Parametry

Úhlopříčka | 6,2 palce |
Rozlišení | 800 x 480 |
Výdrž baterie | 40 minuty |
Asistent jízdních pruhů | ano |
3D zobrazení | ano |
Body zájmu (POI) | ano |
Handsfree | ano |
Max. kapacita paměťové karty | ano |
Bluetooth | ano |
USB | ano |
Voděodolnost | IPX 0 |
Rozměry | 173,1 x 101,5 x 18,7 |
Hmotnost | 295 g |
Hodnocení
Model MiVue Drive 65 LM je vybaven matným rezistivním displejem s úhlopříčkou 6,2″ a vysokým rozlišením (800 x 480 px). Na zadní straně se nachází integrovaná Extreme HD (1 296 px) kamera. Na displeji toho kromě mapy a vaší aktuální pozice mnoho nenajdete. Jedná se pouze o aktuální čas a tlačítko, kterým přejdete do módu kamery. Ačkoli je funkce autokamery pro mnoho řidičů neocenitelná, je třeba mít na paměti, že se jedná především o GPS systém. Pokud se na přístroj podíváme z tohoto úhlu pohledu, musíme mu vytknout méně kontrastní a méně přehledné zobrazení mapy a trasy. Zamrzel také omezený výběr hlasu navigace. V české nabídce najdete totiž pouze jeden mechanický hlas, na který je potřeba si zvyknout. Samotné navádění funguje poměrně dobře – přístroj velmi rychle najde novou polohu a přepočítá trasu. Kamera i navigace navíc fungují bez problémů souběžně. MiVue Drive 65 LM vás však občas navede nesmyslnými cestami, což je nejspíš dáno tím, že přístroj při vyhledávání nejvhodnější trasy zohledňuje větší množství parametrů (např. pro nákladní vozy jsou to snížené podjezdy a další omezení). Bohužel přístroj při zapnutí občas tzv. zamrzne, a je potřeba jej sejmout z držáku a restartovat, což je velmi nepříjemné. Bohužel v mapách velmi často chybí čísla popisná. Přístroj vás proto zavede pouze do určité ulice, nikoli už na danou adresu. Funkce RDS-TMC v tuzemsku obvykle nebývá spolehlivá a aktuální, což se týká i tohoto modelu. Databáze rychlostních radarů je také výrazně omezená a registruje pouze minimum měřících zařízení, na něž vás na silnicích upozorní. Ačkoli tento model disponuje asistentem řazení do jízdních pruhů, bezpečnostním upozorněním při náhlém vyjetí z pruhu a upozorněním nebezpečí čelní srážky, tyto funkce jsou dostupné pouze v anglickém jazyce (což se však může s novějšími aktualizacemi změnit). MiVue Drive 65 LM umí také vyhledat nejbližší parkovací místo a pomocí technologie Bluetooth jej lze spárovat s mobilním telefonem a využít k bezpečnému telefonování za jízdy (handsfree). Video: Potěšila nás bezplatná doživotní aktualizace mapových podkladů, které zahrnují až 44 evropských států. Zdarma je také aktualizace databáze radarů. Bohužel většina ostatních funkcí je časově omezená a v případě potřeby je nutné si je po vypršení lhůty dokoupit. Jedná se například o nastavení typu vozidla, bezpečnostní funkce či parkovací asistent. V balení najdete kromě samotného GPS přístroje, kvalitní držák s přísavkou na čelní sklo vozu, nabíjecí kabel do automobilu, Micro SD kartu (s kapacitou 16 GB) a DVD se software a návodem. Velmi negativně nás překvapila nepochopitelná absence USB kabelu, který nutně potřebujete pro připojení k počítači. Pokud jej doma nemáte, budete si ho muset dokoupit. Sháníte-li GPS zařízení s kamerou pro navigaci i záznam trasy v jednom, rozhodně můžete o MiVue Drive 65 LM uvažovat. Počítejte však s dodatečnou investicí, jelikož si budete muset některé funkce později dokoupit. A ačkoli se jedná o kvalitní zařízení, ne vždy je spolehlivé.- vhodné pro všechny typy vozidel
- kvalitní autokamera
- doživotní bezplatná aktualizace map
- handsfree
- vyšší pořizovací cena
- nízká výdrž baterie
- přístroj zamrzá
- pouze jeden navigační hlas
- po vypršení lhůty zpoplatnění některých funkcí
- chybí USB kabel

Vystudoval jsem filosofii a bohemistiku na Palackého Univerzitě v Olomouci, což mi pomohlo zdokonalit kritické myšlení, rozšířit si obzory a vybrousit psaný projev. Živím se jako copywriter a příležitostný grafik. Ve volném čase jsem obyčejně na treku v přírodě – i v dešti, mlze a sněhu. Skvěle se vyznám v moderním, lehkém a komfortním outdoor vybavení. Kromě toho si rozumím také s moderními technologiemi, ale rád se věnuji i vybavení domácnosti, zdravému životnímu stylu a věcem pro kutily. Sám si kupuji málo věcí, které však musí perfektně plnit svůj účel a být maximálně kvalitní.
Toto je navigace, kterou jste si nechtěli nikdy koupit. Její funkce vůbec nevyužijete, protože při jejich používání přístroj okamžitě zamrzne a musíte jej resetovat. Mapy s jejich aktualizacemi jsou jen pohádka pro děti protože přístroj vám ukáže pouze barevné skvrny bez jakékoli možnosti orientace kde se nacházíte a kam jedete. Legrační je, že mapy můžete měnit, ale ve skutečnosti měníte pouze skvrny v jiných barvách. Nahrávání kamerou se vám zdaří pouze tehdy, když se toto nahrávání zrovna nezasekne. Já jsem všechny funkce vypnul a jedu jen na navigaci ale pomocné body si vyhledávám v programu na mobilním telefonu. I tak se mi stane, že přístroj chce jet jinudy, než jsem mu pomocnými body přikázal. Vyhledávání uložených bodů je také sranda protože vám nabídne jejich seznam podle data, kdy jste jej do přístroje zadali a až po dalším kliknutí se objeví konečně podle abecedního seznamu. Takže klikáte a klikáte, pak to zamrzne a vy resetujete a zase klikáte. O tom, že jste sjeli z trasy se dozvíte až notnou dobu po špatném odbočení například na sjezdu z dálnice. Asi je to tím, že hardware je krutě poddimenzovaný a čidlo gps z roku razdva. Je to zkrátka velmi drahý šmejd a kdo tomu nevěří tak doporučuju koupit si ho přes e-schop a po ověření mnou zde uvedených informací v zákonné lhůtě vrátit zpět odkud ho poslali…
Dobrý den,
díky za názor pro ostatní čtenáře. Osobně mi přijde až příliš kritický, ale chápu že se jedná o vaši zkušenost s konkrétním kusem.