Recenze LG OLED55CX (OLED48CX, OLED65CX a OLED77CX)

Aktualizováno v srpnu 2020

Řada C od LG si již několik let drží svoje postavení jako nejlevnější (plně vybavená) OLED televize. Letos má nově přinést speciální filmový mód, Dolby Vision IQ, 48 palcový model a novou verzi obrazového procesoru. Pokud se jí podaří zachovat vše dobré z loňského modelu, bude to další drobný krůček směrem k ideálnímu produktu. Nebo ne? Pojďme si to rozebrat, včetně srovnání s konkurencí.

Podsvíceníne
Průměrná doba odezvy2 ms
Pokrytí spektra DCI-P397 %
Pokrytí spektra Rec.202094 %
Výška70,6 cm
Hloubka4,7 cm
Výška (včetně podstavce)73,8 cm
Hloubka (včetně podstavce)25,1 cm
Váha23 kg
Odhadovaná spotřeba za rok109 kWh
Duální tv tunerne
Input lag v herním módu12 ms

Rodina modelů LG CX obsahuje 4 modely s různou velikostí úhlopříčky. Níže najdete srovnání jejich rozměrů, hmotnosti a spotřeby.
LG OLED48CXLG OLED55CX LG OLED65CXLG OLED77CX
Úhlopříčka48 palců = 121,9 cm55 palců = 139,7 cm65 palců = 165,1 cm77 palců = 195,6 cm
Výška65,6 cm73,8 cm86,2 cm102,3 cm
Výška bez podstavce61,8 cm70,6 cm83 cm99,3
Šířka107,1 cm122,8 cm144,9 cm172,3 cm
Hloubka24,6 cm25,1 cm25,1 cm26,9 cm
Hloubka bez podstavce4,7 cm4,7 cm4,7 cm5,5 cm
Hmotnost15,9 kg23 kg32,6 kg35,9 kg
Příkon107 W109 W137 W172 W
Energetická třídaAAAA+

Horní část obrazovky je opravdu neskutečně tenká. Je tenčí než běžný telefon. Na druhou stranu se nejedná o žádnou novinku, tohle platilo i pro předchozí generaci. Obecně se vzhled přístroje příliš neměnil. Co si budeme vyprávět, nějaké zásadní inovace ve vzhledu asi v současné generaci technologií nemůžeme v nejbližší době očekávat. OLED displeje obecně patří mezi ty nejméně reflexní (tedy, že v nich nevidíte odraz místnosti jako v zrcadle) a LG CX není výjimkou. V jasně prosvětlené místnosti samozřejmě odraz uvidíte, ale není to nic hrozného. Stojan se skládá ze dvou částí. Ta přední vypadá neskutečně. Je kovová a tenká. To stejné však nejde říct o zadní části, která je z plastu. Je dost těžká, takže se stará o stabilitu. Naštěstí není vidět, takže jí její vzhled můžeme odpustit. Prvně za pomoci tří šroubků spojíte obě dvě části stojanu a poté pomocí čtyř šroubků spojíte zkompletovaný stojan s obrazovkou. Nejde o nic složitého, doporučuji jako podložku pro montáž využít krabici. Díky tomu, že je stojan poměrně těžký je i dost stabilní. O dost více, než nedávno recenzovaný Samsung Q60T. Museli byste se opravdu snažit a použít velkou sílu, aby došlo k převržení televizoru. Takto nízký podstavec však může mít jednu nevýhodu. A to je při umístění soundbaru přímo před televizor. V takovém případě bude naprostá většina soundbaru zasahovat do spodní části obrazovky. Musíte ho umístit jinam, případně tv umístit na zeď a tak vznikne dostatek prostoru. Je to drobnost, ale je dobré se nad ní před případným nákupem zamyslet. Napájecí kabel není nijak extra dlouhý, má zhruba 1,5 metru. Věřím, že většině uživatelů bude tato délka stačit. Pokud ne, tak musíte využít prodlužku. Pokud jde o konektivitu, tak je vybavena 4 HDMI porty (všechny jsou typu HDMI 2.1) – tři ústí do „boku“ a jeden do „zadu.“ Jeden z nich však podporuje eARC/ARC a je to ten s číslem dva. Dále je tu sluchátkový výstup, optický audio výstup, vstup pro anténu nebo satelit a tři USB porty. Dva „ze zadu“ a jeden „zepředu.“ V tomto ohledu tedy nelze mít žádné výhrady. Snad až na jednu a tou je chybějící „cable management“. V zadní části přístroje nenajdete nic pro fixaci kabeláže, kromě menšího otvoru v zadní části stojanu, kterým lze pár kabelů protáhnout a v případě, že máte hodně připojených zařízení, půjde o hromadu nevzhledně pomotaných kabelů. Je to drobnost, ale osobně mě vždy potěší, když výrobce myslí i na tohle. Mimochodem vtipná část je, že v balení naleznete pár nálepek. Podobně jako třeba u iPhonu. Kdo má zájem, může si s nimi vyzdobit třeba lednici. zpět nahoru ↑

Důležitá informace pochází přímo do LG a to ta, že i nejmenší 48 palců velká varianta využívá totožný panel. Za mě skvělá zpráva a rozdíl oproti Samsungu, kdy u vyšších řad je ve velikosti 49 pár zásadních rozdílů vůči větším variantám (typicky nižší obnovovaná frekvence). Jednou z novinek je i Filmmaker mode. Jedná se o projekt, do kterého se zapojila většina významných výrobců televizorů a jeho smyslem je nabídnout takové nastavení a zobrazení obrazu, aby co nejvíc respektoval umělecké pojetí režisérů holywoodských filmů. V praxi je výsledný obraz velmi blízký tomu, s čím jsme se dosud mohli setkat jako režim „Kino“. HGiG Mode je další nová záležitost. Tato zkratka znamená HDR Gaming Interest Group a v zásadě se jedná o standard jak se chovat k HDR u hraní. Díky její aktivaci nemusí mapování tónů probíhat dvakrát (jednou na konzoli a podruhé na televizoru). Nepodporuje HDR10+, ale to nevidím jako velký problém. Tento HDR formát není příliš rozšířený, na rozdíl od Dolby Vision, které LG podporuje. Kromě toho má klasicky formáty HDR10 a HLG. Novinkou letošního roku je funkce IQ Dolby Vision. Ta ve zkratce znamená, že při spuštění videa, které Dolby Vision podporuje, aktivuje speciální kombinace nastavení obrazu. Přijde mi, že výsledný dojem zlepšuje zejména při sledování ve dne. Za mě pořád platí, že OLED je to nejlepší co pro filmy a HDR obecně můžete mít. Obraz je pořád neskutečně vydařený. Zvládání slunečních odrazů je velmi slušné a výborné jsou stále i pozorovací úhly. Jas by mohl být vyšší, ale zase by se o něco zvýšilo riziko vypálení, jako se tomu občas stávalo u OLEDů kdysi dávno. Řekl bych, že se z toho dostatečně poučili a udržují maximální jas na úrovni lehce přes 700 nitů, ale zase je riziko vypálení obrazu blízké nule. Má nejnovější verzi grafického procesoru A9 (někdy také označovaného jak Alfa 9), třetí generace. Je opravdu velmi rychlý při změně zdroje obrazu. Změna z tv vysílání na obrazovku notebooku připojeného přes HDMI trvá skutečně jen chviličku. Co se týče změny oproti předchozí generaci, tak za sebe nejsem schopen rozlišit. Dovedu si představit, že za určitých specifických podmínek může podat lepší výkon, ale principiálně odpovídá tomu loňskému. A to rozhodně nemyslím jako negativum, pořád jde o jeden z těch nejlepších, co můžeme mít. Pokrytí barevného spektra je na velmi slušné úrovni. 97% u DCI-P3 a 74% u Rec.2020. Tedy v zásadě skoro stejně jako u předchozí generace. Při sledování běžného televizní vysílání dělá obrazový procesor dobrou práci. Samozřejmě detaily nejsou tak ostré jako při zdroji ve vyšším rozlišení, ale nejsou ani nijak rušivé a neodtahují od děje na obrazovce. Na druhou stranu, tohle mají všichni velcí výrobci (LG, Panasonic, Philips, Samsung i Sony) zvládnuté na podobné úrovni. HD vysílání vypadá o něco lépe, ale pokud chcete naplno využít potenciál tohoto přístroje, potřebuje kvalitní fullHD zdroj. A ideálně 4K. Pojďme na pohybové scény. Samozřejmostí je 100 Hz panel. Ale to není vše. LG letos vylepšilo i OLED Motion Pro – to je nová verze BFI (Black Frame Insertion). Pro ty co nevědí o, co se jedná, jedná se o další systém pro zlepšení plynulosti obrazu. I když máte 100 Hz televizor, tak většina obsahu není ve 100 snímcích za sekundu. Ale díky vyšší frekvenci má přístroj možnost si hrát s rozložením a frekvencí snímků. Jedna z variant je i vkládání černého snímku (black frame). Kombinací těchto postupů dokáže technika ošálit naše oko a výsledný obraz nám přijde přirozený. Bohužel daní za vyšší úrovně nastavení v tomto směru je ztráta maximálního jasu. Ale příjemné je, že si každý může vybrat dle svých osobních preferencí. Zpracování pohybu je za mě na výborné úrovni. Pro hráče se jedná o hodně zajímavý televizor. Doba odezvy je u OLEDu skutečně impozantní – 2 ms. Input lag v herní módu 12 ms. To jsou obě více než dostatečné hodnoty. Podporuje VRR (variable refresh rate) – zkráceně řečeno, umí synchronizovat obnovovací frekvenci s tím, v jaké ji poskytuje herní konzole (či počítač). Výsledkem je pocitově plynulejší pohyb při hraní. Další zajímavostí je podpora AMD Free Sync a Nvidia G-Sync – což jsou principiálně podobné technologie jako VRR, jen od příslušných výrobců grafických karet. Samozřejmě je tu stejně jako podpora HMDI 2.1. I když v trochu omezenějším formátu, než tomu bylo u LG C9. LG CX totiž podporuje u HDMI 2.1 přenosovou rychlost 40 Gbps, zatímco loňská C9 uměla 48 Gbps. Ptáte se, jaký je v tom rozdíl? V barevné hloubce, kterou takto dokážete přes HDMI kabel poslat. Pro 10 bitů potřebujete právě 40 Gbps, zatímco 48 Gbps umožní poslat i 12 bitů. Faktem je, že současné televizory (a to jen ty lepší) mají 10 bitové panely. Takže i když na ně pošlete 12 bitovou barevnou hloubku, dokáže zobrazit pouze 10 bitů. LG je třeba pochválit, že tento fakt (při přímém dotazu) nijak neskrývá a přiznává ho. Reálně tedy toto „zhoršení“ ničemu nevadí a spíše to umožní LG mít o něco nižší náklady na výrobu. Tak snad se časem promítnou i do ceny televizoru. zpět nahoru ↑

Letos máme možnost poznat novou generaci operačního systému webOS 5.0. U LG je bohužel pravidlem, že nová verze je dostupná pouze pro letošní modelovou řadu. Loňské modely na ni mohou zapomenout, stejně jako majitelé CX mohou (velice pravděpodobně) zapomenout na upgrade operačního systému příští rok. Nastavení přístroje je jako obvykle velmi snadné. Jedné co musíte udělat je zadat svoji lokaci (zemi) a vyplnit heslo k Wi-Fi (pokud nemáte tv hned u routeru a nepřipojíte se kabelem). A co je vlastně ve webOS nového? Na první pohled si může říct, že nic. Vše vypadá podvědomě a známě (pokud jste se s tímto systémem již setkali). Nově je vylepšený náhled doporučených filmů, seriálů nebo videí – Youtube, Netflix, Disney+, televizní kanály atd. Nově si také může přidat zkratky do levého menu pro nastavení obrazu a dostat se tak rychleji k vámi preferovaným nastavením. TV se také snaží „optimalizovat“ nastavení obrazu, podle typu obsahu jaký sledujete. Jak vidíte, jedná se spíše o takové „drobnosti“. Za mě je webOS velmi vydařený systém – dostatečně rychlý a zároveň přívětivý. Jediné co mu dle mého chybí je upgrade i pro majitele starších modelů. Jednotlivé ovládací prvky v menu lze pohodlně přesouvat. Řekněme, že chcete, aby první v nabídce byla aplikace pro Youtube a ne Netflix, jako je tomu teď. Jednoduše na Youtube aplikaci najedete kurzorem Magic Remote ovladač a pomocí drag and drop (stejně jako když hýbete se složkou na počítači) ji přesunete na požadované místo. Nově si také můžete přidat do záložek přímo oblíbený Youtube kanál. A mít ho klidně v liště s Netflixem a ostatními aplikacemi. Majitele Apple telefonů (a dalších zařízení), potěší podpora AirPlay 2. Díky ní můžete snadno zobrazit obsah displeje svého zařízení na televizoru. Pokud je někdo fanda chytré domácnosti a má doma chytrou LG pračku nebo sušičku  může si informace o nich (aktuální stav, zbývající délka praní atd..) zobrazit na dashboardu v rámci televizoru. Osobně mi to extra lákavé nepřijde, ale věřím, že pro někoho to může být zajímavé. Z centrálního dashboardu rovněž vidíte připojení zařízení – herní konzoli, externí reproduktory nebo třeba media server. Pokud s tv propojíte i svůj telefon, můžete na ní snadno zobrazit videa či obrázky z něj. A to bez nutnosti pouštět je přímo na telefonu a zrcadlit jeho obsah. I to je samozřejmě možné. Zajímavou novou vlastností je možnost přidat si upozornění na zápas nebo výsledek sportovního týmu. Pro nás zejména fotbal, hokej, basketbal. Vyberte druh sportu, takže třeba fotbal, ligu, která vás zajímá (dejme tomu anglickou Premier League) a klub (třeba Liverpool). Tv vás pak sama upozorní, že začíná zápas, případně vám ukáže jeho výsledek, pokud jste ho zmeškali. Dálkový ovladač je typu Magic Remote. Po rozbalení krabice pro něj naleznete i baterie, nemusíte je tedy kupovat předem samostatně. Ovladač se velmi příjemně drží v ruce. Je z černého lesklého plastu s texturou. Co se týče svého určení, tak je někde mezi „starosvětskými“ ovladači typu Sony, kde má každé tlačítko právě jednu funkci a minimalistickým ovladačem typu Samsung, kdy nám k pohodlnému ovládání přístroje stačí mnohem méně tlačítek. Já jsem zastáncem minimalismu typu Samsung, ale u LG se mi vážně líbí „středová část“, pomocí které ovládáte kurzor podobně jako třeba u notebooku nebo herního ovladače. zpět nahoru ↑

Jednou z letošních novinek je AI Sound Pro. Doporučuji ho zapnout, dodá zvuku na plnosti a bohatosti. Jinak je zvukový hardware na stejné úrovni jako byl u LG C9. Což znamená, že na poměry moderních televizorů je opravdu nadstandardní. Mnoho majitelů tohoto televizoru přesto dozajista využije externí repro nebo soundbar, připojené skrze optický vstup, HDMI (eARC i ARC) nebo bezdrátově za pomoci standardu WiSa. Mám tu ještě jednu nemilou zprávu pro filmové fanoušky. LG se letos rozhodlo následovat Samsung a u letošních modelů zrušili podporu zvukového formátu DTS. To znamená, že jej tv nedokáže přehrát. Týkat se vás to může v případě, že sledujete filmy z Blu-ray nebo vysoce kvalitní ripy z internetu. A máte doma repro schopné DTS přehrát. Pokud to není váš případ, tato změna vás nijak trápí, nemusí. Za zmínku stojí rovněž fakt, že žádná světová významná streamovací platforma (Netflix, Amazon prime, Disney+) nepoužívá zvuk ve formátu DTS. Zdá se, že se nad tímto formátem pomalu stahují mračna a dominanci bude mít konkurenční Dolby. Loňská LG C9 jej přehrát dokáže, stejně jako například i letošní OLEDy od Sony. zpět nahoru ↑

Konkurence

LG C9

Bez nejmenších debat je největším konkurentem loňský předchůdce LG C9. Jak už to u televizorů bývá, CX přináší pár vylepšení, ale rovněž se v několika věcech pohoršila. Plusem pro letošní model je nová verze obrazového procesoru a BFI (Black Frame Insertion) použitelné až do 100 Hz (C9 měla do 50 Hz). Jedná se o jednu z funkcionalit, která zlepšuje plynulé vnímání pohybu. Při menší frekvenci je pro naše oko černý snímek více patrný a obraz je pak nepatrně tmavší, než by měl být. CX má dále nepatrně lepší podání velmi tmavé (skoro černé barvy), kdy u C9 občas docházelo ke vzniku artefaktů. Novinku je i Filmmaker mode, který zobrazuje filmy co nejblíže tomu, jak je můžete vidět v kinosále a dále Dolby Vision IQ. O této technologii se zmiňuji v sekci s kvalitou obrazu. Pro mě asi nejzajímavější novinkou je letošní uvedení nové velikosti 48 palcového OLEDu. Co má CX ztrácí oproti C9 je podpora zvuku ve formátu DTS (viz sekce zvuk) a poněkud kontroverzní omezení přenosové kapacity u HDMI 2.1 na 40 Gbps místo 48 Gbps u C9. Co se týče obrazových kvalit, je to u OLEDů posledních pár let poměrně beze změny. Takže pokrytí barevného spektra, maximální jas či pozorovací úhly jsou pořád skoro stejné. Nová je pochopitelně i verze operačního systému. Celkově mi přijde ještě o něco rychlejší a svižnější v ovládání než loňská verze. Jak se říká, o peníze jde až v poslední řadě. Pro mě osobně je CX nepatrně lepší televizor. Ale to nemusí platit pro každého. DTS zvuk mě netrápí, nemám doma sbírku Blu-ray disků, ale sleduji převážně Netflix či podobné služby. 40 Gbps na HDMI 2.1 věřím, že bude stačit na následujících dejme tomu pět let a poté budu mít nejspíše jiný televizor. Nicméně aktuální cena C9 je 34 000 Kč. CX je za 44 000 Kč. Nová funkcionalita v CX má pro mě hodnotu maximálně 2 – 3 000 Kč navíc. Až bude takový rozdíl mezi CX a C9, bral bych CX. Ale je pravděpodobné, že dříve se C9 vyprodá.

Panasonic HZ1000

Ve prospěch Panasonicu hraje věrnější podání barev, což je poměrně subjektivní záležitost. Někomu může možná více vyhovat „přikrášlené“ podání od LG. Rovněž podání pohybu mi přijde lehce lepší u Panasonicu. Snad jediný dramatičtější rozdíl je ve využití pro hráče, kde do karet LG hraje VRR a HDMI 2.1. Každopádně platí, že obě jsou výborné a většina běžných diváků těžko uvidí rozdíl. Cena nicméně hraje a nejspíš i bude hrát ve prospěch LG. Startovací ceny jsou 52 000 Kč za Panasonic vs. 45 000 Kč za LG. Je jasné, že v obou případech ceny výrazně spadnou, ale ze zkušeností z minulých let bych si skoro vsadil, že rozdíl si budou pořád držet.

Sony Bravia KD-55AH8

Další velkou konkurencí pro LG je v OLED segmentu Sony (v zásadě to stejné platí i pro loňský model AG8, který je cenově přívětivější). LG má bohatší nabídku úhlopříček. U Sony můžete mít jen dvě, 55 a 65 palců. LG umí menší i větší. U Sony jsou zajímavěji řešeny výškově nastavitelné nožky podstavce, které vám umožní mít správnou výšku, ať už chcete mít soundbar nebo ne. Oba přístroje mají ty nejlepší obrazové procesory, které jejich značka nabízí. Co je trochu překvapivé, že u Sony nenajdete žádné HDMI 2.1 porty (ale umí stejně jako LG eARC). Zvláště s ohledem na uvedení nového Playstationu (rovněž od Sony), dává tušit, že nebude mít takové výpočetní schopnosti aby HDMI 2.1 potřeboval. Ale pravdu uvidíme až po vydání konzole. Kvalita obrazu je u obou přístrojů poměrně blízká. Taky mají stejný panel, protože i Sony kupuje OLED panely od LG. Rozdíl dělá tedy software. Za mě Sony nad LG vyčnívá v podání pohybu a barvy má trochu blíž realitě (ne tak moc jako Panasonic, ale víc jak LG). LG je zase vhodnější volba na hry – VRR, HDMI 2.1 a Gsync. Samozřejmě je ještě rozdíl u operačního systému – Sony má Android Tv a LG WebOS. LG má (bohužel pro Sony) levnější ceny. Třeba pro mě, který hry skoro vůbec nehraje a tv má primárně pro sledování filmů by Sony dávalo větší smysl. Ale když vezmu v potaz, že je o cca 8 000 Kč dražší než jeho soupeř od LG, tak by volba byla jasná. Kdyby se AH8 přiblížila na rozdíl pár tisíc, tak bych bral spíše ji.

Samsung Q90T

Pro zajímavost je u i srovnání s vrcholem letošní 4K nabídky od Samsungu, tedy řadou Q90T. Tedy nad ní je ještě Q95T, ale navíc má jen one connect box. A z pohledu výbavy nebo designu ani CX nepředstavuje totální vrchol co LG má. Z pohledu obrazových možností jsou obě dvě špičkou. Je důležité zmínit, že na rozdíl od předchozích konkurentů se nejedná o OLED technologii, ale o QLED (ten je „jen“ nadstavbou LED). Z pohledu výbavy je hlavní rozdíl v podporovaných HDR standardech. LG má rozšířenější Dolby Vision (a Samsung ne), naopak Samsung má málo rozšířený HDR10+ (a LG ho nemá). Rozdíl je i v HDMI 2.1 portech. U LG jsou to všechny, u Samsungu jen část. Ani jeden z televizorů nepodporuje zvuk ve formátu DTS, eARC podporují obě. Co se týče obrazu tak QLED nemá v podání černé na OLED šanci. To platí jak pro běžné video, tak pro HDR. Můj názor je takový, že Samsung stále dominuje mezi televizemi nižší až středně vyšší třídy (viz současná skvělá cena Q85R, která ji dělá velmi lákavou), nicméně v úplném highend segmentu se nechytá. Q90T není OLEDům vyrovnaným soupeřem. Věřím, že Samsung je si toho vědom a tomu uzpůsobí i postupné klesání ceny. Až se Q90T dostane pod 25 000 Kč (a jsem si poměrně jistý, že se tak stane), bude pro mnoho nakupujících zajímavá. Zjistit cenu zpět nahoru ↑

Každý televizor (i ze stejné modelové řady) je jiný a proto to berte jako inspiraci při vlastním lazení (toto nastavení je určeno pro sledování filmů), nikoliv jako pevně danné hodnoty, které platí pro každou LG CX.
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Světlo OLED > 75
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Jas > 50
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Kontrast > 65
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Ostrost > 15
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Barva >45
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Obrazový režim > Filmmaker mode
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Obraz AI > zapnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Úspora energie > vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Pokročilé ovládací prvky > Dynamický kontrast > vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Pokročilé ovládací prvky > Mapování dynamických tónů > vypnuto (můžete zkusit i zapnout. Ve vypnutém stavu bude mít obraz bohatší detaily, v zapnutém budou světlé scény jasnější)
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Pokročilé ovládací prvky > Super rozlišení > nízké
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Pokročilé ovládací prvky > Barevný rozsah > Auto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Pokročilé ovládací prvky > Maximální jas > vypnuto
  • Obraz -> Další nastavení > Režim ochrany zraku > vypnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Možnosti obrazu > Redukce šumu > nízká
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Možnosti obrazu > Redukce šumu MPEG > nízká
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Možnosti obrazu > Úroveň černé > Auto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Možnosti obrazu > Reálné kino > zapnuto
  • Obraz -> Nastavení režimu obrazu > Možnosti obrazu > TruMotion > Plynulé

VideoAudio
.asf.mp3
.wmv.wav
.avi.ogg
.m4v.wma
.mp4.flac
.mov
.3gp
.3g2
.mkv
.ts
.trp
.tp
.mts
.mpg
.mpeg
.dat
.vob

LG televize pro rok 2020

Kompletní a důkladný rozbor nabídky naleznete v tomto článku.

Srovnání parametrů LG OLED 2020

BXCXRXWXGXZX
Dostupné velikosti55, 65, 7748, 55, 65, 77656555, 65, 7777, 88
Rozlišení4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)8K (7 680 × 4 320)
Barevná hloubka10 bitů10 bitů10 bitů10 bitů10 bitů10 bitů
Typ paneluOLEDOLEDOLEDOLEDOLEDOLED
Typ podsvícení
Local DimmingNeNeNeNeNeNe
Obnovovací frekvence100 Hz100 Hz100 Hz100 Hz100 Hz100 Hz
Obrazový procesorAlpha 7 Generation 3Alpha 9 Generation 3Alpha 9 Generation 3Alpha 9 Generation 3Alpha 9 Generation 3Alpha 9 Generation 3
HFR (High Frame Rate)AnoAnoAnoAnoAnoAno
VRR (Variable Refresh Rate)AnoAnoNeNeAnoAno
FreeSyncAnoAnoNeNeAnoAno
G-SyncAnoAnoNeNeAnoAno
ALLM (Auto Low Latency Mode)AnoAnoAnoAnoAnoAno
Sluchátkový výstupAnoAnoAnoAnoAnoAno
HDMI4 (2 x verze 2.1+ 2 x verze 2.0)4 (verze 2.1)4 (verze 2.1)4 (verze 2.1)4 (verze 2.1)4 (verze 2.1)
USB333333
Nahrávání TV vysíláníAnoAnoAnoAnoAnoAno
BluetoothAno (5.0)Ano (5.0)Ano (5.0)Ano (5.0)Ano (5.0)Ano (5.0)
Apple AirPlay 2AnoAnoAnoAnoAnoAno
Dolby AtmosAnoAnoAnoAnoAnoAno
eARCAnoAnoAnoAnoAnoAno
ARCAnoAnoAnoAnoAnoAno
Podpora bezdrátových reproduktorů WiSAAnoAnoAnoAnoAnoAno
Výkon40W40W60W60W60W80W
Systém reproduktorů2.22.24.24.24.24.2
HbbTVAnoAnoAnoAnoAnoAno
TunerDVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2

Srovnání parametrů LG 4K LCD TV 2020

NANO90NANO86NANO81UN8500UN8100UN7400UN7300UN7100
Dostupné velikosti55, 65, 75, 8649, 55, 6549, 55, 6565, 75, 82, 8643, 49, 55, 6543, 49, 55, 6543, 49, 55, 6543, 49, 55, 65, 70, 75
Rozlišení4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)
Barevná hloubka10 bitů10 bitů8 bitů + FRC8 bitů + FRC8 bitů + FRC8 bitů + FRC8 bitů + FRC8 bitů + FRC
Typ paneluIPSIPSIPSIPSIPSIPSIPSIPS
Typ podsvíceníDirectEdgeEdgeBasicBasicBasicBasicBasic
Local DimmingAnoAnoAnoNeNeNeNeNe
Obnovovací frekvence100 Hz50 Hz50 Hz50 Hz50 Hz50 Hz50 Hz50 Hz
Obrazový procesorAlpha 7 Generation 3Alpha 7 Generation 3Základní čtyřjádrovýAlpha 7 Generation 3Základní čtyřjádrovýZákladní čtyřjádrovýZákladní čtyřjádrovýZákladní čtyřjádrový
HFR (High Frame Rate)AnoAnoNeNeNeNeNeNe
VRR (Variable Refresh Rate)AnoAnoNeNeNeNeNeNe
FreeSyncAnoAnoNeNeNeNeNeNe
G-SyncNeNeNeNeNeNeNeNe
ALLM (Auto Low Latency Mode)AnoAnoAnoAnoAnoAnoAnoAno
Sluchátkový výstupAnoAnoNeNeNeNeNeNe
HDMI4 (verze 2.1)4 (2x verze 2.1 + 2x 2.0)4 (verze 2.0)4 (2x verze 2.1 + 2x 2.0)4 (verze 2.0)3 (verze 2.0)3 (verze 2.0)3 (verze 2.0)
USB33222222
Nahrávání TV vysíláníAnoAnoAnoAnoAnoAnoNeNe
BluetoothAno (5.0)Ano (5.0)Ano (5.0)Ano (5.0)Ano (5.0)Ano (5.0)Ano (5.0)Ano (5.0)
Apple AirPlay 2AnoAnoAnoAnoAnoAnoAnoAno
Dolby AtmosAnoAnoNeAnoNeNeNeNe
eARCAnoAnoNeAnoNeNeNeNe
ARCAnoAnoAnoAnoAnoAnoAnoAno
Podpora bezdrátových reproduktorů WiSAAnoAnoAnoNeNeNeNeNe
Výkon20 W20 W20 W20 W20 W20 W20 W20 W
Systém reproduktorů2.02.02.02.02.02.02.02.0
HbbTVAnoAnoAnoAnoAnoAnoAnoAno
TunerDVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2
Zjistit cenu Podívejte se na kompletní recenze LG televizorů.

8.9 Total Score
Hodnocení LG OLED55CX

Co říci závěrem? Jako každý rok, i letos je malý krůček dopředu. A tím malým krůčkem myslím opravdu jen velmi stěží znatelný posun. OLEDy už před pár lety narazily na svoje hranice a každý další krok dopředu je velmi obtížný. Což však nic nemění na faktu, že se jedná o to nejlepší, co v současnosti televizory nabízejí. Při stejné ceně C9 a CX bych určitě volil CX. Ale jak dobře víme, C9 tu s námi bude ještě nějakou dobu a cenově se určitě hned tak nepřiblíží. Takže pro většinu nakupujících bude díky zajímavějšímu poměru ceny a výkonu C9 ještě po nějakou dobu lepší volbou. Asi nejlepší vlastností nové generace je uvedení není úhlopříčky - 48 palců. Část z nás je omezena fyzickým prostorem a přitom chceme kvalitní televizor s luxusním obrazem. A v této poměrně úzké skupině zájemců nejspíše nebude mít CX žádnou konkurenci.

10
8
9