Recenze LG 49UJ6307

Mezi levnými televizemi se objevuje mnoho potenciálně zajímavých modelů. Často jsou dostupné v široké nabídce úhlopříček a i obrovské televize o velikost 65 palců se tak stávají cenově dostupné pro většinu populace. Je to zajímavá koupě, nebo i zde platí pořekadlo „není všechno zlato, co se třpytí“? Už předem musím prozradit, že televize má jeden zásadní nedostatek. O co se jedná? Dočtete se dále v článku.

Starý model, neprodává se. Aktuální televizory najdete v našem velkém testu.

Úhlopříčka obrazovky od 109 cm do 164 cm
Příkonod 87 W do 136 W
Frekvence obrazovky50 Hz
USB2x

Na první pohled působí docela lacině. Může za to základní vzhled a to že je vše z černého plastu. I taková drobnost jako stříbrný rámeček okolo displeje imitující kov by nadělal parádu a televize by působila jako luxusnější model. Když jsme u toho rámečku, tak je poměrně široký – 2 cm. Běžná šíře se pohybuje okolo 1,5 cm a u dražších modelů se mnohdy vejdeme do centimetru. Stojan je tvořen dvěma nožkami po stranách obrazovky. Hloubka televize je 8,1 cm bez stojanu a se stojanem na ni budete potřebovat 24 cm místa. Na výšku přidává zhruba 5 cm (celková výška tv závisí na zvolené úhlopříčce). Co se týče vstupů, tak 2x HDMI a 1x USB je přístupný z boční strany, zbytek je zezadu. Při montáži na zeď budou hůře dostupné (musíte sundat přístroj ze zdi), ale na druhou stranu vám při běžném užívání na připojení dalších zařízení budou stačit zmiňované boční vstupy.

Je na tom stejně jako nedávno zmiňovaná 43UJ635V, která je z pohledu kvality obrazu vlastně ten stejný produkt, rozdíl mezi televizemi je zejména v konstrukci a rozměrech stojanu. To znamená opravdu slabé podání černé barvy, která se dá označit za tmavo/šedo modrou ale stěží za černou. Přítomna není ani záchrana v podobě funkce local dimming, která by kvalitu černé posunula do akceptovatelného spektra. Ve dne je to díky okolnímu světlu ještě na hranici přijatelnosti, ale při večerním sledování filmů vynikne tento nedostatek v plné síle.

Díky neschopnosti zobrazit temně černou barvu trpí i kontrastní poměr. Ten na tom není tak tragicky jako černá, ale pohybuje se okolo průměru ve své cenové kategorii. Abych jen nekřivdil, tak má obraz i svoje pozitiva. Prvním z nich jsou nadprůměrné pozorovací úhly. Druhým je přítomnost HDR. Jde o anglickou zkratku, která přeložena do češtiny označuje vysoký dynamický rozsah. Tím se myslí, že dokáže zobrazit výrazně širší rozsah barev a kontrast. V ideálním případě je hluboká černá kombinována s velmi jasnými prosvětleními. Takového výsledku dosahují televize jejichž cenovka překračuje 50 000 Kč. Ale i v základním provedení jako je přítomno u UJ6307 dokáže zlepšit kvalitu obrazu.

Se slunečními paprsky a jejich odrazy dokáže úspěšně bojovat. V obraze vidíte světelné artefakty, ale pořád je koukatelný. Popravdě, světlé okolí televizi spíše prospívá, protože když je okolí tmavé, tak se nejvíce projevuje nedostatek v podobě slabého podání černé. Panel má podle očekávání obnovovací frekvenci 50 Hz, jeho odezva je rychlá, pohybuje se okolo 15 ms. Rychlé scény zvládá celkem slušně, přesto se stane, že během tenisového utkání můžete místo ostrého míčku vidět šmouhu. Už několik let platí, že u integrovaných reproduktorů nemůžete čekat žádné zázraky a stejně je tomu i zde. Jedná se o daň za tenké televizory.

Integrované jsou všechny základní tunery pro příjem tv vysílání. DVB-T2 pro příjem klasického signálu, DVB-C pro příjem kabelové televize a DVB-S2 pro satelitní vysílání.

Nastavení

Pár základních nastavení, které pomůže zlepšit výchozí kvalitu obrazu.  Nastavení bylo pro tmavší místnost.

• Obraz -> Úspora energie -> vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> expert (tmavá místnost)
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Pokročilé ovládací prvky -> Dynamický kontrast -> vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Pokročilé ovládací prvky -> Super rozlišení -> vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Pokročilé ovládací prvky -> Vylepšení ostrosti hran -> vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Pokročilé ovládací prvky -> Barevný filtr -> vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Možnosti obrazu -> Redukce šumu MPEG -> vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Možnosti obrazu -> Redukce šumu -> vypnuto (pokud sledujete video z nekvalitního zdroje, obě redukce šumu zapněte)
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Možnosti obrazu -> Optimnalizace jasu podle rychlosti pohybu -> vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Možnosti obrazu -> Real Cinema -> zapnuto (pokud sledujete filmy z DVD nebo Blu-Ray)
  • Obecné -> HDMI ULTRA HD Deep Colour -> zapnout pro ten HDMI port, na kterém máte připojenu herní konzoli s podporou HDR nebo Blu-Ray přehrávač

VideoHudbaFotky
*.asf*.ogg*.mpo
*.mp4*.flac*.bmp
*.mov*.aac
*.3gp*.m4a
*.vro*.mpa
*.mpg*.mid
*.ts*.midi
*.tp*.ape
*.trp*.aif
*.mov*.aiff
*.flv
*.vob
*.svi
*.m2ts
*.divx
*.webm

Podívejte se na hodnocení nejlepších televizorů.

5.6 Total Score
LG 49UJ6307

Použitelná je pro diváky, kteří sledují běžné televizní vysílání a to povětšinou ve dne. Pro večerní sledovače filmů ve vysoké kvalitě se nejedná o vhodnou koupi. Mimochodem čím vyšší úhlopříčku v tomto případě zvolíte, tím více jsou nedostatky viditelné. Pozor na to, protože cena za 65ku je velice příjemná. Pokud chcete levnou televizi s velkou úhlopříčkou, zkuste raději Samsung UE65MU6172 a na info o něm mrkněte do naší recenze.

5.6Hodnocení Covybrat.cz:
2
6