Recenze LG 43LH570V

Příkon31 (36) W
Rozlišení obrazovky1 920 x 1 080
Frekvence obrazovky100 Hz
HDMI2x
USB1x
Hmostnost10,3 (14,8) kg

Jednoduchý, skoro až spartánský design, který ale na druhou stranu zapadne do každé místnosti. Rámeček obrazovky (šířka cca 1,8 cm), stejně jako dvě nožičky po stranách, jsou z černého plastu. Vypadá dobře, ale nesmíte na něj šahat. Otisky rukou jsou na něm snadno vidět a svítí už zdaleka. Televize je na nožkách stabilní a samozřejmě je možnost zavěsit ji na zeď za pomoci VESA držáku. V nejtlustším bodě je trošku širší než jsme zvyklí, je to skoro 8 cm. Celá spodní část je taková „vyboulená“ dozadu.

Jako operační systém je použitý WebOS 3.0, ovládá se snadno a je rychlý. V nabídce najdete širokou škálu streamovacího aplikací jako je Netflix nebo Hulu. Připojení k internetu je možné skrze LAN kabel nebo Wi-Fi. K dispozici jsou dva HDMI sloty. Jeden je společně s USB slotem na boku a druhý je na zadní straně televizoru, nad ostatními vstupy. Příjemně potěší i spotřeba elektrické energie, která se pohybuje mezi 35-50 W.

Asi hned zpočátku můžeme prozradit, že žádné velké překvapení se nekoná. A máme tu několik vlastností, které stahují celkový dojem z obrazu dolů. Ale k nim se dostaneme. Kontrastní poměr je zhruba 1 500:1. To je spíše podprůměrná hodnota na televize obecně. Je to kvůli tomu, že je použit panel typu IPS, který vyniká v jiných oblastech než je kontrast. Pokud by jsme brali v potaz pouze IPS panely, je to výsledek spíše nadprůměrný. Dalším slabším místem je vykreslení obrazovky jednou barvou. Zde jsou patrné některé místa světlejší a jiné tmavší. Což má třeba u fotbalového přenosu za následek, že rozdílná barva trávníku upoutává vaši pozornost místo vlastního zápasu. V temných scénách zase můžete pozorovat, že kraje obrazovky jsou výrazně tmavší než její zbytek. Obecně je to nejvíce patrné na krajích obrazovky a prostředek, který sledujete nejčastěji, je relativně jednotný. Při sledování klasického televizního vysílání si nejspíše ničeho nevšimnete.

Jak už je u IPS panelů v LG zvykem, má výborné pozorovací úhly. Pokud se díváte na televizi pod úhlem dvaceti stupňů, sotva si všimnete nějakých odchylek a deformací v barvách. S rostoucím úhlem už barevná distorze začíná být viditelná, ale televize je rozhodně jedna z těch koukatelných i ze strany. Ačkoliv dokáže slušně zobrazit i video v nižším rozlišení, tak pro pravé pokoukání potřebujete HD zdroj. Naštěstí je vysílání v tomto formátu už standardem a tak si můžete precizní detaily vychutnat u většiny sledovaného obsahu. Dalším plusem je, že se docela dobře vypořádá s odrazy světla v místnosti. Pochopitelně pokud slunce svítí přímo na televizi, tak toho mnoho neuvidíte. Ale když vám do místnosti dopadá jen slabší paprsek světla, na obrazovce se to skoro neprojeví.

Díky nízké odezvě zvládá dobře akční scény a pokud si přehrávat například dvd film, vše je hezky plynulé a bez kousanců nebo rozmazání obrazovky. Odezva se pohybuje okolo 10 ms, to je na low costovou televizi velmi hezká hodnota. Díky tomu je docela vhodný i jako zobrazovací zařízení pro PC nebo konzoli na hraní her. Zde se ale setkáte s jednou drobnou nevýhodou. Když necháte na televizi dlouho stejný obraz, například plochu počítače nebo menu hry. Tak je jakoby „vypálen“ do obrazovky a chvíli trvá než vyprchá.

Jak nastavit obraz

Pár základních nastavení, které pomůže zlepšit výchozí kvalitu obrazu.

• Nastavení -> Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Režim obrazu -> Expert (tmavá místnost)
  • Nastavení -> Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Podsvícení -> 40
  • Nastavení -> Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Kontrast -> 100
  • Nastavení -> Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Rozšířené ovládací prvky / Expertní ovládací prvky -> Dynamický kontrast -> vypnuto
  • Nastavení -> Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Rozšířené ovládací prvky / Expertní ovládací prvky -> Super rozlišení -> vypnuto
  • Nastavení -> Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Rozšířené ovládací prvky / Expertní ovládací prvky -> Vylepšení ostrosti hran -> vypnuto
  • Nastavení -> Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Rozšířené ovládací prvky / Expertní ovládací prvky -> Barevný filtr -> vypnuto
  • Nastavení -> Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Rozšířené ovládací prvky / Expertní ovládací prvky -> Barevný rozsah -> normální

Nejspíš nikdo nemohl čekat že LG bude ohromovat úžasným zvukem. Skutečně tomu tak není, reprodukovaný zvuk je poměrně nevýrazný a nedosahuje ani příliš vysoké hlasitosti. V případě, že máte v plánu si pouštět často filmy, pomůžete si i relativně levnými externími reproduktory.

Manuál

Manuál pro LG LH570V.

Uživatelská příručka je dostupná online.

Hodnocení

Jde o levnou televizi a proto bylo při výrobě učiněno mnoho kompromisů. V jejím segmentu ji nejde považovat za jasnou volbu, ale zatracovat ji nemůžeme. Je důležité si rozmyslet zda vám její slabší místa zásadněji vadí. Pokud ano, zkuste se rozhlédnout jinde. Pokud ne a máte omezený rozpočet, tak ji zkuste. Litovat nebudete. Za nás je to 7,5 bodů z 10.

Najít nejlepší nabídku LG 43LH570V (108 cm)

Najít nejlepší nabídku LG 49LH570V (123 cm)

Kategorie: