Recenze Samsung UE55MU6102, UE55MU6172, UE65MU6102 a dalších modelů řady MU6102

HDMI 3x
SCART ne
USB 2x
Hmostnost od 8,7 kg po 36,5 kg
Typ obrazovky LED
Modely řady Samsung MU6102 UE40MU6102, UE43MU6102, UE50MU6102, UE55MU6102, UE65MU6102, UE75MU6102

Co se týče vzhledu tak se oproti loňskému roku nezměnilo skoro nic. Pevný stojan, umístěný uprostřed televize zajišťuje stabilitu a má tvar roztaženého písmene „V“. Rámeček okolo obrazovky má na dnešní dobu průměrných 1,7 cm. Sama televize má v nejširším bodě šest a půl centimetru. Když ji připevníte na zeď, nebude příliš vystupovat do prostoru.

Vstupy nejsou umístěny přímo na zadní straně, ale jsou přístupné z boku. Takže při zapojování něčeho nového nemusíte celou televizi otočit, ale stačí ji jen trochu nahnout. Uživatelské prostředí smart tv je Tizen, což je vlastní platforma společnosti Samsung. Pokud se cítíte tak jej můžete ovládat hlasovými povely, které rozpozná mikrofon na dálkovém ovladači. To je asi jediná novinka na ovladači oproti loňskému roku. Je intuitivní a snadno se ovládá, jen není zrovna svižný.

Pozor, všechny modely mají VA panely (o kterém je další text), ale minimálně část produkce 43 a pravděpodobně i 50 palcových obrazovek z této série má ISP panel. Ten má výrazně horší černou barvu a slabší kontrast. Raději volte variantu 40 nebo 49 palců.

Je nadprůměrná. Můžou za to dvě věci. Jednak dobrý kontrastní poměr a zadruhé schopnost obrazovky výtečně zobrazit černou barvu. Slabou stránkou je, že obraz rychle ztrácí na své kvalitě, pokud se díváte z úhlu. Další komplikací může být maximální jas obrazovky. Není příliš vysoký, což nevadí v tmavých a běžně světlých místnostech. Když máte v místnosti s televizí velká okna, kterými proudí spousta slunečního světla, obrazovka není dostatečně jasná, abyste měli komfortní sledovací zážitek. Problémy způsobují zejména odrazy světla, proto ji do světlých místností radši nedávejte. Nebo musíte mít zatažené závěsy nebo žaluzie.

Co se týče barevného podání, tak černá je opravdu vydařená. Na to že se jedná o základní model z letošní nabídky je to až nečekané. I v krajích obrazovky, kde bývá obvykle problém s jednotností barvy, je černá opravdu černou a nepřechází do šedé. U podání šedé už to tak vynikající výsledek není. Pravý i levý okraj obrazovky jsou znatelně tmavší než její střed a třeba při sledování hokeje si všimnete, že ledová plocha nemá všude stejnou barvu. I když je na obrazovce po delší dobu zobrazen jeden snímek (např. při prohlížení fotek), tak nedochází k „vypálení obrazu“.

Obraz v nižším rozlišení než je HD dokáže převést docela úspěšně. Většina detailů je zachována a nejsou přítomny skoro žádné umělé deformace, které můžou vznikat při přepočítání signálu v nižší kvalitě. Když sledujete video, které je 4K rozlišení, není obrazu co vytknout. Je ostrý, detailní a vypadá přirozeně. Dynamické scény zvládá slušně. Odezva je také rychlá – 20 ms. Přesto je výsledný dojem při bližším zkoumání občas trochu rozmazaný. Ve většině případů si toho ale nevšimnete.

Překvapily zvukové schopnosti reproduktorů. Patří k tomu lepšímu co se dá v téhle cenové hladině najít. Přesto vám i základní domácí kino nabídne výrazně lepší hudební prožitek.

Na českém trhu se kromě řady UE43MU6102 prodává i řada UE43MU6172. Technicky se jedná o stejný televizor, jediný rozdíl je v tom, že řada 6172 má zabudované tunery DVB-S a DVB-S2. Ty jsou určeny pro příjem digitálního vysílání přenášeného satelitní cestou. Příjem probíhá přes připojenou satelitní parabolu. DVB-S2 je novější varianta standardu satelitního vysílání určená zejména pro příjem vysílání ve vysokém rozlišení (HDTV). Poku vás zajímají i další televize, tak koukněte na náš test nejlepších televizorů.

Nastavení

Pár základních nastavení pro zlepšení kvality obrazu. Televize má sama o sobě vydařený obraz, ale pokud chcete experimentovat s jeho zlepšením, zkuste následující:

• Nastavení > Systém > Eko řešení > vypnuto
  • Nastavení > Obraz > Režim obrazu > film
  • Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > Vyčištění digitální signálu > vypnuto (pokud nesledujete většinu obsahu v horším rozlišení než HD)
  • Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > HDMI UHD Color > zapněte pro HDMI vstup na kterém máte Blu-ray přehrávač

Video Hudba Fotky
*.avi *.ogg *.jpe
*.m4v *.flac *.bmp
*.mov
*.3gp
*.3g2
*.mkv
*.ts
*.trp
*.tp
*.mpg
*.mpeg
*.dat
*.vob
*.rm

Najít nejlepší nabídku (40 palců)

Další varianty:

Samsung UE55MU6102 (55 palců)

Samsung UE65MU6102 (65 palců)

6.4 Hodnocení
Samsung UE40MU6102

Pokud sedíte přímo před ní a do místnosti neproudí extra velké množství slunečních paprsků, tak jde o vydařenou televizi bez větších negativ - není to úplně top televize, ale je hodně dobrá. Nezklame vás při sledování filmů, sportu ani hraní her. Zároveň má i ucházející schopnosti, posunout kvalitu obrazu dál díky HDR.

6
4
8
7
5
Funkce a vybavení systému Smart TV
8
  • Slušný 4K obraz
  • HDR
  • Dobrý kontrast
  • Rozumná cena
  • Hůře zvládá odlesky na přímém slunci
  • Slabší pozorovací úhly
Přidej svou recenzi  |  Čti recenze a komentáře

17 komentářů
Všechny Nejlépe hodnocené Nejhůře hodnocené Přidej svou recenzi
  1. Odpovědět
    dva 11/10/2017 at 20:20

Čeština v recenzi trochu trpí, občas i na úkor srozumitelnosti:
    Vstupy jsou umístěny na zadní straně, ale z boku.
    Je nad průměrná.

• Odpovědět
      Covybrat.cz 12/10/2017 at 21:27

Díky za feedback, chyby opraveny a pokusíme si češtinu více hlídat.

2. Odpovědět
    Zuzana 16/11/2017 at 09:36

Dobrý den, při jakém úhlu zhruba dochází ke zkreslení obrazu u Samsung UE40MU6172? Přece jen krajní osoba na pohovce bude u nás koukat z cca 40° úhlu (při vzdálenosti 3,2 m). Díky za info.

• Odpovědět
      Covybrat.cz 17/11/2017 at 09:01

pokud si to pamatuji správně okolo 40° právě začíná docházet ke zkreslení obrazu. Bude to docela těsné, určitě doporučuji zajít si do showroomu / elektra a zkusit se na televizi pod podobným úhlem podívat, ať nákupu nelitujete.

3. Odpovědět
    Kryštof Dostál 16/11/2017 at 21:50

Dobrý den. Sháním televizi k PS4 PRO. Uvažuji mezi touto (respektive 6172) a lg 43uj635v. U LG vedou pozorovací úhly a HDR10 a u Samsungu zase lepší podání černé. Co byste mi doporučili?

• Odpovědět
      Covybrat.cz 17/11/2017 at 08:52

u mě osobně je důležitější podání černé a proto bych volil UE43MU6172. Užijete si tak lepší obraz jak při hraní her, tak i při sledování filmů nebo televize. Předpokládám, že při sledování (hraní) budete přímo před televizí, pozorovací úhly proto nebudou tolik důležité. HDR u levnějších televizí nedokáže žádné velké zázraky, díky vyššímu jasu u LG z něj něco vymáčknete, ale popsal bych to spíše jako „evoluci“ než „revoluci“ v obrazu. LG 43uj635v bych bral pouze v případě, že na tv budete opravdu jen hrát (a přitom na ni koukat trochu zboku – pozorovací úhly) a nesledovat běžné vysílání. Letošní televize jsou bohužel docela stereotypní. V nižší kategorii vede ve většině případů Samsung, mezi drahými modely zase LG. Snad jen někde uprostřed s cenou mezi 30-40 tisíci je situace více vyrovnaná a zapojují se do ní i další výrobci. Snad bude příští rok trochu zajímavější.

• Odpovědět
        Jan 25/11/2017 at 15:25

Dobrý den, jakou byste volil Tv ve velikosti 150-165 cm?

• Covybrat.cz 25/11/2017 at 19:41

to záleží v jaké ceně. Jestli chcete špičkovou kvalitu, tak LG OLED65B7. Cena od uvedení výrazně klesla a obraz je opravdu fantastický. LG nabízí i výrazně dražší televizory, ale ty mají jen nepatrně lepší obraz, který nestojí za ten obrovský cenový skok. I tak jde ale o velmi drahý přístroj, pokud není ve vašich možnostech tak mi prosím dejte cenu, ve které se chcete pohybovat.

• Odpovědět
        Kryštof Dostál 19/11/2017 at 16:07

Ještě se mi jeví dobře Sony Bravia KD-43XE7096 . Je sice o něco dražší ale porametrově je překonává. Co si myslíte o ní?

• Covybrat.cz 19/11/2017 at 22:02

černá je v podání Sony Bravia KD-43XE7096 docela slabá. Zajděte si do většího elektra a nechte si ukázat tmavou scénu. Místo černé je spíše šedá / tmavě modrá. Abych ji jen nehanil, tak má slušnou odezvu a na hraní se dobře hodí. Nevím jaké hrajete hry, v případě, že se v nich nebude objevovat moc scén v tmavé barvě, tak by vás to trápit nemuselo. Vím, že vám to příliš neulehčuji, ale v zásadě každá značka má v nižší cenové úrovni jisté přednosti a také své nedostatky, které se mezi nimi liší. U Sony Bravia KD-43XE7096 si dejte pozor na to kde ji kupujete. Jedná se pomalu doprodávající se model a ceny se často hodně liší mezi jednotlivými obchody.

4. Odpovědět
    Michal 04/12/2017 at 02:14

chci si pořídit tento model Samsung TV, váhám jen nad velikostí uhlopříčky, zda 40″ nebo 43″. Moje vzdálenost od TV bude cca 2,1-2,2 metru. Jde mi např. o to, že když pominu filmy na disku, a pustím třeba ČT zprávy, aby mě nebolely oči, protože ta doporučená vzdálenost 1,6 metru platí na Ultra HD kvalitu, kterou u zpráv asi nezažiju, že… Moc děkuji za odpověď. MC

• Odpovědět
      Covybrat.cz 04/12/2017 at 21:20

rozdíl mezi 40 a 43″ je skutečně velmi malý (úhlopříčka 102 vs 109 cm) a proto bych se v tomto případě vyšší velikosti nebál. Je pravda, že sledujete tv z poměrně malé vzdálenosti, takže by na běžné televizní vysílání větší velikost než 43″nebyla zrovna ideální.

• Odpovědět
        Michal 05/12/2017 at 16:42

děkuji za info. Ještě jsem se dnes dozvěděl, že tento model MU6102/6172 ve velikosti 43″ prý obsahuje IPS panel namísto VA, kterými disponují ostatní velikosti tohoto modelu. Prodejce mi pak říkal, že prý UE43MU6102 má VA, zatímco UE43MU6172 má IPS; u 40″ verzí prý všude VA, a taktéž i u 49″ a větších. Víte o tom něco? Protože pak by vlastně ten nákup 43 postrádal smysl…

Děkuji MIC

• Covybrat.cz 06/12/2017 at 08:48

díky za podnětnou informaci. Kontaktoval jsem přímo zastoupení Samsungu, ale ti se k problému nevyjádřili (slíbili dohledat a zaslat odpověď). Podle zmínek na zahraničních fórech to vypadá, že minimálně část produkce UE43MU6172 má IPS panel. Jestli máte možnost se na ni fyzicky podívat, tak bude mít díky použitému panelu výrazně horší kontrast. Pokud objednáváte skrze internet, tak raději neriskujte a berte menší verzi. Informaci doplním pro další čtenáře do článku.

5. Odpovědět
    Michal 11/12/2017 at 08:40

Dobrý deň,

ako je to vlastne s tým VA a IPS panelom? Ktore uhloprečiky maju VA panel? Rozmýšlam nad uhlopreičkou 50″ alebo 55″ a videl som recenziu zákaznika ktory písal že 50″ ma VA a 55 ma IPS. Čo je na tom pravdy?

Ďakujem za odpoveď

• Odpovědět
      Michal 11/12/2017 at 17:11

Našiel som stránku https://www.displayspecifications.com/en/model/3a83b9e kde udavaju že 55″ ma PLS. Ostatne uhlopriečky maju VA. Takže idem radšej do 50″.

• Odpovědět
        Covybrat.cz 11/12/2017 at 18:14

při předchozím dotazu vašeho jmenovce jsem se setkal se zmínkami pouze o 43 palcovém modelu. Ale je pravdou že na výše uvedeném odkazu je uveden PLS panel. Čím jsem si jistý, je že 40 a 50 palců velký model má VA panel. Tyto televizory jsme měli k dispozici. Zkusím se o víkendu zajet podívat na nějakou vystavenou 55ku, rozdíl by měl být patrný na první pohled. Poučení pro příště je prověřit i ostatní velikosti, nenapadlo mě, že výrobce použije různé panely.

Odpovědět

Tvé celkové hodnocení