimní pneumatiky – nemusíte jej dodržet, ale má to svá pravidla – více se o tom dozvíte níže v kapitole Rychlostní index.

 

Co jednotlivé rozměry znamenají?

Značení a Rozměry pneumatik

Každá pneumatika má na svém boku vyraženy nepřehlédnutelné informace o rozměrech a další značení. Parametrů na tam najdete několik, 6 je hlavních – šířka, poměr výšky k šířce, typ konstrukce, průměr ráfku, hmotnostní index a rychlostní index – pak to vypadá třeba takto: 195/50 R15 91T, nebo 235/45 R19 99V. Vedle toho může být na pneumatice spousta dalších značek. Značení pneumatik se řídí normou ECE R 30.

Postupně se o nich v této kapitole dozvíte.

1. Šířka

Šířka pneumatiky v milimetrech. Myšlena je šířka správně nahuštěné pneumatiky včetně boků pneumatiky. Tzv. běhoun – tedy vzorek pneumatiky – bude prakticky vždy užší. Nejčastější šířky pneu jsou od 185 do 245 mm. Hodnoty končí pětkou.

Pokud si můžete volit mezi různými šířkami pneu, protože na zimu máte druhou sadu alu/kol, na která můžete pneumatiky dát, tak zvažte, jestli není lepší mít na zimu užší pneumatiky. Vysvětlíme rozdíly mezi úzkou a širokou pneumatikou:

Nevýhody širší pneumatiky:

  • mají větší valivý odpor, protože dosedají na vozovku větší plochou, to znamená i mírně vyšší spotřebu PHM,
  • jsou těžší a tím také roste spotřeba PHM,
  • hůře odvádějí vodu (a rozježděnou břečku) a hrozí jim aquaplanning už od nižších rychlostí – u 195/65 může aquaplanning přijít v rychlosti cca 82 km/h, u 225/40 už zhruba v 72 km/h,
  • jsou dražší,
  • v hlubším sněhu (ale i břečce) se s širší pneu bude hůře zatáčet a rozjíždět (na tohle jsou užší pneumatiky lepší),
  • bývají hlučnější,
  • bývají trochu méně komfortní a více „berou“ nerovnosti vozovky.

Výhody širší pneumatiky:

  • lépe brzdí, protože se dotýkají vozovky větší plochou – u rozměru 195 mm se zastaví ze 100 Km/h na cca 39 metrech, u rozměru 225 mm stačí k zastavení jen cca 36,5 metrů,
  • v běžných podmínkách (ne čerstvě napadnutý sníh) se auto lépe ovládá, zatáčí,
  • lépe „drží“ na vozovce a nejsou tolik náchylné na smyk v zatáčkách,
  • lépe vypadají – nejsou to tintítka na hračce, ale pořádné důstojné pneumatiky,
  • méně se opotřebovávají a vydrží tak delší nájezd – u zimních pneu to může být rozdíl mezi 195/65 s cca 38 000 km vs. 225/40 s nájezdem až 44 500 km.

Já preferuji širší pneumatiky i na zimu – jezdím obvykle v místech, kde není moc sněhu – dálnice a města. Při výběru uvažujte i o tom, v jakých podmínkách budete nejčastěji jezdit vy.

2. Profil

Jde o poměr mezi výškou a šířkou pneumatiky. Hodnota 50 znamená, že výška pneumatiky je 50% z šířky pneumatiky. Čím je číslo nižší, tím nižší je boční profil pneumatiky – a tím více „sportovně“ pneumatika vypadá.

Nižší hodnoty bočního profilu (tenčí gumy) hůře tlumí nerovnosti vozovky. 225/40 budou zpravidla „tvrdší“ a méně pohodlné než 195/65. Je to proto, že čím nižší je profil pneumatiky – tzv. bočnice – tím musí být bočnice tužší, aby udržela celou pneumatiku ve správném tvaru. Zároveň v takto nízké pneumatice bývá méně vzduchu, který by mohl odstínit otřesy z vozovky, takže ty pokračují dál na auto a jízda po nerovnostech je nepříjemná.

225/40 je asi o 10% méně komfortní, než 195/65 (zjednodušeně řečeno, ale záleží i na průměru kola).

3. Typ konstrukce

Toto popisuje, jak je vnitřně řešená kostra pneumatiky a jak spolu fungují jednotlivé vrstvy uvnitř pneumatiky. Dnes koupíte prakticky jen „R“ (Radiální) – je běžně u 99%+ pneumatik. 

Označení ZR najdete u pneumatik s většími rozměry a speciálním vyztužením konstrukce, které jsou vhodné pro sportovní vozy a pro jízdu vysokou rychlostí nad 240 km/h. ZR pneumatiky automaticky musí splňovat jeden z těchto rychlostním indexů: W, nebo Y. Takováto speciální pneumatika pak může, ale nemusí mít pojmenování „ZR“ místo „R“. Když jde o pneumatiku vhodnou do rychlosti 300 km/h, tak nemusí. Když jde ale o pneumatiku vhodnou pro rychlosti nad 300 km/h. Pak už označení ZR místo R mít musí – například 235/45 ZR18 100Y. S těmito pneumatikami se setkáte například u Porsche.

Existuje ještě označení „D“ (Diagonální) (respektive D je nepovinné, takže můžete najít i pneumatiky bez označení typu konstrukce, což znamená, že jsou D) – to je starý typ konstrukce pneumatiky, který se používal před R. Ty už dnes pro běžná auta nakoupíte. D pneumatiky jsou k dostání jen pro veterány. Mají totiž díky své konstrukci dost nevýhod: více se zahřívaly při vyšších rychlostech, měly horší přilnavost, vyšší valivý odpor a taky vyšší spotřebu. „R“, nebo „ZR“ jsou jediné možné varianty pro dnešní auta.

4. Vnitřní průměr pneumatiky

Jde o průměr vnitřního kruhu pneumatiky – to je ta část, kterou je pneumatika spojená s ráfkem kola. Vnitřní průměr pneumatiky a velikost kola (ráfku) musí být stejná. Pokud není, tak takové pneumatiky na kolo nenasadíte.

Hodnoty jsou měřeny v palcích (1 palec = 2,54 cm). Nejčastěji na trhu najdete velikosti od 14 do 22 palců. Jednotka palce se obvykle ze značení pneumatik pro jednoduchost vypouští:

14″ = 14 * 2,54 cm = 35,56 cm. 22″ = 22 * 2,54 cm = 55,88 cm.

Větší kola s větší velikostí ráfku obvykle vypadají lépe – je to sice subjektivní – ale například u aut střední třídy prostě malé pneumatiky vypadají, jako by mezi pneumatikou a blatníkem byla nějak zbytečně velká díra. Rozdíl je ale i v tom, že větší kola jsou těžší, potřebují těžší a širší pneumatiky, tím se zvyšuje spotřeba, protože potřebujete více výkonu na rozjezd a širší pneumatika má větší valivý odpor. Větší rozměry taky stojí více peněz (jak kolo, tak pneumatika, ale i přezutí). Výhodou je kromě vzhledu i to, že velké kola s širokými pneu se lépe ovládají – jak ve vysoké rychlosti, tak v průjezdu zatáčkou, kdy se oplatí větší styčná plocha s vozovkou a přilnavost.

5. Nosnostní index

Někdy se mu říká hmotnostní index, zátěžový index, nebo anglicky Li – Load Index. Říká, jaké maximální zatížení každá jedna pneumatika maximálně zvládne. Hodnoty od 50 do 124 je potřeba převést ve speciální tabulce, abyste se z hmotnostního indexu dostali ke konkrétní hodnotě v kilogramech. 

Pro příklad si zde ukážeme část tabulky s nejčastějšími hodnotami:

Nosnostní indexKg / jedno kolo
88560
91615
94670
95690
97730
98750
99775
100800
102850
104900
107975

Tabulku se všemi hodnotami nosnostního indexu najdete zde.

Na autě musíte mít pneumatiky s předepsaným, nebo větším nosnostním indexem. Ano, větší číslo v nosnostním indexu nevadí indexu, nebo větší. Pokud zvažujete vyšší nosnostní index, než máte předepsaný, tak je důležité vědět, že vyšší hmotnostní index obvykle zvyšuje cenu pneumatiky a pneumatika má tužší bočnici, takže není tak pružná a přenáší více nerovnosti na kola a kostru auta – jízda bude tvrdší.

ALE POZOR: Pokud byste na auto obuli kola s pneumatikami s nižším nosnostním indexem, tak si koledujete o to, že pod tíhou vozu se budou bortit bočnice a může to skončit i tak, že se pneumatika složí a praskne.

6. Rychlostní index

Poslední z šestice nejdůležitějších hodnot rozměrů pneumatiky je index rychlosti. Říká se mu i Si – Speed index. Popisuje se jím maximální rychlost, na kterou je pneumatika stavěna a vyráběna. Index se označuje písmeny a reálnou hodnotu rychlosti získáte z převodní tabulky. Nejčastější hodnoty najdete v tabulce:

Rychlostní indexdo km/h
Q160 km/h
R170 km/h
S180 km/h
T190 km/h
U200 km/h
H210 km/h
V240 km/h
W270 km/h
Y300 km/h
(Y)nad 300 km/h

Tabulku se všemi hodnotami rychlostního indexu najdete zde.

Zpravidla byste měli mít pneumatiky splňující tento index podle zápisu ve Velkém technickém průkazu, nebo případně můžete zvolit i vyšší index rychlosti – ale je to obvykle zbytečný finanční výdaj navíc. V techničáku totiž nejpravděpodobněji máte rychlostní index odpovídající maximální rychlosti vozu, nebo vyšší. Když neuvažuji čipování a jiné formy zvyšování výkonu, tak byste vyšší index rychlosti ani nevyužili.

Můžu mít na autě zimní pneumatiky s nižším rychlostním indexem, než je v TP?

Ano!  Podle vyhlášky Ministerstva dopravy č. 341/2014 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. V ČÁSTI JEDENÁCTÉ najdete:

F) Technické požadavky na výbavu vozidel koly, pneumatikami a protiskluzovými řetězy:

1. Vozidlo musí být vybaveno tak, aby konstrukce, provedení, rozměry a huštění pneumatik odpovídalo podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla, povoleným zatížením připadajícím na nápravy a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti. Rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla.

2. V případě vybavení vozidla zimními pneumatikami, dle odstavce 13 s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, musí být uvnitř vozidla a na vždy viditelném místě z pohledu řidiče upevněn výstražný štítek, který udává nejnižší hodnotu maximální rychlostní kategorii pneumatik pro jízdu na sněhu. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle, například palubním počítačem.

To znamená: Ano, na autě mohou být zimní pneumatiky (pozor, neplatí pro letní, nebo celoroční) s nižším indexem rychlosti pokud splníte následující

  • použijete zimní pneumatiky s rychlostním indexem Q (160 km/h) a vyšším a 
  • budete informovat řidiče o maximální možné rychlosti (což je hodnota rychlostního indexu pneumatik) buď značkou (nálepkou například) ve výhledu řidiče, nebo nastavením maximální rychlosti v palubním počítači.

Další vlastnosti a značení pneumatik

Run-Flat dojezdové pneu

Run Flat pneumatiky vypadají na pohled jako běžné pneumatiky, mají ale navíc speciálně vyztužené bočnice, aby při defektu mohla pneumatika dojet do cíle. Říká se jí také dojezdová pneumatika. Funguje tak, že po defektu stačí zkontrolovat stav pneumatiky a pokud je vše na pohled v pořádku, tak byste při rychlosti do 80 km/h měli ujet ještě cca 80 km cesty. To obvykle stačí na dojezd do cíle (pokud nejedete zrovna na dovolenou k moři). Hlavní je, že pro dojezd do cíle nemusíte měnit pneumatiku. 

Nevýhoda je, že Run Flat jsou dražší a po defektu se již nedají opravit. Tzn. budete muset koupit min. 2 nové pneumatiky – protože se vždy kupují 2 pneumatiky – aby levá a pravá pneumatika na stejné nápravě měly stejně sjetý „vzorek“. 

RTF pneumatiky můžete obout jen na auta, která mají kontrolu tlaku v pneumatikách – kdybyste je dali na auto bez kontroly tlaku, tak ani nemusíte zjistit, že jste píchli. Což je velmi nebezpečné, pokud byste jeli větší rychlostí než 80 km/h.

Různí výrobci mohou nazývat runflat pneumatiky svými prodejními jmény – například Bridgestone má runflat označeny jako DriveGuard, Continental SSR (Slef Supporting Runflat), atp.

Kromě RTF se můžete setkat i s tímto označení runflat pneumatik:

BridgestoneRFT, DriveGuard
ContinentalSSR, CSR 
DunlopDSST, ROF
GoodYearEMT, ROF
MichelinZP
NokianRunFLAT
PirelliRFT, RunFlat, R/F

Pokud máte auto s kontrolou tlaku v pneumatikách a máte dostatek financí, tak runflaty jsou dobrá možnost zvýšení pohodlí. Po defektu nebudete muset měnit pneumatiku, ani volat odtahovku, prostě dojedete kam potřebujete (do 80 km) a opravu, nebo výměnu gumy necháte na později.

XL – ExtraLoad

Když je pneumatika označena jako XL, EXTRA LOAD, EXL, EL, XLD, RF, RFD, Reinf, Reinforced (zesílené), tak jde o zesílenou XL pneumatiku. 

XL pneumatiky jsou často předepsané do těžších aut s velmi výkonným motorem, do SUV a offroadů, kde je potřeba mít pneumatiky, které snesou větší zátěž. Pokud je máte předepsané, prostě je obujte – výrobce XL nedoporučuje jen tak pro nic.

Hlavní výhodou je lepší převod výkonu motoru na vozovku a brždění, lepší odolnost proti nárazům a tím by měla vydržet více než běžná pneumatika (SL – Standard Load) – neznamená to, ale, že by měla větší výdrž z pohledu dojezdu. Nevýhodou je vyšší cena, hlučnost, hmotnost, valivý odpor, atd.

MFS

Ochranu ráfku oceníte především u drahých velkých ALU kol. Tato funkce nemá zatím žádný standard a různí výrobci MFS pojmenovávají rozdílně (ML, RPB, FP, FR) a reálné řešení se trochu liśí dle výrobce. Princip je ale podobný. U MFS pneumatik je na bočnici v blízkosti ráfku gumový kruh ve formě vyboulení, hrany, nebo ploutvičky, který je při pohledu zepředu mírně vystoupnutý ven tak, aby chránil ráfek a kolo. Když najedete ke krajnici, tak si poškrábete tento gumový výstupek a ALU kola zůstanou netknutá a nepoškrábaná.

Je to vcelku velká výhoda pokud se vám často stává, že si poškrábete kola. Nevýhodou je drobně vyšší cena. 

DOT – datum výroby pneumatiky

V DOT je schována informace o výrobci a datumu výroby pneumatiky. Jde o 7 – 12 znakový identifikátor na bočnici každé pneumatiky. Bývá jen ze strany, která jde vidět po obutí na auto. 

V DOT najdete:

  • sérii čísel a písmen specifikujících výrobce, továrnu a sérii výroby a 
  • poslední 4 čísla jsou zvlášť v oválném rámečku a znamenají týden a rok, kdy byla pneumatika vyrobena ve formátu TTYY. TT je číslo týdne v roce od 01 do 53 a YY jsou poslední 2 číslice roku výroby. DOT a posledním čtyřčíslím 0121 mají pneumatiky vyrobené v prvním týdnu v roce 2021. 3020 zase z 30. týdne roku 2020.

Stáří pneumatiky

Renomované prodejny pneumatik prodávají pneu vyrobené prakticky jen v posledních 2 letech. Některé eshopy garantují, že pneumatika bude stará nejvíce rok od výroby a Pneumatiky.cz to férově ukazují na eshopu v detailu pneumatiky. Pokud tuto informaci eshop neříká, klidně jim zavolejte, nebo napište a zeptejte se.

Nová pneumatika by neměla být starší než 2 roky. U prémiových značek pocitově chci maximálně pár měsíců až rok od data výroby. Platím hodně, chci nejen prémiovou kvalitu, ale i „prémiový“ datum výroby.

Kaučuk, ze kterého jsou pneumatiky vyrobené po cca 6 letech ztrácí některé ze svých vlastností – jako přilnavost, pevnost, atp. Zimní pneu vám obvykle vydrží 2-3 zimy – podle toho jak jezdíte. Raději si koupím novější pneumatiky, abych i v poslední sezóně měl pneumatiku, která už nebude mít tak moc zhoršené vlastnosti.

Značka zimních pneumatik M+S a 3PMSF (Alpský štít)

Zimní pneumatiky už se neoznačují sněhovou vločkou. Aktuálně existují 2 typy zimních pneumatik. Oba splňují legislativu a jsou brány jako „zimní pneumatiky“. 

M+S je označení pro Mud + Snow (Bláto a sníh) – jde o pneumatiky, které jsou oproti letním pneu vyráběny z trochu jiné směsi a s mají konstrukci pneumatiky i dezénu takovou, aby fungovaly za nízkých teplot, na sněhu a blátě. Jde ale o něco jako „nedokonalé“ zimáky. Tyto pneumatiky ještě občas najdete u menších, nebo méně známých výrobců pneumatik. 

3PMSF jsou „pravé“ zimáky. 3PMSF (3 Peak Mountain Snowflake) je zkratka pro tzn. „Alpský symbol“ – ten mají na bočnici a v energetickém štítku všechny zimní pneumatiky, které odpovídají standardu UNECE, který platí v EU, USA, Kanadě a dalších zemích. UNECE certifikace zajišťuje, že pneumatika splňuje pravidla pro kvalitu zimních pneumatik a že jsou tyto modely pneumatik otestované.

Doporučuji upřednostnit jen zimní pneumatiky s Alpským symbolem hvězdičky v horách. V reálu jsou už ale od konce roku 2019 u těch největších výrobců ke koupi jenom 3PMSF pneumatiky, takže to stačí jen zkontrolovat – pro jistotu.

 

Teď už byste měli vědět, jaké rozměry a vlastnosti by vaše pneumatika měla mít. To podstatně omezuje počet možností, ze kterých budete dále vybírat. Teď je potřeba mezi sebou porovnat jednotlivé modely pneu. 

 

Energetický štítek pneumatiky od 2021

Od 1. května 2021 vstoupily v EU v platnost nové energetické štítky pneumatik, které porovnávají pneumatiky ve 3 ohledech:

  • valivý odpor – na stupnici od A do E (nejvyšší odpor) říká, jak je účinná s ohledem na spotřebu paliva. Pneumatiky s „A“ spotřebovávají jen velmi málo paliva navíc, takže tolik neprodraží cestování a jsou ekologické, protože méně spotřebovaného paliva znamená méně CO2.
    Každý skok mezi jednotlivými stupni znamená cca 0,15 litru PHM na 100 km. Rozdíl mezi A a E může být i 0,65 litru / 100 km.
Třída valivého odporuZvýšení spotřeby paliva
A0
B+ 0,15 litrů / 100 km oproti A
C+ 0,3 litrů / 100 km oproti A
D+ 0,45 litrů / 100 km oproti A
E+ 0,65 litrů / 100 km oproti A
    • přilnavost za mokra – na stupnici od A do E (nejhorší přilnavost) hodnotí jak dobře pneumatika drží na mokré vozovce. Pneumatiky s „A“ na mokru brzdí nejlépe a zastaví na nejkratší vzdálenosti.
      Každý skok mezi jednotlivými stupni znamená cca 3 metrů brzdné dráhy navíc při brždění z rychlosti 80 km/h.
    Třída Přilnavosti za mokraProdloužení brzdné dráhy
    A0
    B+ 3 – 4 metry oproti A
    C+ 7 – 9 metrů oproti A
    D+ 12 – 15 metrů oproti A
    E+ 18+ metrů oproti A
      • vnější hluk – ukazuje změřenou hodnotu hluku od pneumatik při jízdě v dB. Na stupnici od A do C (nejhlučnější) pak ukazuje jak moc je hlučná.

      Na štítku jsou i další informace:

      • Alpský symbol 3PMSF – označující zimní pneumatiky, které splňují certifikaci UNECE a jsou tak vhodné do zimy 
      • Symbol přilnavosti na ledě

      Energetický štítek pneumatik od 1. 5. 2021

      Energetický štítek je vynikající věc – rovnou vám pomáhá srovnat 3 základní hodnoty. Jenže – nezohledňuje některé jiné parametry vůbec, nebo je jim nedává dostatečný detail. Například – u pneumatik nás zajímá i jak jezdí, brzdí a zatáčí na sněhu, ledu, suchu, mokru, jak si poradí s aquaplanningem, atp. Takže štítek je vcelku OK, ale více a detailních dat nám dají reálné testy, které najdete výše.

       

      Třídy pneumatik

      Pneumatiky jde rozdělit na 3 třídy. Je tím myšleno rozdělení modelů pneumatik ve stejném rozměru podle jejich kvality: 

      • Ekonomické pneu – jde o nejlevnější pneumatiky v daném rozměru. Tyto pneumatiky mohou mít horší jízdní projev a nižší přilnavost, což vede k tomu, že hůře jezdí – pomaleji se rozjíždí, mohou mít delší brzdnou dráhu (zvláště na sněhu, náledí a mokru), hrozí větší riziko smyku v zatáčkách, atd. 
        Pokud ale jezdíte jen po městě, v nížině, kde moc nesněží a nemrzne, jezdíte pomalu, takže se nedostanete na hranice možností pneumatik, tak může být koupě ekonomických pneu vcelku OK. Jen je potřeba počítat s tím, že při krajní situaci – nutnost nouzově brzdit, nečekaný losí výhybný manévr, atp. – vás taková pneumatika nepodrží tak, jako lepší pneumatiky. Neznamená to ale, že každá levná pneumatika je na prd. Mrkněte na test, případně do energetického štítku – dost to napoví.
      • Střední třída – používají se obvykle na vozidlech střední třídy. Jsou určeny pro řidiče, kteří očekávají střední úroveň výkonu a osvědčí se jak ve městě, tak i na cestách mimo město. Takový zlatý střed.
      • Prémiové pneumatiky – jsou vhodné pro vozidla vyšší střední a vyšší třídy a prémiové vozy – všechny s vysokým výkonem nad 150 kW. Obvykle jsou to větší pneu a mají špičkové vlastnosti, které vás co nejlépe podrží – krátká brzdná dráha, malá hlučnost, možnost koupit pneu i s funkcemi navíc, jako XL, RF, nebo MFS, atp. Většinou si za ně připlatíte – ale pokud si kupujete drahé auto, musíte mít i na lepší benzín, pneumatiky, servis, atp. 

       

      Kdy přezout na zimní pneu?

      Zákon stanoví, že povinné zimní pneu byste na autě měli mít od 1. listopadu do 31. března v případě, že je na vozovce souvislá vrstva sněhu, námrazy nebo ledu, nebo se vzhledem k meteorologickým podmínkám očekává, že k této situaci dojde.

      Pokud vynecháte povinnost přezutí na zimní pneu a stane se vám ve stanoveném období nehoda, bude likvidátora především zajímat, jestli by předepsané pneumatiky nehodě nezabránily. Pokud se prokáže fakt, že povinnost zimního pneu by nehodě zabránila, otočí se k vám pojišťovna zády. Povinnosti zimního pneu se však nevyhnou řidiči, kteří na svých cestách projíždí trasy označené dopravním značením „Zimní výbava“. Pokud by neměli přezuto, hrozila by jim pokuta až ve výši 2000 Kč.

      Zimní pneumatiky jsou označeny dvěma písmeny M + S (mud and snow). Ovšem stejné označení mohou mít i celoroční pneumatiky. Opravdové zimní pneu poznáte podle symbolu sněhové vločky. Právě tyto pneumatiky jsou určeny pro provoz na zasněžených vozovkách.

      Pneumatiky určené pro zimní období používají měkčí směs pro lepší přilnavost u teplot pod mínus 7°C. Vzorek má větší poměr prořezání, aby lépe odváděl vodu a břečku. V zimě používejte vždy všechny 4 pneumatiky, které jsou označené jako zimní. Děláte to především pro vaši bezpečnost a pro bezpečnost vašeho okolí.

      Jak hluboký vzorek pro zimní pneu

      Pokud se ptáte, jaký vzorek by mělo mít zimní pneu, pak se dozvíte, že minimální hloubka dezénu na zimních pneu by měla být 4 mm. Pneumatiky se však sjíždějí, a proto minimální bezpečnostní hloubku drážky hlídají tzv. indikátory opotřebení. Jedná se o výstupky na dně drážek, které jsou vysoké 1,6 mm. Jakmile se k nim začnete přibližovat, kupte nové pneu.
      Pokud byste jezdili na velmi ojetých pneumatikách, nebude vzorek dostatečně odvádět vodu a zvyšuje se tak riziko smyku nebo aquaplaningu.

      Vítězem zimního pneu 205/55 R16 v roce 2016 se v dTestu staly pneumatiky Continental Contiwintercontact TS 850. Test zimních pneu ukázal, že nejlepší zimní pneu Continental dosahuje skvělých jízdních vlastností na mokru i na sněhu.Také  se nejméně opotřebovává a má vliv na nižší spotřebu paliva.

      Vítězem testu zimního pneu 165/70 R14 se staly pneumatiky Goodyear UltraGrip 9, které mají nový vzorek dezénu. V testu na mokré vozovce dosáhly nejlepšího výkonu. Jedná se o vhodné zimní pneu na Fabii (mimo jiné).

       

      Zimní pneumatiky Continental WinterContact TS 860 a Goodyear UltraGrip 9 se pravidelně umisťují na čelních příčkách renomovaných testů. Oba dezény patří mezi nejprodávanější zimní přezutí. Řidiči oceňují jejich bezpečnost a spolehlivost. Počet reklamací se proto blíží nule.


      Vojtěch Schwangmaier

      majitel e-shopu Pneumatiky.cz a expert na prodej pneumatik

      Recenze pneumatik

      Rozměry pneumatiky 165/70 R14

      Hodnocení probíhá jako známkování ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

      Goodyear UltraGrip 9

      Vítězem testu v kategorii 165/70 R14 se staly tyto pneumatiky. V zimních podmínkách mají skvělé jízdní vlastnosti, jsou poměrně tiché a také dokáží velmi dobře absorbovat terénní nerovnosti. Drobnou nevýhodou je, že jsou vyrobeny z měkčí směsi, což příliš neprospívá jejich životnosti. V této cenové kategorii se pohybuje na špici a můžeme ji s klidným srdcem doporučit k nákupu.
       

      Celkové hodnocení 2,1
      Jízdní vlastnosti za mokra 1,8
      Jízdní vlastnosti za sucha 2,5
      Jízdní vlastnosti na ledu 1,9
      Opotřebení 2,5
      Komfort 1,9
      Spotřeba paliva 2,0

      Najít nejlevnější cenuPřečíst si hodnocení uživatelů

      Michelin Alpin A4

      Slušná životnost, nadprůměrné jízdní vlasnosti na ledu i za mokrého počasí. To jsou důvody proč si vybrat tuto pneumatiku. Nejedná se o nejlevnější zimní pneu na trhu, ale poměr ceny a užitné hodnoty, kterou za tyto peníze získáte je velmi rozumný. Hlučnost pneumatiky je téměř neznatelná, pouze za vyšších venkovních teplot se může stát, že při průdčím průjezdu zatáčkou mohou jemně „hvízdat“.
       

      Celkové hodnocení 2,18
      Jízdní vlastnosti za mokra 2,0
      Jízdní vlastnosti za sucha 2,5
      Jízdní vlastnosti na ledu 2,0
      Opotřebení 2,1
      Komfort 2,5
      Spotřeba paliva 2,0

      Najít nejlevnější cenuPřečíst si hodnocení uživatelů

      Dunlop SP Winter Response 2

      Tyto pneumatiky oceníte zejména na sněhu, kde patří k úplné špičce. Na mokrých silnicích a za sucha se řadí spíše k průměru. Pokud se pohybujete ve vyšších nadmořských výškách, kde jsou zimy opravdu studené, jedná se o velmi slušnou volbu. Do smíšeného počasí, ale existují dle našeho názoru i lepší volby. Co se musí této pneumatice přiznat je jízdní komfort, žádný hluk a dobře tlumí nerovnosti vozovky.
       

      Celkové hodnocení 2,2
      Jízdní vlastnosti za mokra 2,4
      Jízdní vlastnosti za sucha 2,5
      Jízdní vlastnosti na ledu 1,9
      Opotřebení 2,3
      Komfort 1,6
      Spotřeba paliva 2,5

      Najít nejlevnější cenuPřečíst si hodnocení uživatelů

      Fulda Kristall Montero 3

      Ačkoliv se možná jedná o méně známou značku pneumatik, tento model není rozhodně špatný. Na sněhu drží, za deště také nemá problém. Stačilo by zapracovat na snížení hlučnosti a aby si pneumatiky o něco lépe dokázala poradit s nerovnostmi na vozovce a výsledek by byl lepší. Takhle spíše podprůměrný jízdní komfort snižuje celkové hodnocení.
       

      Celkové hodnocení 2,4
      Jízdní vlastnosti za mokra 2,2
      Jízdní vlastnosti za sucha 2,6
      Jízdní vlastnosti na ledu 2,0
      Opotřebení 2,5
      Komfort 3,1
      Spotřeba paliva 2,0

      Najít nejlevnější cenuPřečíst si hodnocení uživatelů

      Bridgestone Blizzak LM– 001

      Hlučnost, je hlavním problémem této pneumatiky. Víte o ní po většinu jízdy. Naštěstí si na to po chvíli zvyknete a už vás to při řízení tolik neruší, ale přesto tuto nepříjemnou vlasnost musíme v rámci testu zohlednit. V zimních podmínkách není jízdním vlasnostem pneumatiky co vytknout, za sucha a tepla je to výrazně horší, ale jde přeci o zimní pneu.
       

      Celkové hodnocení 2,46
      Jízdní vlastnosti za mokra 2,1
      Jízdní vlastnosti za sucha 2,7
      Jízdní vlastnosti na ledu 1,9
      Opotřebení 2,7
      Komfort 3,4
      Spotřeba paliva 2,0

      Najít nejlevnější cenuPřečíst si hodnocení uživatelů

      Rozměry pneumatiky 205/55 R 16

      Hodnocení probíhalo známkami jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

      Continental ContiWinterContact TS850

      V jízdních vlastnostech se této pneumatice vyrovná jen pár. Je jí jedno zda je sucho, mokro nebo jedete na ledu, vše zvládá s přehledem. Za zmínků stojí skvělé odvádění vody a to i ve vyšších rychlostech na dálnici. Hlučnost se začíná projevovat u vyšších rychlostí, při nižších je pneumatika docela tichá. Pokud patříte mezi spořivé řidiče, potěší vás úspora paliva
       

      Celkové hodnocení 2,16
      Jízdní vlastnosti za mokra 1,9
      Jízdní vlastnosti za sucha 2,0
      Jízdní vlastnosti na ledu 1,9
      Opotřebení 2,4
      Komfort 3,0
      Spotřeba paliva 1,8

      Najít nejlevnější cenuPřečíst si hodnocení uživatelů

      Yokohama W. drive V905

      Tahle japonská pneumatika mile překvapila, precizně drží na silnici, dovolí vám i průdčí průjezdy zatáčkami. Najeté kilometry se na ní podepisují pomalu, takže vám nějakou dobu vydrží. Stejně jako v předešlém případě zamrzí jen trochu horší komfort při jízdě, pneumatika je poměrně citlivá na nerovnosti na vozovce

      Celkové hodnocení 2,2
      Jízdní vlastnosti za mokra 2,2
      Jízdní vlastnosti za sucha 2,0
      Jízdní vlastnosti na ledu 1,9
      Opotřebení 2,3
      Komfort 2,8
      Spotřeba paliva 2,0

      Najít nejlevnější cenuPřečíst si hodnocení uživatelů

      Goodyear UltraGrip 9

      Skoro bez hluku, výdrž spíše průměrná solidní jízda na sněhu a ledu, ucházející za mokra to jsou charakteristiky těchto gum od Goodyaeru. Opravdu pohodlné pneumatiky pro pohodlnou jízdu.
       

      Celkové hodnocení 2,2
      Jízdní vlastnosti za mokra 2,6
      Jízdní vlastnosti za sucha 2,2
      Jízdní vlastnosti na ledu 1,9
      Opotřebení 2,4
      Komfort 1,7
      Spotřeba paliva 2,4

      Najít nejlevnější cenuPřečíst si hodnocení uživatelů

      Nokian WR D3

      V zimním počasí velmi dobrá volba, drží na vozovce i v mokru a dobře odvádějí vodu i při jízdě na dálnici (130 kmh). Škoda průměrné výdrže a kupodivu byly poměrně hlučné. Mohlo se jednat o špatné kusy, protože obykle jsou hodnoceny jako tiché. Je tedy možné, že s nimi problém s hlukem mít nebudete, pak by se jednalo o velmi dobré pneu do zimy
       

      Celkové hodnocení 2,43
      Jízdní vlastnosti za mokra 2,1
      Jízdní vlastnosti za sucha 2,8
      Jízdní vlastnosti na ledu 2,0
      Opotřebení 2,5
      Komfort 3,1
      Spotřeba paliva 2,1

      Najít nejlevnější cenuPřečíst si hodnocení uživatelů

      Bridgestone Blizzak LM – 001

      Na jedno ze zadních míst v testu zimních pneumatik, se tyto pneu od Bridgestonu dostaly kvůli rychle se projevujícímu opotřebení a ne zrovna komfortnímu svezení, kdy jste díky nim dobře seznámeni s nerovnostmi na silnici. Jízdní vlasnosti při jízdě v zimním počasí nejsou vůbec špatné, ale na lepší umístění to bohužel nestačilo.
       

      Celkové hodnocení 2,43
      Jízdní vlastnosti za mokra 2,1
      Jízdní vlastnosti za sucha 2,5
      Jízdní vlastnosti na ledu 2,1
      Opotřebení 3,1
      Komfort 3,3
      Spotřeba paliva 2,6

      Najít nejlevnější cenu

      Zimní pneumatiky Continental WinterContact TS 860 a Goodyear UltraGrip 9 se pravidelně umisťují na čelních příčkách renomovaných testů. Oba dezény patří mezi nejprodávanější zimní přezutí. Řidiči oceňují jejich bezpečnost a spolehlivost. Počet reklamací se proto blíží nule.


      Vojtěch Schwangmaier

      majitel e-shopu Pneumatiky.cz a expert na prodej pneumatik

      Levné zimní pneu

      Levné zimní pneu můžete sehnat prakticky kdekoliv. Prodejci na internetu se jen předhánějí v nabídce nejlevnějšího zimního pneu, sehnat se dají i v supermarketech. Pokud chcete pořídit zimní pneu levně, je možné zvolit alternativu zimního protektoru. Zimní protektor je vlastně recyklovaná pneumatika. Vyrábí se z už jednou použitých pneumatik. Ty se zkontrolují z hlediska poškození a stáří. Zjednodušeně řečeno se z pneumatiky odstraní starý dezén a boční popisy a nahradí se novými.

      1. Výhody: nízká cena, ekologická recyklace
      2. Nevýhody: nejasný původ a stav kostry, komfort jízdy je zhoršený

      Zimní pneu v létě

      Zimní pneu v létě není dobré používat. Důležitou roli hraje materiál. V zimě jsou potřebné jiné jízdní vlastnosti než v létě. Aby zimní pneumatiky dobře přilnuly k vozovce, jsou vyráběny z měkčí směsi. Ta však není vhodná pro sluncem rozpálený asfalt. Pneumatiky se tak k asfaltu lepí a trhají se. Tím se zvyšuje spotřeba paliva.

      Pomohl vám náš test vybrat ten správný produkt? Chybí vám v nákupním rádci nebo testu nějaká informace? Chcete doplnit vaši zkušenost pro ostatní? Podělte se o svoje názory a připomínky v diskuzi pod článkem, pomůžete tak ostatním lidem, kteří vybírají.

      Časté dotazy

      1️⃣ Které jsou nejlepší zimní pneumatiky?

      Porovnali jsme výsledky německých, českých a jiných evropských testů zimních pneumatik, abychom zjistili, které jsou nejlepší. Celý žebříček najdete na v kapitole o testech zimních pneumatik.

      2️⃣ Podle čeho si vybrat zimní pneu?

      Hlavní parametry kvality pneumatiky najdete i na energetických štítcích – přilnavost za mokra, valivý odpor a hluk. Samotná přilnavost je asi to nejdůležitější, ale potřebujete také vědět, jak se pneu bude chovat na suchu, ve sněhu, ne ledu, případně při aquaplanningu, atd. Všechny tyto informace najdete v jednotlivých kapitolách.

      Jak vám tento test pomohl? Budeme rádi, když ho ohodnotíte hvězdičkami.

      4.3/5 96 hodnocení

      Přihlašte se do newsletteru a
      získejte super tipy do emailu

      Pravidelně zhruba 1 až 3 krát měsíčně vám pošleme skvělé tipy na nakupování, nové testy a nejlepší recenze.

      Co můžete čekat?

      1. Tipy na opravdu dobré nákupy (vybíráme jen to, co bychom poslali sami sobě)
      2. Výhodné nabídky a slevy (vybereme jen ty opravdu dobré)
      3. Rady k nakupování
      4. Nové recenze produktů
      5. Nové srovnávací testy
      6. Tyto e-maily jsou zdarma
      7. Neposíláme spam, ani obchodní nabídky třetích stran
      Načítáme ...

      Děkujeme za přihlášení do newsletteru. Teď ještě mrkněte do emailu a potvrďte, že jste o zařazení do newsletteru požádali opravdu vy. 🙂

      Pro info si přečtěte naše zásady osobních údajů a GDPR.

      Sledujte nás na sociálních sítích

      Na FB, Instáč a Twitter píšeme novinky o nakupování na internetu a zajímavé tipy, které na covybrat.cz nenajdete.

      Kategorie:

      1 komentář
      1. Mám Goodyeary a neměnil bych

        Přidejte váš dotaz nebo recenzi

        Před odesláním komentáře byste měli vědět jak pracujeme s vašimi osobními údaji. Důvodem pro zpracování osobních údajů je náš oprávněný zájem. Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC (GDPR). Při odeslání komentáře zpracováváme tyto osobní údaje - jméno, email a vaši IP adresu. Jméno používáme pro oslovení při případné odpovědi. Jméno můžete nahradit i přezdívkou. Email používáme pouze pro odeslání notifikačního emailu se zprávou, že vám někdo odpověděl na váš dotaz, případně rovnou pošleme odpověď na váš dotaz. Email je neveřejný a pro jiné účely ho nepoužíváme. IP adresu využíváme výlučně pro ochranu formuláře před spamem. Případné úpravy osobních údajů a žádosti o smazání můžete vyřídit emailově na poradime@covybrat.cz.

        Covybrat.cz
        Logo