Pomáháme vám vybrat správný produkt!

Covybrat je nákupní rádce,
který vás provede celým nákupem od inspirace, prvního průzkumu a pochopení vlastností a parametrů výrobků,
k recenzím a srovnání produktů mezi sebou až po doporučení, kde produkt výhodně koupit.
Srozumitelně, objektivně, fakticky a nezaujatě.

  1. Recenzujeme produkty – sami a nezaujatě
  2. Porovnáváme parametry výrobků
  3. Testujeme produkty v reálných podmínkách
  4. Vytváříme detailní nákupní rádce „Jak vybrat
  5. Srovnáváme produkty mezi sebou ve velkých testech
  6. Zjišťujeme zkušenosti od jiných lidí, výrobců, opravářů a prodejců
  7. Dáváme skvělé tipy z reálného života
  8. Doporučujeme, jak výrobky používat, aby fungovaly efektivně a dlouhodobě
  9. Odpovídáme na vaše dotazy v komentářích
  10. Šetříme vám čas při zjišťování, co koupit

o Covybrat.cz: Statistiky | Řekli o násNáš tým | Sociální sítě | Jak testujeme? | Nezaujatost a nezávislost! | Mise a vize 

CoVybrat.cz v číslech

Více než 5 let připravujeme testy, recenze a návody. Za tu dobu jsme vyrostli a jsme špičkou na českém trhu. Mrkněte na čísla, která to dokazují:

  • 150 000 a více lidí navštíví Covybrat.cz každý měsíc. A před Vánocemi je jich násobně více. Už dávno nejsme malí.
  • 200 000+ výrobků (to je cca 550+ výrobků za den) je zakoupeno po přečtení našich rádců, testů a recenzí.
  • 1 700+ produktů ve více než 200 kategoriích jsme důkladně zrecenzovali
  • 230+ jsme připravili nákupních rádců
  • 2 600+ komentářů jsme přečetli a naši experti na ně co nejlépe odpověděli
  • 1 – jedno máme stále na mysli – pomáháme vám s výběrem produktů.

Řekli o nás

Přečtěte si, co o CoVybrat.cz říkají lidé, kterým jsme pomohli.

Náš tým

Začínali jsme v roce 2015 s různou úrovní znalostí – někteří skoro-profíci na metodiku i s každodenní prací nabytou expertízo. Jiní lidé v týmu začínali jen s vášní pro některé typy produktů a aktivit. Po 5 letech praxe jsme velmi vyzrálý profesionální tým expertů s praktickými znalostmi, zkušenostmi a skvělými postupy práce. A pilně pracujeme na tom, abychom byli ještě lepší a naše testy byly nejlepší na českém internetu. A kdo jsme a v čem jsme dobří?:

Lucie Doležalová – CEO, šéfka projektu

Lucka má vysokoškolské vzdělání v oboru management z VŠE v Praze. Má celý projekt covybrat.cz na starosti a stará se o strategický rozvoj, marketing, komunikaci a finance celého projektu. Ve volným čase ráda čte, poslouchá zajímavé podcasty, lyžuje, dělá jógu a vaří italskou a francouzskou kuchyni.

Jana U. – šéfredaktorka

Jana vystudovala univerzitu v Olomouci v oboru umění. Působila v rádiu, kde se naučila vést samostatné projekty a skvěle mluvit. Ve volném čase ji baví práce okolo domu, cestování, děti, zvířata, sport a ruční výroba. Je velmi zodpovědná a trochu puntičkářka 🙂 Na webu vede testovací tým, dělá porovnávací testy produktů, recenzuje a točí recenzní a unboxing videa, která najdete na našem Youtube.

Daniel Pokorný – zakladatel, šéfredaktor, tester

Daniel vystudoval ekonomku na Masarykově univerzitě v Brně. Přes 7 let pracoval jako nákupčí pro eshopy s elektronikou a má tak dlouholetý přehled o tom, co jde koupit a skvěle se vyzná v elektronice na českém a slovenském trhu. Ve volném čase běhá, hraje fotbal a věnuje se své velké rodině. Stál u zrodu covybrat.cz a má na starosti strategické směřování portálu, rozvoj a strategické směřování redakce, oponenturu recenzí a návodů a píše recenze – převážně elektroniky.

Jaromír Černý – tester a programátor

Jaromír vystudoval technickou univerzitu v Ostravě – obor elektro a informatika. Je programátor, konzultant hardware a elektroniky. Pracoval i v reklamačním oddělení velkého eshopu s elektronikou, kde získal zkušenosti z pohledu nespokojených zákazníků a nefungujících výrobků. Jak sám říká – byla to velká škola. Rozumí elektru a technice obecně až do posledního šroubku. Volný čas tráví sportem, geocachingem, tůrami v přírodě, auty a technikou v domácnosti – čím více smart, tím lépe. Na covybrat testuje výrobky do domácnosti a odborně vede návody jak vybrat a má na starost technickou stránku webu. Chce pro sebe i vás to nejlepší možné – vzhledem k ceně i kvalitě.

Samuel K. – profesionální recenzent

Samuel vystudoval filosofii a bohemistiku na Palackého Univerzitě, to mu pomohlo vylepšit svoje už tak skvělé kritické myšlení, rozšířit si obzory a vybrousit psaný projev. Živí se jako grafik a píše texty pro spoustu českých magazínů. Ve volném čase je obyčejně na treku v přírodě – i v dešti, mlze a sněhu. Skvěle se vyzná v moderním, lehkém a komfortním outdoor vybavení. Kromě toho perfektně rozumí moderním technologiím, vybavení domácnosti, zdravému životnímu stylu a věcem pro kutily. Sám si kupuje málo věcí, které musí perfektně plnit svůj účel a být maximálně kvalitní. Na covybrat recenzuje produkty – především outdoor vybavení a domácí spotřebiče. Občas točí i videa na náš Youtube.

Pavlína Š. – profesionální recenzentka

Pavlína v Brně vystudovala češtinu s angličtinou. Vzhledem k tomu, že pracovala v odvětví zaměřující se na elektro a nábytek má přehled v současných bytových trendech i v novinkách spojených s elektronikou. Mezi její nejoblíbenější zájmy patří především adrenalinové sporty, protože ráda posouvá své hranice a vydává se do neznáma, aby si rozšířila své obzory. Ke psaní článků přistupuje stejně. Je pečlivá, což se ostatně odráží i na jejich článcích.

Petr S. – profesionální recenzent

Po dokončení studií žurnalistiky se Petr vrhl na dvouoborové studium češtiny mediálních studií. Uspěl z 66 %, a tak po světě nechodí s vysokoškolským titulem. Ve volném čase čte, zajímá se o kulturu a příležitostně sportuje. Nepohrdne ale ani počítačovou hrou nebo výletem na zajímavé místo. Pracovně má za sebou zkušenosti z oblasti elektroniky, nábytku i financí.

Veronika G. – profesionální recenzentka

Veronika studovala umění a estetiku na olomoucké univerzitě. Její největší vášní je cestování za cizími kulturami, místy a zážitky. Výlety a práce v zahraničí jí naučily angličtině, odvaze a pokoře. Ráda poznává nové lidi a miluje dobré jídlo. Ve volném čase se mimo turistiku, přírodu, hudbu, knihy a psaní věnuje kreslení portrétů a ilustrací. Její tvorbu si můžete prohlédnout na Facebooku. Na Covybrat působí v testovacím týmu a píše produktové recenze, které vám usnadňují najít si v moři produktů na trhu svého favorita.

Dominika H. – profesionální recenzentka

Dominika je absolventkou oboru marketingové komunikace na UTB ve Zlíně. Kreativec s několikaletou praxí ve firmách a marketingových agenturách jako specialista na sociální sítě a copywriting. Vášnivá milovnice přírody, hor, outdoorových aktivit a expert na péči o své dva psí mazlíčky. Nejen v těchto oblastech dokážu dobře poradit s tím, CoVybrat.

Lenka G. – profesionální recenzentka

Během svého života jsem měla to štěstí, že jsem získala zkušenosti z několika pracovních oborů. Postupně jsem se dostala přes železnici, technickou pozici ve strojírenské firmě až po současnou pozici vedoucí laboratoře. Mezi moje záliby patří vše, co se týká bydlení. Ať se jedná o design bytu, tak i jeho výbavu spotřebiči. Mnoha kamarádkám jsem pomohla s vybavením a návrhem konceptu jejich domu a bytu. Proto jsem moc ráda, že mohu pomáhat i dalším lidem skrze internet. Blízký vztah mám i k zahradě, a všemu co k ní patří. Již více než deset let získávám zkušenosti na vlastní zahradě, kterou jsme si vymysleli a vypiplali od základů. Za zmínku ještě stojí obliba floristiky (vlastní věnce a kytice) a hudby, speciálně hry na klavír, na který jsem hrála šest let. Věřím, že díky této kombinaci životních zkušeností a zálib mohu dostat zajímavé a důležité informace pro výběr produktů do domácnosti nebo do zahrady i k vám. Pokud vám moje články pomohou, budu z toho mít opravdovou radost a moc ráda se pokusím zodpovědět i vaše případné dotazy.

Jiří M. – profesionální recenzent

Jirka píše, protože musí. Je to jeho podstata a přirozenost. A když se psaní spojí s dalšími zálibami, výsledky jsou ještě lepší. Jirka miluje hudbu, lítá po koncertech (píše o nich, nečekaně), ale také fotí. V obou případech to znamená, že jakmile jde o audio či video, vyzná se. Jeho doporučení se zakládají na zkušenostech. Za svou honbou za dobrým zvukem už vyzkoušel hromadu reproduktorů a sluchátek, takže si získal slušnou orientaci v oboru. Totéž platí i o fotoaparátech. Koncertní fotografie vyžaduje jen tu nejlepší techniku a i v tomto případě je to pro Jirku nekonečné hledání toho nejlepšího. A rád se o své zkušenosti podělí.

Josef R. – oponent a opravář domácí techniky

Pepa celý život pracoval s elektrem. Už od vyučení v roce 1976 měl doma kompletně vybavenou pracovnu/dílnu a to mu zůstalo celý život. Profesně se věnoval především opravám domácích spotřebičů a elektroniky a prodeji elektra. Výraznou většinu domácích spotřebičů viděl zevnitř a opravil. Za celou svou profesní praxi opravil desetitisíce rozbitých výrobků. Zná moderní techniku a umí s přehledem vyměnit sklo u iphonu, opravit rozbitého drona, nebo diagnostikovat problémy u moderních sušiček.

Kromě toho spolupracujeme s řadou profesionálů – například s grafičkou Hanou Terberovou.

Sledujte nás na sociálních sítích

Dáváme novinky a dobré tipy na Youtube, Facebook, Twitter a Instagram, tak nás sledujte.

 

Jak testování probíhá

Testy a žebříčky má na starost jeden, nebo více znalých a zodpovědných profesionálů v našem týmu. Vždy jde o recenzenta, který má pro dané téma nejlepší předpoklady z hlediska expertízy, tzn. obor zná pracovně, nebo z letitých volnočasových aktivit, případně má zájem téma velmi důkladně nastudovat a podrobit text oponentuře experta z trhu, nebo kolegy z týmu.

Celá práce na nákupní rádci a srovnávacím testu jedné kategorie zabere vyšší desítky hodin (obvykle 50 a více hodin) při vzniku a další desítky hodin aktualizací a komentováním dotazů čtenářů. Například náš nejdelší test sušiček prádla (včetně recenzí desítek modelů samotných sušiček) zabral 101 hodin práce. Náš postup práce je takovýto:

1, Nastudování dané kategorie a sběr všech možných informací

Nejprve několik desítek hodin nastudováváme všechny informace k danému tématu a kategorii výrobků. Zahrnuje to identifikace problémů, které produkt řeší, zjišťování důležitých parametrů výrobků, průzkum trhu a výrobců na něm, atd. Z těchto informací později vzniká návod “jak vybrat”. U témat, která vyžadují specifické znalosti a zkušenosti, průběžně konzultujeme s profesionály z oboru, abychom měli co nejvíce relevantních pohledů, které poté posoudíme a dále před použitím ověřujeme a doplňujeme. Během této fáze už často výrobky v praxi poprvé prozkoumáváme.

2, Výběr produktů do testu

V dalším kroku na základě nastudovaných informací a podnětů z trhu vybíráme produkty, které budeme recenzovat a srovnávat v testu. Do testů vybíráme produkty, které jsou k dostání na českém trhu a nejedná se o produkty, které jsou už jen v doprodeji. Nejprve do výběru zařazujeme ty produkty, o které je aktuálně větší zájem, nebo předpokládáme, že o ně velký zájem v budoucnu bude (typicky u novinek na trhu). Poté do testu přidáváme další produkty tak, abychom dosáhli námi požadované variability značek/výrobců, funkcí výrobků a rozdílných hodnot nejdůležitějších parametrů. Aby si ze srovnávacího testu vybral nejen běžný kupující, ale i expert, nebo úplný začátečník (to se týká typicky vybavení pro sport a koníčky). Tato fáze prochází oponenturou experta, aby byly produkty vybrány správně, vyváženě, aby se nikomu nestranilo, ale aby byl test pro veřejnost zajímavě obsazený.

3, Zvolení objektivních kritérií testu

V této fázi sestavujeme žebříček objektivně důležitých okruhů a parametrů pro srovnání výrobků. Některé okruhy, nebo parametry jsou v rámci výběru produktu důležitější a tak mají větší vliv na závěrečné hodnocení. A naopak – ne tak důležité parametry mají vliv na závěrečné hodnocení nižší. Jde o pevně daná pravidla, která vedou k nezávislému a dle nás spravedlivému porovnání mezi produkty. Je to stejné, jako v reálném životě – u pračky nás více zajímá jak pere, než jak dobrý má návod – i když i to má svou váhu. Tato fáze prochází oponenturou experta, aby byla kritéria a důležitosti kritérií testu stanoveny nezávisle a žádnému výrobku nemohlo být nadržováno, ani ukřivděno.

4, Sběr a ověření informací o výrobků

Jde o časově velmi náročnou fázi. Ale je extrémně důležitá. Ke každému výrobku zjišťujeme správné informace a parametry. Procházíme několik zdrojů dat – data distributora, data výrobce, manuály a uživatelské příručky, názory lidí, kteří výrobek vlastní, testy v zahraničí a v Česku, atp. Pokud jsou data protichůdná (a to se stává velmi často), pak je ověřujeme telefonicky / emailem přímo u výrobce, nebo je ověříme na reálném produktu, který máme k dispozici. Informace o produktech proto máme špičkové, důvěryhodné a ověřené.

5, Vyhodnocení testu a vytvoření recenze

Poté už máme všechny informace proto, abychom produkty mohli porovnat. Každý produkt je v testu zrecenzován a je detailně vysvětleno proč má kolik bodů v závěrečném hodnocení. V recenzi k produktu se dozvíte veškeré informace, které jsme k produktu zjistili a zasadíme je do kontextu, abyste pochopili co je opravdu důležité pro vás konkrétně. Některé výrobky testujeme velmi důkladně – především ty, které mají recenzi na vlastní stránce.

6, Oponentura

V této fázi test prochází potřetí oponenturou. Ten jej kriticky zhodnocuje a má všetečné otázky k metodice, vyváženosti, nezaujatosti, správnosti dat a výsledku testu. Expert, který má test na starost, se s oponenturou musí vypořádat tak, aby byl test co nejlepší, nezaujatý a kvalitní v každém myslitelném ohledu. Pak až teprve může být test zveřejněn.

7, Doplňující informace

Některé recenze a testy doplňujeme o skvělé informace o tom, jak výrobek používat, aby vám fungoval efektivně a dlouhodobě – alespoň z pohledu věcí, které můžete ovlivnit. V testu praček najdete informace o tom, jak prát, v testu lednic zase kde jakou potravinu skladovat, atd. Přidáváme i tipy z trhu a chytré tipy a fintičky jak dobře nakoupit.

8, Následné aktualizace a komentáře

Tím ale naše práce nekončí. Testy stále vylepšujeme, aktualizujeme a přizpůsobujeme se tomu, jak se trh a zákazníci vyvíjí. Typicky přidáváme do testu nové produkty a po několika letech aktualizujeme hodnotící kritéria tak, aby odpovídaly aktuální trendům, změnám v technologiích, nebo energetickým štítkům. Pravidelně pomáháme lidem s jejich dotazy v komentářích pod články. Například test televizí má již přes 1000 komentářů a pravidelně odpovídáme na nové.

Přesvědčte se o našich znalostech a kvalitě – podívejte se na naše nejoblíbenější nákupní rádce „jak vybrat sušičku„, „jak vybrat pračku“ a „jak vybrat televizi„.

 

Nezaujatost a nezávislost

Veškeré testy a recenze, které děláme nelze nijak externě ovlivnit výrobci, prodejci, distributory, ani nikým jiným. Testy i recenze vznikají v našem týmu expertů a do testů si sami vybíráme produkty a stanovujeme nezávislé a spravedlivé hodnocení. Oponentura, kterou články procházejí může být expertem z trhu – takováto oponentura je ale jen podklad pro našeho experta, který každou připomínku důkladně zvažuje a ty, které jsou podnětné dle svého nejlepšího vědomí a svědomí vhodně zapracuje.

Naše náplň práce je pomáhat lidem s výběrem zboží. Neděláme byznys s výrobci ani prodejci. Na to, abychom uživili redakci expertů, měli fungující moderní web, měli za co zakoupit produkty do testů, atp., potřebujeme peníze. A protože pro vás jsou veškeré naše služby zdarma, tak jsme museli najít způsob, jak se uživit jinak a bez reklam například od výrobců a obchodů. Finance získáváme pouze díky spolupráce s nezávislým srovnávačem cen Heureka.cz. Heuréka nám dává drobnou odměnu za to, že přes ni hledáte obchod, ve kterém si vybraný produkt koupíte.  To je naše finanční nezávislost, za kterou jsme velmi vděční. Drobnou část příjmů získáváme i z reklam Google Adsense – ty jsou ale pouze v doplňujících textech o tom, jak čistit různé povrchy, o nových produktech na trhu, atp. Adsense reklamy nejsou nikdy v recenzích ani testech.

Díky tomu můžeme informace nabízet zdarma na internetu a nemusíme si nechat platit měsíční předplatné, nebo texty schovávat za placenou bránu.

CoVybrat nezískává peníze jinak. Neprodáváme nic výrobcům, ani prodejcům. Nejde u nás koupit ani článek, ani přítomnost produktu v testu. Takové nabídky, pokud přijdou, odmítáme.

Občas když potřebujeme k testu konkrétní produkt, oslovíme některého prodejce s žádostí o bezúplatné zapůjčení produktu k testu. Jedinou odměnou je poděkování za zapůjčení produktu pod textem recenze. Taková zápůjčka nemá jakékoliv jiné důsledky. Prostě si jen zboží půjčíme, nezávisle otestujeme a vrátíme. Ten, kdo nám produkt půjčí nemůže test nijak ovlivnit. Když například produkt dopadne v testu špatně, tak zveřejníme i špatný výsledek testu.

 

Mise a vize

Naše mise je:

Poskytovat kvalitní informace, které lidem pomohou vybrat správný výrobek a zlepšovat nejen kritické myšlení lidí při výběru zboží.

Naše vize je:

Chceme být vysoce důvěryhodným a vyhledávaným prvním místem před koupí zboží.

 

 

Covybrat.cz