Recenze Samsung UE40MU6102

Úhlopříčka obrazovkyod 101 cm po 188 cm
Příkonod 63 W do 205 W
Rozlišení obrazovky3 840 x 2 160 – 4K
Frekvence obrazovky50 Hz
USB2x
Hmostnostod 8,7 kg po 36,5 kg

Co se týče vzhledu tak se oproti loňskému roku nezměnilo skoro nic. Pevný stojan, umístěný uprostřed televize zajišťuje stabilitu a má tvar roztaženého písmene „V“. Rámeček okolo obrazovky má na dnešní dobu průměrných 1,7 cm. Sama televize má v nejširším bodě šest a půl centimetru. Když ji připevníte na zeď, nebude příliš vystupovat do prostoru.

Vstupy nejsou umístěny přímo na zadní straně, ale jsou přístupné z boku. Takže při zapojování něčeho nového nemusíte celou televizi otočit, ale stačí ji jen trochu nahnout. Uživatelské prostředí smart tv je Tizen, což je vlastní platforma společnosti Samsung. Pokud se cítíte tak jej můžete ovládat hlasovými povely, které rozpozná mikrofon na dálkovém ovladači. To je asi jediná novinka na ovladači oproti loňskému roku. Je intuitivní a snadno se ovládá, jen není zrovna svižný.

Je nadprůměrná. Můžou za to dvě věci. Jednak dobrý kontrastní poměr a zadruhé schopnost obrazovky výtečně zobrazit černou barvu. Slabou stránkou je, že obraz rychle ztrácí na své kvalitě, pokud se díváte z úhlu. Další komplikací může být maximální jas obrazovky. Není příliš vysoký, což nevadí v tmavých a běžně světlých místnostech. Když máte v místnosti s televizí velká okna, kterými proudí spousta slunečního světla, obrazovka není dostatečně jasná, abyste měli komfortní sledovací zážitek. Problémy způsobují zejména odrazy světla, proto ji do světlých místností radši nedávejte. Nebo musíte mít zatažené závěsy nebo žaluzie.

Co se týče barevného podání, tak černá je opravdu vydařená. Na to že se jedná o základní model z letošní nabídky je to až nečekané. I v krajích obrazovky, kde bývá obvykle problém s jednotností barvy, je černá opravdu černou a nepřechází do šedé. U podání šedé už to tak vynikající výsledek není. Pravý i levý okraj obrazovky jsou znatelně tmavší než její střed a třeba při sledování hokeje si všimnete, že ledová plocha nemá všude stejnou barvu. I když je na obrazovce po delší dobu zobrazen jeden snímek (např. při prohlížení fotek), tak nedochází k „vypálení obrazu“.

Obraz v nižším rozlišení než je HD dokáže převést docela úspěšně. Většina detailů je zachována a nejsou přítomny skoro žádné umělé deformace, které můžou vznikat při přepočítání signálu v nižší kvalitě. Když sledujete video, které je 4K rozlišení, není obrazu co vytknout. Je ostrý, detailní a vypadá přirozeně. Dynamické scény zvládá slušně. Odezva je také rychlá – 20 ms. Přesto je výsledný dojem při bližším zkoumání občas trochu rozmazaný. Ve většině případů si toho ale nevšimnete.

Překvapily zvukové schopnosti reproduktorů. Patří k tomu lepšímu co se dá v téhle cenové hladině najít. Přesto vám i základní domácí kino nabídne výrazně lepší hudební prožitek.

Na českém trhu se kromě řady UExxMU6102 prodává i řada UExxMU6172. Technicky se jedná o stejný televizor, jediný rozdíl je v tom, že řada 6172 má zabudované tunery DVB-S a DVB-S2. Ty jsou určeny pro příjem digitálního vysílání přenášeného satelitní cestou. Příjem probíhá přes připojenou satelitní parabolu. DVB-S2 je novější varianta standardu satelitního vysílání určená zejména pro příjem vysílání ve vysokém rozlišení (HDTV). Poku vás zajímají i další televize, tak koukněte na náš test nejlepších televizorů.

Nastavení

Pár základních nastavení pro zlepšení kvality obrazu. Televize má sama o sobě vydařený obraz, ale pokud chcete experimentovat s jeho zlepšením, zkuste následující:

• Nastavení > Systém > Eko řešení > vypnuto
  • Nastavení > Obraz > Režim obrazu > film
  • Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > Vyčištění digitální signálu > vypnuto (pokud nesledujete většinu obsahu v horším rozlišení než HD)
  • Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > HDMI UHD Color > zapněte pro HDMI vstup na kterém máte Blu-ray přehrávač

Najít nejlepší nabídku (40 palců)

Další varianty:

Samsung UE55MU6102 (55 palců)

Samsung UE65MU6102 (65 palců)

8 Hodnocení
Samsung UE40MU6102

Pokud sedíte přímo před ní a do místnosti neproudí extra velké množství slunečních paprsků, tak jde o vydařenou televizi bez větších negativ - není to úplně top televize, ale je hodně dobrá. . Nezklame vás při sledování filmů, sportu ani hraní her. Zároveň má i ucházející schopnosti, posunout kvalitu obrazu dál díky HDR.

• super 4K obraz
  • HDR
  • dobrý kontrast