Recenze LG 55SJ850V

Vyšší třída LED televize od LG. Dokonalosti OLED obrazovek zdaleka nedosahuje, kvalita obrazu je na mírně nadprůměrné úrovni. Na první pohled však zaujme svým vzhledem. Nebojím se říct, že vypadá opravdu exkluzivně a bude se vyjímat v každém obývacím pokoji. Ultra tenký rámeček okolo obrazovky má pouhý 1 cm. Stojan je obloukovitého tvaru. Sice vypadá výborně, ale se stabilitou už to takový zázrak není. Když do obrazovky šťouchnete, lehce se kývá. Pokud máte malé a neposedné děti nebo domácí mazlíčky, zkuste zvážit montáž na zeď. Na ní se televize skvěle vyjímá, v nejširším bodě má totiž jen 6,5 cm. Škoda, že zadní strana nenabízí preciznější vedení kabelů. Výborně to mají vyřešeny televize od Sony, které kabely skryjí do drážek u nožiček od stojanu. Zde je pouze jediný „háček“ za který můžete kabely zaháknout. To je dokonale skrýt nedokáže. Škoda, lepší řešení by nebylo drahé. Snad se příští rok LG polepší.

WebOS od LG patří mezi povedené operační systémy. Snadno se používá a je poměrně svižný. Ke stažení je široké množství aplikací, LG obchod pro aplikace je proložen poměrně dost reklamou. Osobně mi to příliš nevadí. Dálkové ovládání je klasické velké, má tlačítka pro rychlé spuštění aplikací typu Netflix. Skvěle padne do ruky a výborně se s ním pracuje. Má zabudovaný mikrofon, který můžete využít pro hlasové vyhledávání. Povely můžete zadávat i v českém jazyce. Televizi je možné ovládat i skrze aplikaci do mobilního telefonu, která nenabízí tolik možností jako klasický ovladač, ale na základní ovládání stačí. Kdyby jste neměli po ruce ani ovladač ani telefon, najdete vprostřed spodní části rámečku pár základních ovládacích prvků.

Úhlopříčka obrazovky od 139 po 163 cm
Příkon od 86 W do 149 W
Rozlišení obrazovky 3 840 x 2 160
Frekvence obrazovky 100 Hz
HDMI 4x
SCART ne
USB 3x
Typ obrazovky LED

Jedním ze základních hodnotících faktorů je to, jak panel dokáže zobrazit černou barvu. Zde narážíme na první úskalí. V základním nastavení je na tom obrazovka vyloženě mizerně. Místo černé je to spíše našedlá, která je znatelně světlejší v rozích obrazovky. Televize je vybavena funkcí lokálního stmívání (local dimming), které má podání černé vylepšovat. Daří se jí to i v tomto případě, po krajích obrazovky je černá skutečně černá. V prostřední části je ale zřetelná světlejší barva, spíše hodně tmavě modrá než černá. Výsledkem je, že ani se zapnutým lokálním stmíváním není obraz na očekávané úrovni.

Vysokých hodnot nedosahuje ani hodnota maximálního jasu. V světlé místnosti při slunečném dni bude mít co dělat, aby byl obraz příjemný. S odlesky slunečního svitu si dokáže poradit poměrně slušně. Z toho vyplývá, že ani kontrastní poměr není nikterak úchvatný, cca 1 500:1. Rozhodně není se nepohybuje v takové výši, kde by jste ho s ohledem na cenovku přístroje očekávali. Pozorovací úhly patří do průměru. Ideální místo na sledování obrazovky je přímo před ní. Pokud jste jinde tak si všimnete drobných deformací. HDR také patří do průměru. Televize dokáže zobrazit široké spektrum barev, ale díky slabšímu jasu a černé barvě HDR mód nevynikne tak jak byste čekali. Konečně se dostáváme k něčemu, za co je možné LG pochválit. A tím jsou dynamické scény. Díky bleskurychlé odezvě vypadají sportovní zápasy nebo automobilové honičky plynule. Barevná hloubka je samozřejmě 10 bitů.

Jak vidíte, tak není problém, že by byla v něčem vyloženě špatná. Tou nepříjemnou zprávou je, že vlastně v ničem extra nevyniká. A to u televize s cenou přes 30 000 Kč není dobrá zpráva. Snad je zabudované reproduktory nabízí v základu slušný zvuk. Přesto pro lepší zážitek při sledování filmů doporučuji jako u každého tenkého televizoru externí reproduktory.

Nastavení obrazu

Pár tipů na nastavení obrazu pro televizní vysílání v fullHD a filmy ve vysokém rozlišení. V případě horšího rozlišení televizního vysílání zapněte Super rozlišení a Vylepšení ostrosti hran.

• Obraz -> Úspora energie -> vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> expert (tmavá místnost)
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Pokročilé ovládací prvky -> Dynamický kontrast -> vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Pokročilé ovládací prvky -> Super rozlišení -> vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Pokročilé ovládací prvky -> Vylepšení ostrosti hran -> vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Pokročilé ovládací prvky -> Barevný filtr -> vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Možnosti obrazu -> Redukce šumu MPEG -> vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Možnosti obrazu -> Redukce šumu -> vypnuto (pokud sledujete video z nekvalitního zdroje, obě redukce šumu zapněte)
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Možnosti obrazu -> Optimnalizace jasu podle rychlosti pohybu -> vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Možnosti obrazu -> Real Cinema -> zapnuto (pokud sledujete filmy z DVD nebo Blu-Ray)
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Možnosti obrazu -> LED – lok. tlumení > střední / vysoká (podle toho co vám vyhovuje víc)

Video Hudba Fotky
*.avi *.ogg *.jpe
*.m4v *.flac *.bmp
*.mov
*.3gp
*.3g2
*.mkv
*.ts
*.trp
*.tp
*.mpg
*.mpeg
*.dat
*.vob
*.rm

V případě zájmu prozkoumejte další hodnocené televizory.

6.8 Hodnocení
LG 55SJ850V

Špatná není, ale bez chyby taky ne. Je velmi dobrá na sledování běžného televizního vysílání nebo hraní. Ať už na konzoli nebo při využití televize jako monitoru k počítači. Jestli plánujete více sledovat filmy a sedíte přímo před televizí, tak vám doporučím Samsung UE55MU7002. Jak se dozvíte v recenzi, má horší pozorovací úhly ale zase lepší černou a o něco nižší cenu.

3
6
7