Recenze Samsung UE49MU6402

Opět zástupce střední třídy z modelové řady pro rok 2017. Rozdíl oproti minule testované UE49MU6502 je klasická obrazovka a ne prohnutá jako v případě řady 65xx. Vypadá luxusně. Na stříbrný stojan a rámeček okolo neprohnutého displeje si snadno zvyknete. Osobně se mi líbí o dost víc, než výše zmíněná MU6502. Šířka rámečku je 1,4 cm a vážně vypadá výrazně líp než plastové černé rámečky u nižších řad. I při pohledu z boku se jedná o tenký přístroj. Ve spodní části, kde je nejširší, má pouhých 5,5 cm. To bohužel platí jen při montáži na zeď, kdy odstraníte stojan. Ten totiž docela dost zasahuje do zadní strany (cca 8 cm). Nemůžete ji přirazit úplně ke zdi. Vybíhající přední nohy stojanu zabírají nějaké místo i v předu. To může být limitující, jestli máte užší skříňku a chcete před televizi umístit ještě soundbar. Její celková šířka s podstavcem je 34 cm. Kvalita zpracování je dobrá, ale k luxusnímu provedení MU7000 jí ještě kousek chybí. Všechny vstupy jsou dostupné z boku, jsou tedy snadno k dosažení, i když se rozhodnete pro montáž na zeď. K nabídce je sestava 3x HDMI, 2x USB, 1x digitální zvukový vstup a slot pro síťový kabel.

Úhlopříčka obrazovky od 100 po 163 cm
Příkon od 61 W do 118 W
Rozlišení obrazovky 3 840 x 2 160
Frekvence obrazovky 50 Hz
HDMI 3x
SCART ne
USB 2x
Hmotnost od 9 kg po 35 kg
Typ obrazovky LED

Jestli jste četli recenzi na nějakou Samsung telku pro rok 2017, asi tušíte, jak to dopadne. Body získává za rovnoměrné a vydařené podání černé barvy a z toho plynoucí vysoký kontrastní poměr. Černá je skutečně temná a je poměrně rovnoměrně zobrazena po celé obrazovce. Pouze oblasti okolo obou horních rohů se zdály trochu vybledlé. Při běžném sledování si toho stěží všimnete. Tyto kvality displeje oceníte zejména při večerním sledování filmů v minimálně HD kvalitě. Displej dokáže zobrazit široký barevný rozsah. To oceníte při zapnutém HDR. To dokáže obraz znatelně vylepšit, ale k lepšímu výsledku by televize potřebovala vyšší maximální jas a ideálně i local dimming technologii, kterou nemá. Barevná hloubka je 10 bitů.

Hlavní nevýhoda je pro letošní LED Samsungy opět typická a jsou jí horší pozorovací úhly. Pokud sedíte naproti obrazovce, tak je kvalita obrazu výborná. Co že mezi námi naprostá většina bytů. Ale v případě, že chcete nebo musíte sledovat obrazovku více ze strany, tak se připravte na celkem rychlou deformaci obrazu. Zlom nastává někde u 30-35°. Při sledování obrazu v nižším rozlišení jsou patrné drobné artefakty a rozmazání, ale obraz je rozhodně koukatelný. Při sledování fullHD nebo 4K videí je vše detailně ostré. Pololesklý povrch obrazovky odráží sluneční paprsky. Bohužel v tom není ideálně úspěšný a spíše je rozptýlí po displeji. S ohledem na celkový nižší jas doporučuji sledovat se stáhnutými žaluziemi nebo závěsy. Divácký zážitek tak bude lepší.

Dynamické scény zvládá průměrně. Rychlost odezvy totiž nepatří mezi nejrychlejší, ale není ani extra pomalá. Pohybuje se okolo 20 ms. Při akčních scénách můžete občas za pohybujícími objekty vidět letmé rozmazání. Drobná pochvala míří za interní reproduktory. Ne že by to byl bůhvíjaký zázrak, ale Samsung se na tomhle poli ve srovnání s konkurencí docela daří a pokud je nebudete tlačit do vyšší hlasitosti, dokáží reprodukovat slušný zvuk. Koupí externího repra nebo soundbaru ale chybu rozhodně neuděláte. O běh systému se stará Tizen. To je operační systém od Samsungu, který je rychlý a přehledný. Nabídka aplikací je dostatečná pro naprostou většinu uživatelů. Dálkový ovladač je v minimalistickém designu, ale obslouží vše důležité. Jako dálkový ovladač lze používat i mobilní telefon, stačí si jen stáhnout patřičnou aplikaci.

Nastavení obrazu

Pokud si nechcete hrát s nastavením obrazu sami, máme tu pár tipů, které by mohli pomoci.

• Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > Podsvícení > 10 (pro spíše temnější místnost)
  • Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > Kontrast > 90
  • Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > Jas > 5
  • Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > Vyčištění digitálního signálu > nechte zapnuté v případě, že sledujete nějaké program v horší kvalitě než HD

V případě že chcete sledovat 4K filmy z přehrávače, nezapomeňte v Nastavení > Obecné > Správce externích zařízení > HDMI UHD Color a pro vstup do kterého je přehrávač zapojen, tuto funkci zapněte.

Video Hudba
*.avi  *.mp3
*.mkv  *.m4a
*.asf  *.mpa
*.wmv  *.aac
*.mp4  *.flac
*.3gp  *.ogg
*.mov  *.wma
 *.svi  *.wav
 *.vob  *.mid
 *.flv  *.midi
 *.mov  *.ape
 *.trp  *.aif
 *.tp  *.aiff
 *.ts  *.m4a
 *.mpeg
 *.mpg
 *.vro
 *.m2ts
*.divx
*.webm

Více televizí najdete v našem průvodci výběrem.

6.7 Hodnocení
Samsung UE49MU6402

Musím přiznat, že se mi tato neprohnutá verze líbí víc než UE49MU6502. Kladné i záporné stránky mají společné, ale v případě rovné obrazovky jsou pozorovací úhly přeci jen o fous lepší. Když bude k mání za rozumnou cenu, tak jde o slušnou volbu. Když přikoupíte za pár tisíc nějaké základní audio, tak je na večerní sledování filmů a seriálů jako dělaná. Pokud byste chtěli větší variantu, tak 55 palců je jen o fous dražších.

7
4
8