Recenze LG 55UH6157

LG UH6157 je modelová řada z roku 2016, která patří do v ČR oblíbené cenové hladiny. Nabízí 4K rozlišení, tři velikosti úhlopříčky 55,60 a 65 palců. Podívejte se na její slabá a silná místa, ať víte zda má pro vás smysl ji kupovat.

První je vždy pro nejmenší model o velikosti 50 palců (139 cm) a druhá pro největší model o velikosti 65 palců (164 cm).

Úhlopříčka obrazovkyod 139 cm po 164 cm
Příkon75 W
Frekvence obrazovky100 Hz
USB1x
Hmostnostod 18,1 kg po 27,4 kg

Přístroj stojí na dvou plastových nožičkách, které jsou umístěny u stran. Jsou stabilní, televize je díky nim pevně ukotvená a navíc působí nenápadným dojmem. Rámeček má metalickou barvu, která mu dodává nádech exkluzivity. Je široký 1,8 cm. Celkově je televize velmi úzká, v nejširším bodě má zhruba 5,5 centimetru. Takže je jako dělaná pro připevnění na zeď. Tam ji připevníte za pomoci klasického VESA držáku. Ale i když ji necháte stát na nějaké podložce, její tenký design krásně vyniká.

Dle informací od výrobce je spotřeba energie okolo 75 W, ročně by jste se měli pohybovat okolo 100 kWh. Pochopitelně reálná spotřeba bývá o něco vyšší, záleží zejména na tom kolik dodatečných funkcí vylepšujících obraz máte zapnutých. Neměli by jste se ale dostat přes 100 W, což při průměrných čtyřech hodinách zapnuté tv denně, dělá cca 140-150 kWh za rok.

Špatné to není, ale žádnou velkou pochvalu LG řada UH6157 nedostane. A to hlavně z důvodu nižšího kontrastního poměru (cca 500:1), kdy si nemůžete plně vychutnat temné scény a za denního světla vidíte na obrazovce černou barvu, která má tendence přecházet do šedé. Celkově je obraz jakoby „tlumený“ a trochu nevýrazný. Abychom jen nehanili, tak dokáže velice slušně zobrazit jednu barvu přes celou obrazovku, kde jsou rohy jen o něco málo tmavší a spodek obrazovky má teplejší odstín. Přesto je to v tomhle směru výsledek, který patří mezi ty lepší v této cenové úrovni.

Velmi dobré jsou i pozorovací úhly. Obraz vypadá rozumně i z úhlu okolo 50 stupňů, barvy jsou stále věrné. To je díky použitému panelu typu IPS. Má dobré pozorovací úhly ze stran, ale horší kontrastní poměr. Černá má ve světlých místnostech náběh spíše na šedou barvu a to i protože televize nemá funkci local dimming (místní stmívání – ta podporuje vykreslování opravdu černočerné barvy).

Když sledujete obraz kde je dominantní jedna barva (moře/fotbalový trávník), tak kraje obrazovky jsou mírně tmavší. Ale to se děje u naprosté většiny televizí a popravdě LG je v téhle metrice určitě lepší než průměr. Podporuje HDR10 standard, který upravuje jas obrazovky a měl by zlepšovat výsledný dojem.Reálně nedochází k žádnému výraznému zlepšení při zapnutí tohoto módu.

Kvalita obrazu je samozřejmě hodně odvislá od kvality vstupního videa. Pokud je zdrojový obraz v nízkém rozlišení (480p), tak LG dělá co může, aby ho přepočítala na vyšší, ale detaily jsou rozmazané (jako ostatně u všech ostatních tv, technika není zázračná) a občas se objevuje i efekt uměle vytvořené „svatozáře“ u některých scén. Nejde ale o nijak extra častý jev. U vyššího rozlišení (720p) už je výsledný obraz o něčem jiném. Detaily jsou ve většině případů hezky viditelné a celkový dojem už je slušný. FullHD (1080p) už přináší jasný a čistý obraz, který přináší příjemné sledování oblíbených pořadů nebo filmů. Při nativním 4K rozlišení už není obrazu příliš co vytknout. Pokud budeme extra šťouraví, tak si můžete při hlubším zkoumání všimnout občasných drobných nepřesností, ale k tomu potřebujete obraz zastavit a na delší dobu ho zkoumat. Při běžném sledování budete spokojeni.

Schopnost poradit si s odrazy světla, patří také k tomu lepšímu co tento model nabízí. Platí to samozřejmě do jisté míry, pokud máte přístroj v místnosti kam celý den silně dopadají sluneční paprsky, bude to mít na kvalitu obrazu vliv, protože v něm uvidíte světelné artefakty. Řešení je klasické, stačí nepropustný závěs, žaluzie nebo jiné odstínění světla. Extra dobře LG zvládá pohybové scény. Při sledování zdrojové kvality fullHD a výše nepozorujete skoro žádné rozmazání nebo třesení při takovýchto scénách. To je díky nízkému času odezvy, kterým televize disponuje. Za slušnou jde považovat hodnota okolo 20 ms, LG má pod 10 ms.

Jak nastavit obraz

Pár základních nastavení, které pomůže zlepšit výchozí kvalitu obrazu.

• Obraz -> Úspora energie -> Vypnuto
  • Obraz -> Expert (tmavá místnost) -> Zapnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Podsvícení -> 60
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Kontrast -> 100
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Vert. ostrost -> 0
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Horiz. ostrost -> 0
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Barva -> 50
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu -> Pokročilé nastavení -> Barevný filtr -> vypnuto

Zde se bohužel dostáváme k jednomu z nejslabších bodů. Už při nižších hlasitostech je patrné zkreslení a maximální hlasitost není extra hlasitá. I levné reproduktory nebo soundbar, budou zlepšení oproti výchozímu stavu. Připojení je možné skrze optický audio výstup nebo HDMI.

Manuál

Stáhněte si manuál pro LG UH6157.

Podrobná online uživatelská příručka pro LG UH6157.

Hodnocení

LG UH6157 získává 8 bodů z 10. Skvěle zvládá pohybové scény, dobře zachovává barvy pokud se na ni díváte ze strany a díky rychlé odezvě je vhodná i na hry. Slabé místa jsou zvuk a podání černé, kterou nedokáže věrně zobrazit. Nejde o špatný model, ale předtím než koupíte tak zkuste mrknout na recenzi Samsung KU6072.

Najít nejlepší nabídku LG 55UH6157 (55 palců)

Najít nejlepší nabídku LG 60UH6157 (60 palců)

Najít nejlepší nabídku LG 65UH6157 (65 palců)