O nás a o CoVybrat.cz

1. Co děláme

Šetříme váš čas. Snažíme se ulehčit vám výběr správného výrobku a zároveň poskytnout dostatek informací o dané produktové oblasti, abyste si mohli udělat obrázek, které parametry a vlastnosti jsou pro vás důležité a které oželíte. Nemusíte prohledávat desítky webů a hledat drobky informací. Místo toho vám maximální možné množství informací nabídneme na jednom místě.  Ve většině případů totiž neexistuje jednoznačná jasná volba, ale často se jedná o kompromis mezi požadovanými vlastnostmi a cenou výrobku.

Pokud vám u nákupních rádců nějaké informace chybí, napište nám na poradime@covybrat.cz. Rádi informace doplníme.

2. Proč to děláme

Asi jako většina věcí v životě, tak i tento web vznikl náhodou. Před nastěhováním do nového bytu jsem řešila nákup nové pračky. Protože jsem chtěla mít něco „pořádného“, ale zároveň za rozumnou cenu, tak jsem spoustu času věnovala pročítání fór, hledáním na stránkách výrobců a sledováním různých diskuzí. Byly to desítky hodin, po kterých jsem se dostala více do obrazu, co je při nákupu pračky důležité a co jsou naopak jen reklamní chytáky. To v podstatě nastartovalo myšlenku nákupního rádce CoVybrat.cz, která se postupně vyvinula do podoby, jakou vidíte dnes. Jelikož jsem od přírody zvídavá, tak mě vždycky zajímalo, jak věci fungují. A mé vášni se teď naplno věnuji v CoVybrat.cz. Díky mým kolegům v odborné redakci jsme schopni perfektně pokrýt široké spektrum témat a výrobků.

Naše práce stojí čas i peníze. Veškerou naši práci financujeme z vlastních finančních zdrojů a ze spolupráce s Heuréka.cz – největším českém srovnávači cen zboží. Po tom, co otestujeme a zrecenzujeme výrobek, jej zkusíme najít na Heuréce a pomoci lidem srovnat ceny výrobku a případně jej koupit. Za takové nákupy nám Heuréka dává malou provizi. Takto můžeme testovat další produkty a vytvářet špičkové rádce jak vybrat správný výrobek.

3. Nezávislost a nezaujatost

Naši rádci, návody, recenze a testy se řídí velmi striktními pravidly a nelze je externě ovlivnit! Veškerý obsah na CoVybrat.cz je vždy orientovaný na zákazníka a píšeme jej v souladu s naším nejlepším vědomím a svědomím.

Produkty k testům si vybíráme sami a toto nelze externě ovlivnit.

Naše mise je:

Poskytovat kvalitní informace, které lidem pomohou vybrat správný výrobek a zlepšovat nejen kritické myšlení lidí při výběru zboží.

Naše vize je:

Chceme být vysoce důvěryhodným a vyhledávaným prvním místem před výběrem zboží.

 

4. Jak to děláme

Jednotlivé rádce tvoříme podle následujících kritérií. Tím prvním je, zda si něco nového nepotřebuje koupit někdo z redakce. Protože díky reálnému výběru, požadavkům a zkušenostem z hledání toho správného výrobku, mohou vzniknout ty nejhodnotnější, důvěryhodné a opravdové nákupní informace.

Další variantou je skloubení sezónnosti (například sekačky se kupují na začátku jara, klimatizace od prvního tropického počasí a sušička od chvíle, kdy nemůžete prádlo pověsit ven na šňůru) a zájmu redaktora o danou oblast. Asi to všichni znáte, prohlížíte si vysněnou televizi, auto nebo jiný dražší výrobek a přestože víte, že ještě nějakou dobu na něj musíte šetřit, tak si stejně kontrolujete jeho parametry a přemýšlíte, jak s ním po koupi naložíte. Osobně si totiž myslím, že nemá cenu psát nebo radit o věcech, které vás nebaví, nebo nemáte zájem je koupit a dále používat. Proto jsou naše recenze nabité skvělými informacemi.

Práce na každém nákupním rádci začíná důkladným více než desetihodinovým studiem problematiky. Potom vzniká základní kostra průvodce nákupem. Ta se postupem času rozšiřuje až do finální podoby. Pro některé oblasti spolupracujeme s odbornými poradci (například u bílé techniky jsou to servisy, od kterých máme informace o poruchovosti jednotlivých značek). U náročnějších kategorií proces tvorby nákupního rádce trvá klidně i vyšší desítky hodin. Nejdelší test sušiček prádla (včetně recenzí desítek modelů samotných sušiček) zabral 101 hodin práce.

A tento čas vám ušetříme.

Jednotlivé produkty do testu se snažíme vybírat tak, aby bylo zastoupeno široké spektrum výrobců i jednotlivých cenových úrovní. U některého sortimentu je převaha několika výrobců, proto je v testech více výrobků od jedné značky. To odráží situaci na trhu – třeba u plynových grilů je hlavních výrobců pár – Weber, Campingaz, … Ani to však nemusí být nutně na škodu. Rozdíl mezi jednotlivými modelovými řadami je často značný a proto může být i hodnocení dvou výrobků od stejného výrobce značně rozdílné.

Co se vlastního hodnocení týká, tak sestává z několika kroků. Tím prvním je fyzické seznámení s výrobkem. To ve většině případů spočívá s výletem do fyzické prodejny, kde dojde k prozkoumání kvality zpracování, ovladatelnosti a fyzického vzhledu výrobku. V některých případech je tato část nahrazená reálným používáním výrobku. A to z důvodu, že jsme si ho sami zakoupili, nebo nám ho výrobce nabídl k testování. Bohužel reálné testování všech hodnocených výrobků by bylo časově extrémně náročné a ekonomicky nepříliš smysluplné. Takto dokážeme nabídnout poměrně širokou škálu kategorií a výrobků a s relativně podrobnými informacemi.

Druhá část hodnocení se týká sběru informací. A to jednak od výrobce, či z manuálu (programy, spotřeba, parametry atd..) a také zkušeností uživatelů, kteří si daný výrobek zakoupili. V tomto případě se neomezujeme jen na Česko, ale stejný sortiment je v mnoha případech dostupný i v dalších zemích, například v Německu, Rakousku, Polsku, Rusku, nebo dalších evropských zemích. Díky tomu je záběr získaných informací skutečně rozsáhlý a ve spolupráci s vlastními zkušenostmi kvalitní recenzi produktu. Každá recenze je díky tomu velmi časově náročná, její vznik trvá někde mezi pěti až více než deseti hodinami práce.

Až je hotový nákupní rádce i jednotlivé recenze, teprve pak dochází ke vzniku hodnocení. Protože až v této chvíli máme dostatek informací k tomu nastavit spravedlivý hodnotící proces. Výsledná známka se skládá z až několika desítek jednotlivých faktorů, které ji tvoří. Metodika jednotlivých hodnocení je uložena v našem interním systému a pokud dojde k její úpravě, tak přehodnotíme i výrobky, které byly hodnoceny starší verzí. K aktualizaci hodnocení dochází jednak z důvodu přirozeného vývoje (například kdysi velká kapacita paměťové karty 512 GB bude za pár let nejspíš násobně překonána a poté nedává smysl ji hodnotit jako vysokou) a za druhé přirozeným procesem učení a vědomostmi, které v průběhu času prohlubujeme.

Chtěla bych vám popřát hodně úspěšných nákupů a mnoho hodin ušetřeného času, ke kterému vám můžeme pomoci. Pokud chcete poradit s výběrem produktu, nebo máte jiný dotaz, napište pod konkrétní článek příspěvek do diskuze. Vždy se snažíme poradit jak nejlépe umíme.

 

Pojďte si přečíst rádce „jak vybrat sušičku„, „jak vybrat pračku„, nebo „jak vybrat televizi“ a sami se přesvědčíte, že umíme poradit. 🙂