Recenze Leader Fox Hasuda 2018

Hooodně pohodlnou jízdu městem si užijete, pokud se rozhodnete pro nákup trekkingového kola Leader Fox Hasuda 2018. Má všechny předpoklady k tomu, abyste městem profrčeli jakoby nic. Svůj podíl na tom má odpružené sedlo, vzpřímený posed, ergonomické gripy, ale hlavně výkonný motor a opravdu dobrá výdrž baterie. Toto jsou jen základní vlastnosti, kterými se ekolo může pochlubit. Přečtěte si o něm víc!

Parametry

Typ kolatrekingové
Materiál rámuhliník
Typ brzdhydraulické
Kapacita baterie16 Ah
Umístění bateriezadní nosič
Nominální výkon motoru250 W
Maximální výkon motoru350 W
Průměrný dojezd80 km
Maximální dojezd120 km
Umístění motorustředové
Hmotnost25,4 kg
Nosnost120 kg
Světlo v základní výbavěano
Blatníky v základní výbavěano
Počet stupňů asistence5
Funkce Walkano
Typ ovládacího paneluLCD displej
Počet převodů1x9

Charakteristika

Trekingové pánské kolo je vhodné především na ježdění do města nebo po jiných zpevněných komunikacích. Model pro rok 2018 má větší kapacitu baterie než modely roku 2017. Její nynější kapacita odpovídá 16 Ah, takže slibuje průměrný dojezd až 80 km, což je opravdu velmi slušné.

Navíc v balení najdete rychlonabíječku s nabíjecím proudem 3A, díky které je nabíjení baterie rychlejší. Motor je středový a má torzní snímač, což znamená, že pomoc motoru se odvíjí od toho, jak silně šlapete do pedálů. Součástí výbavy je přední LED světlo s intenzitou svícení 10 LUX a nosič, do kterého se vkládá baterie. Na baterii najdete zadní světlo, které se zapíná společně s baterií.

Baterie a péče o ni

Na baterii je zámek, tlačítko pro zapnutí a zadní světlo.

Baterii je dobré nabíjet ihned po dokončení výletu do plna. Rozhodně baterii nikdy nenechávejte dlouho vybitou, protože by mohlo dojít k jejímu poškození. Nabíjení může trvat v rozsahu 1-5 hodin podle toho, v jakém stavu jsou články baterie.

Pro nabíjení používejte jen dodávanou nabíječku. Při nabíjení svítí dioda na nabíječce červeně, ovšem jakmile je proces nabíjení dokončen, dioda bude svítit zeleně a nabíjení se přeruší. Stav baterie můžete kontrolovat na displeji, ale také přímo na baterii. Na displeji se zobrazují pouze orientační údaje, ale na baterii jsou údaje přesnější.

Pokud byste zaznamenali velký pokles kapacity baterie, proveďte následný nabíjecí cyklus:

  • baterii úplně jízdou vybijte,
  • do plna ji nabijte,
  • tento proces zopakujte 3x.

Pokud se na indikátoru ukáže, že je baterie vybitá, přesto v ní zůstává alespoň minimální napětí, které ji chrání před poškozením. Nestačí však na pohon kola.

Během provozu je zcela běžným jevem, že se baterie zahřívá. Nemusíte se však bát, že by se baterie přehřála. Je chráněna teplotním čidlem, které ji v případě hrozby přehřátí vypne. Vám už pak jen stačí počkat, až vychladne na provozní teplotu a můžete na kole opět jezdit.

Zadní světlo je součástí baterie a vypíná se automaticky po tom, co vypnete systém. Světlo se vypne zhruba za 10 minut po vypnutí systému.

Baterii můžete nabíjet buď přímo v kole, nebo ji z kola vyndat a nabíjet doma. Pokud nebudete kolo delší dobu používat, třeba v zimní sezoně, schovejte baterii na suché a dobře větrané místo. Neměla by být v dosahu žádných tepelných zdrojů. Pokud ji budete skladovat někde, kde je chladno, nechte ji před použitím ohřát na pokojovou teplotu zhruba 20 °C. Baterie se samovolně vybíjí, takže je dobré ji jednou za čas zkontrolovat a dobít. Rozhodně ji nenechávejte permanentně připojenou do nabíječky nebo připojenou k elektrokolu.

Displej

Tělo displeje je vyrobeno z PC (polykarbonátu) a displej chrání tvrzené PMMA (plexisklo). Na displeji vyčtete tyto informace:

  • Speedreálná rychlost, kterou právě jedete,
  • MAXSmaximální dosažená rychlost, kterou jste kdy jeli,
  • AVGprůměrná rychlost,
  • jednotky – vybrat si můžete, zda se vám bude ujetá vzdálenost zobrazovat v kilometrech nebo mílích,
  • stav baterie,
  • automatický vypínač světel – rozsvícení světel se dělá automaticky podle světelných podmínek,
  •  ukazatel ujeté vzdálenosti – můžete přepínat mezi hodnotami TRIP – jednorázově ujetá vzdálenost a TOTAL – celková ujetá vzdálenost,
  • chybové zprávy,
  • varování o údržbě,
  • menu,
  • úroveň asistence,
  • Asistent chůze.

Ovládací zařízení

Displej se ovládá pomocí ovladače, který má tato tlačítka:

  • tlačítko plus (+) – slouží pro pohyb v menu a úpravu parametrů,
  • tlačítko minus (-) – slouží k pohybu v menu dolů a úpravu parametrů,
  • tlačítko se symbolem světla – jedná se o osvětlení,
  • tlačítko Power – pro zapnutí a vypnutí systému,
  • tlačítko s písmenem i – slouží pro vstup do menu a potvrzování nastavení.

Ovládání

Systém elektrokola nahodíte tak, že nejdřív zapnete baterii na jejím těle a pak zapnete ovládací panel pomocí tlačítka Power po dobu 1,5 sekund. Pokud kolo bude stát a nepojedete na něm, displej se automaticky po 5 minutách vypne, tento časový údaj si můžete navolit v MENU. Po ukončení jízdy nezapomeňte kolo vypnout a to jak na baterii, tak na displeji.

Úroveň asistence

Tlačítky s označení + a – si můžete navolit intenzitu asistence. Číslo 0 znamená, že šlapete bez pomocí asistence, číslo 5 je nejvyšší stupeň asistence, v tom případě vám kolo při jízdě pomáhá nejvíce. Stupeň asistence se zobrazuje v dolní části displeje (čísla od 1 do 5 vedle sebe).

Asistenta chůze aktivujete tak, že stisknete a během celé doby, co bude chtít asistenta používat, budete držet tlačítko –. Kolo pojede rychlostí zhruba 6 km/h. Asistenta chůze využijete tehdy, když kolo povedete nebo potlačíte do kopce.

Osvětlení

Pro zapnutí/vypnutí světel a podsvícení displeje stiskněte tlačítko se symbolem světla. Pokud je displej zapnutý a světelné podmínky se zhorší, zapnete se osvětlení automaticky. Pokud jej ručně vypnete, musíte je i ručně zapnout.

Indikátor stavu baterie

Plně nabitá baterie má plných deset stupňů nabití, tyto stupně pomalu klesají, a jakmile začne obrázek baterie blikat, je nutné ji nabít.

Nastavení MENU

Do MENU se dostanete tak, že dvakrát za sebou stisknete tlačítko s písmenem i. Tlačítky + a – měníte nastavení vybraného parametru, stisknutím tlačítka i se přesunete na další volitelný parametr.

Upravovat můžete tyto parametry:

  • přepínání mezi jednotkami (S7) míle nebo km,
  • světelná citlivost (bL0) v rozsahu 0-5 (5 je největší intenzita světelné citlivosti),
  • podsvícení displeje (bL1) v rozsahu 0-5 (5 je nejvyšší stupeň podsvícení),
  • automatické vypnutí (OFF) můžete nastavit v rozsahu 0-9 minut,
  • varování o údržbě,
  • mazání dat.

Mazání dat

V menu je najdete pod označením tC. Stisknutím tlačítka + změníte hodnotu „n“ na hodnotu „y“, čímž dojte ke smazání veškerých dat kromě ujeté vzdálenosti. Pokud data, která je možné vymazat, nevymažete ručně, vymažou se automaticky po najetí hodnoty 99 h a 59 min.

Upozornění na údržbu (nnA)

Varování o údržbě můžete zapnout nebo vypnout. Stačí, když vstoupíte do menu a tlačítky + nebo – změníte hodnotu. Pokud nastavíte 0, znamená to, že je varování vypnuto. Číslo 1 označuje zapnutí varování.

Údržba

O elektrokolo se starejte tak, jako o klasické kolo. Udržujte ho čisté, ale rozhodně ho nemyjte vysokotlakou čističkou WAP. Pro údržbu používejte osvědčené čisticí prostředky nebo ty, které doporučuje výrobce. Řetěz promazávejte vhodným olejem.

Zejména v zimě věnujte zvýšenou pozornost všem elektrokomponentům, které přijdou do kontaktu se solí. Dejte si pozor, aby se na rámu, vidlici, řidítkách a představci neobjevily praskliny. Neměly by být poškozeny kabely ani obal baterie. Pravidelně také dotahujte brzdy. Pokud budete kolo přepravovat v autě, baterii z něj vyndejte.

Jak si zajezdíte

S kolem si užijete parádní jízdu zejména ve městě nebo na zpevněných komunikacích. Rozhodně není stavěné na závodění, ale spíše na pohodovou jízdu i na delší tratě.

O pohodovou a hlavně pohodlnou jízdu se stará hned několik vlastností. Nejdůležitější je posed cyklisty, který je vzpřímený, takže velmi pohodlný. Sedlovka je odpružená takže zvládnete i jízdu po kostkách nebo ne příliš rovném terénu. O tlumení nárazů se stará také odpružená přední vidlice. Požitek z jízdy umožňují lehce zahnutá řidítka s ergonomicky tvarovanými gripy, aby se ruce po jízdě necítily unaveně.

Výkon motoru kola je velmi slušný a kroutící moment může dosáhnout až 80 Nm. Díky torznímu snímači síly šlapaní, vám motor pomáhá podle toho, jak silně šlapete. Čím silněji šlapete, tím větší silou zabírá i motor.

Stupňů asistence je celkem 5, což je standard. Při nastavení 4 a 5 stupně už je jízda opravu tak pohodlná, že byste snad ani nemuseli šlapat (to je nadsázka). Velkou pomoc ucítíte již při 2 a 3 stupni. Výbava systémem Walk je samozřejmostí.

Velmi se nám líbí, že osvětlení kola můžete zapnout buď manuálně, nebo to můžete nechat na počítači kola, který jakmile vyhodnotí horší světelné podmínky, světla zapíná sám. Zadní světlo se zapíná automaticky vždy, když zapnete baterii.

Leader Fox Hasuda 2018 není zrovna levnou záležitostí, ale za peníze, které do kola investujete, dostanete opravdu kvalitní výrobek. Středové umístění motoru je velmi oblíbené a patří k nejpraktičtějším. Společně se zadním umístěním baterie je váha rovnoměrně rozvržená, takže kolo nemá tendence se „stavět na zadní“. V podstatě váhu tohoto příslušenství během jízdy ani nepoznáte. Tedy pokud vám nedojde baterie. Bez baterie je jízda na kole o něco namáhavější, ale to jsou neduhy každého elektrokola.

Oproti loňskému modelu je Leader Fox Hasuda 2018 opatřen hydraulickými brzdami, což není pro městská kola příliš typické. Jedná se o velmi kvalitní a efektivní brzdy, které se používají spíše do horských kol.

Tento model má velmi výkonnou baterii, takže reálný dojezd se pohybuje kolem 80 km, což je opravdu skvělé. Samozřejmě záleží na vaší hmotnosti, terénu, povětrnostních podmínkách, stupni asistence a dalších faktorech.
Trochu nás zklamal materiál displeje, kdy je digitální část překrytá plexisklem, které je sice tvrzené, ale možná by stálo za to investovat do pevnějších materiálů. Toto je jen opravdu drobounká výtka a body jsme za ni nestrhávali.

Nosič kola je dvoupatrový, baterie se z něj snadno vyndává a do horní části můžete klidně připevnit košík, nebo batožinu. Horní část řetězu je chráněna plastovým krytem, což nám přijde praktické vzhledem k tomu, že na kole jistě budou jezdit i lidé do práce, tedy ve „svátečním“ oblečení. Ocenit musíme také integrovaný zámek zadního kola. Jedná se o praktickou vychytávku, kterou ve městě jistě oceníte.

Zkušenosti

  • Rychlonabíječka k baterii je součástí balení.
  • Na baterii se poskytuje záruka 12 měsíců a na ostatní komponenty 24 měsíců.
Zjistit cenu

Hodnotili jsme i elektrokolo Apache.

9 Celkové Hodnocení
Leader Fox Hasuda 2018

Kolo má opravdu slušnou kapacitu baterie, na kterou v pohodě dojedete i 80 km. Je určeno především do města, takže k tomu je přizpůsobeno i další vybavení v podobě odpruženého sedla, ergonomických gripů, vzpřímenějšího posedu i praktického integrovaného zámku zadního kola. Část řetězu je schovaná pod plastovým krytem. Drobným nedostatkem snad může být jen ne tak odolné krytí displeje.

PLUSY
  • ergonomické gripy
  • odpružené sedlo
  • výkonná baterie
  • středový motor
  • integrovaný zámek zadního kola
MÍNUSY
  • sklíčko displeje
Přidejte svou zkušenost s produktem
Budeme rádi za vaše názory a připomínky

      Napište svou recenzi

      Před odesláním komentáře byste měli vědět, jak pracujeme s vašimi osobními údaji. Důvodem pro zpracování osobních údajů je náš oprávněný zájem. Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC (GDPR). Při odeslání komentáře zpracováváme tyto osobní údaje - jméno, email a vaši IP adresu. Jméno používáme pro oslovení při případné odpovědi. Jméno můžete nahradit i přezdívkou. Email používáme pouze pro odeslání notifikačního emailu se zprávou, že vám někdo odpověděl na váš dotaz, případně rovnou pošleme odpověď na váš dotaz. Email je neveřejný a pro jiné účely ho nepoužíváme. IP adresu využíváme výlučně pro ochranu formuláře před spamem. Případné úpravy osobních údajů a žádosti o smazání můžete vyřídit emailově na poradime@covybrat.cz.