Recenze Samsung UE40KU6372

Příkonod 55 W do 92 W
Rozlišení obrazovky1 920 x 1 080
Frekvence obrazovky60 Hz
USB2x
Hmostnostod 10,1 kg po 17,1 kg
Typ obrazovkyLED (VA panel)
Prémiový look televizoru umocňuje kovový vzhled rámečku. Ten je docela silný (1,8 cm), ale díky své barvě působí jemně a nenásilně. Stejnou barvu má i stojan, který na svých čtyřech nohách televizi podpírá. Je stabilní a vypadá dobře. Co víc můžeme po stojanu chtít. Ani v nejširším bodě není celý přístroj širší než 8 cm a asi i díky svému zakřivenému tělu, vypadá ze strany velmi dobře. Z boku jsou umístěny i vstupy. Jejich nabídka je široká. Jsou tu 3 HDMI sloty a 2x USB. Výrobce udává u 101 cm úhlopříčky spotřebu 55W. V realitě (záleží na konkrétním nastavení televize) a běžném provozu je to spíše okolo 70 W. Tedy cca o 30% výše. Obdobný nárůst oproti teoretické spotřebě, jde očekávat i u modelů s větší úhlopříčkou.

Za vydařený jde označit kontrastní poměr a barevná jednotnost. Kontrastní poměr je okolo 5000:1. Díky tomu dokáže zobrazit velmi temnou černou barvu. A hlavně i proto je celkový dojem z kvality obrazu rozhodně pozitivní. Hlavně když máte místnost zajištěnou proti přehnanému množství slunečních paprsků, budete s obrazem spokojeni. Přílišné množství světla z venku kvalitě obrazu rozhodně neprospívá. Odlesky slunečního světla sice trochu tlumí, ale i tak vznikají na obrazovce světelné artefakty. Skvěle umí zobrazit i celou obrazovku v jedné barvě, skoro jakýchkoliv rozdílu v jejich odstínech. Úchvatně to vypadá hlavně u černé barvy. To je většinou výsada mnohem dražších televizí a tyto levnější modely obvykle trpí na tmavší strany a rohy obrazovky. Pozorovací úhly jsou slabinou zakřivené televize od Samsungu. To je dáno typem použitého panelu. Panely typu VA mají lepší vlastnosti pokud na obrazovku koukáte přímo, ale z boku jsou slabší. Nutno podotknout, že na VA panely je velmi slušná. Ale i přesto počítejte s tím, že u úhlu okolo 25° dochází ke změně barev a jasu. Naštěstí se televize ve většině případů sleduje zpříma a tam můžeme jen chválit. Pouze za průměrnou máme hodnotu maximálního jasu a barevné spektrum, které je pro HD obsah tak akorát dostačující. Nativní rozlišení je 1 920 x 1 080, ale zvládne si poradit i s vysíláním v nižší kvalitě. Samozřejmě u upscallingu klasického SD vysílání nemůžete očekávat jemné detaily jako u fullHD. Na běžné sledování, kde vás více zajímá obsah než jeho forma, to stačí. u fullHD si můžete vychutnat kvalitní obraz včetně drobných detailů. 4K rozlišení není podporováno. Jestli si potrpíte na nejnovější blue-ray filmy, bude pro vás absence 4K pravděpodobně nepřekonatelnou překážkou. Pro uživatele, kteří většinu času sledují běžné televizní vysílání, to ale není problém. Než bude většina televizní obsahu plošně distribuována v 4K bude ještě notnou dobu trvat. Uživatelé s citlivým okem si povšimnou drobného trhání obrazu při dynamických scénách. Obnovovací frekvence je 60 Hz a občas si můžete všimnout drobného rozmazání za pohybujícími se objekty. Na jedničku za tuhle oblast hodnotit nelze, ale nejde ani o žádný propadák. Přístroj můžete rozumně používat i jako PC monitor. Doba odezvy se pohybuje okolo 20 ms a obrazovka netrpí ani „vypalováním obrazu“. To je situace, kdy je na ni zobrazen po dlouhou dobu stejný obsah. Třeba plocha počítače nebo zapauzovaná scéna během filmu.

Jak nastavit obraz

Pár základních nastavení, které pomůže zlepšit výchozí kvalitu obrazu.
  • Nastavení > Obraz > Režim obrazu > Film > zapnuto
  • Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > Podsvícení > 8
  • Nastavení > Systém > Eko řešení > vypnuto

Stejně jako u většiny ostatních televizorů, jsou i zde audio schopnosti pouze základní a stěží mohou uspokojit náročnějšího příznivce filmů. Příjemné je, že zvuk jde zesílit do dostatečné úrovně pro domácí použití, ale s vyšší hladinou hlasitosti dochází i k poklesu kvality zvuku.

Manuál

Návod pro Samsung KU6372 ke stažení.

Hodnocení

Celková kvalita obrazu je průměrná. V některých oblastech je silná, ale v jiných zase najdeme mouchy. Asi ji nejde doporučit milovníkům filmů, kteří si vyberou některou z 4K televizí (např tento slušný model rovněž od Samsungu), ale pro sledování klasického televizního vysílání, občasné hraní s připojeným PC nebo herní konzolí se jedná o slušnou volbu. Celkově to vidíme na 7,5 bodu z 10. A pokud hledáte novější model, zkuste náš přehled aktuálních televizorů. Nejlepší nabídka Samsung UE40KU6372 (40 palců) Nejlepší nabídka Samsung UE49KU6372 (49 palců) Nejlepší nabídka Samsung UE55KU6372 (50 palců)