Recenze Samsung UE49MU6402

Opět zástupce střední třídy z modelové řady pro rok 2017. Rozdíl oproti minule testované UE49MU6502 je klasická obrazovka a ne prohnutá jako v případě řady 65xx. Vypadá luxusně. Na stříbrný stojan a rámeček okolo neprohnutého displeje si snadno zvyknete. Osobně se mi líbí o dost víc, než výše zmíněná MU6502. Šířka rámečku je 1,4 cm a vážně vypadá výrazně líp než plastové černé rámečky u nižších řad. I při pohledu z boku se jedná o tenký přístroj. Ve spodní části, kde je nejširší, má pouhých 5,5 cm. To bohužel platí jen při montáži na zeď, kdy odstraníte stojan. Ten totiž docela dost zasahuje do zadní strany (cca 8 cm). Nemůžete ji přirazit úplně ke zdi. Vybíhající přední nohy stojanu zabírají nějaké místo i v předu. To může být limitující, jestli máte užší skříňku a chcete před televizi umístit ještě soundbar. Její celková šířka s podstavcem je 34 cm. Kvalita zpracování je dobrá, ale k luxusnímu provedení MU7000 jí ještě kousek chybí. Všechny vstupy jsou dostupné z boku, jsou tedy snadno k dosažení, i když se rozhodnete pro montáž na zeď. K nabídce je sestava 3x HDMI, 2x USB, 1x digitální zvukový vstup a slot pro síťový kabel.

Úhlopříčka obrazovkyod 100 po 163 cm
Příkonod 61 W do 118 W
Frekvence obrazovky50 Hz
USB2x
Hmotnostod 9 kg po 35 kg

Jestli jste četli recenzi na nějakou Samsung telku pro rok 2017, asi tušíte, jak to dopadne. Body získává za rovnoměrné a vydařené podání černé barvy a z toho plynoucí vysoký kontrastní poměr. Černá je skutečně temná a je poměrně rovnoměrně zobrazena po celé obrazovce. Pouze oblasti okolo obou horních rohů se zdály trochu vybledlé. Při běžném sledování si toho stěží všimnete. Tyto kvality displeje oceníte zejména při večerním sledování filmů v minimálně HD kvalitě. Displej dokáže zobrazit široký barevný rozsah. To oceníte při zapnutém HDR. To dokáže obraz znatelně vylepšit, ale k lepšímu výsledku by televize potřebovala vyšší maximální jas a ideálně i local dimming technologii, kterou nemá. Barevná hloubka je 10 bitů.

Hlavní nevýhoda je pro letošní LED Samsungy opět typická a jsou jí horší pozorovací úhly. Pokud sedíte naproti obrazovce, tak je kvalita obrazu výborná. Co že mezi námi naprostá většina bytů. Ale v případě, že chcete nebo musíte sledovat obrazovku více ze strany, tak se připravte na celkem rychlou deformaci obrazu. Zlom nastává někde u 30-35°. Při sledování obrazu v nižším rozlišení jsou patrné drobné artefakty a rozmazání, ale obraz je rozhodně koukatelný. Při sledování fullHD nebo 4K videí je vše detailně ostré. Pololesklý povrch obrazovky odráží sluneční paprsky. Bohužel v tom není ideálně úspěšný a spíše je rozptýlí po displeji. S ohledem na celkový nižší jas doporučuji sledovat se stáhnutými žaluziemi nebo závěsy. Divácký zážitek tak bude lepší.

Dynamické scény zvládá průměrně. Rychlost odezvy totiž nepatří mezi nejrychlejší, ale není ani extra pomalá. Pohybuje se okolo 20 ms. Při akčních scénách můžete občas za pohybujícími objekty vidět letmé rozmazání. Drobná pochvala míří za interní reproduktory. Ne že by to byl bůhvíjaký zázrak, ale Samsung se na tomhle poli ve srovnání s konkurencí docela daří a pokud je nebudete tlačit do vyšší hlasitosti, dokáží reprodukovat slušný zvuk. Koupí externího repra nebo soundbaru ale chybu rozhodně neuděláte. O běh systému se stará Tizen. To je operační systém od Samsungu, který je rychlý a přehledný. Nabídka aplikací je dostatečná pro naprostou většinu uživatelů. Dálkový ovladač je v minimalistickém designu, ale obslouží vše důležité. Jako dálkový ovladač lze používat i mobilní telefon, stačí si jen stáhnout patřičnou aplikaci.

Nastavení obrazu

Pokud si nechcete hrát s nastavením obrazu sami, máme tu pár tipů, které by mohli pomoci.

• Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > Podsvícení > 10 (pro spíše temnější místnost)
  • Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > Kontrast > 90
  • Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > Jas > 5
  • Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > Vyčištění digitálního signálu > nechte zapnuté v případě, že sledujete nějaké program v horší kvalitě než HD

V případě že chcete sledovat 4K filmy z přehrávače, nezapomeňte v Nastavení > Obecné > Správce externích zařízení > HDMI UHD Color a pro vstup do kterého je přehrávač zapojen, tuto funkci zapněte.

VideoHudba
*.avi *.mp3
*.mkv *.m4a
*.asf *.mpa
*.wmv *.aac
*.mp4 *.flac
*.3gp *.ogg
*.mov *.wma
 *.svi *.wav
 *.vob *.mid
 *.flv *.midi
 *.mov *.ape
 *.trp *.aif
 *.tp *.aiff
 *.ts *.m4a
 *.mpeg
 *.mpg
 *.vro
 *.m2ts
*.divx
*.webm

Více televizí najdete v našem průvodci výběrem.

6.7 Celkové Hodnocení
Samsung UE49MU6402

Musím přiznat, že se mi tato neprohnutá verze líbí víc než UE49MU6502. Kladné i záporné stránky mají společné, ale v případě rovné obrazovky jsou pozorovací úhly přeci jen o fous lepší. Když bude k mání za rozumnou cenu, tak jde o slušnou volbu. Když přikoupíte za pár tisíc nějaké základní audio, tak je na večerní sledování filmů a seriálů jako dělaná. Pokud byste chtěli větší variantu, tak 55 palců je jen o fous dražších.

7
4
8
7
6
8
  • Vydařené podání černé barvy
  • Dobrý kontrast
  • Pozorovací úhly jsou slabší
  • Maximální jas by mohl být vyšší
Přidejte svou zkušenost s produktem  |  Recenze a komentáře

31 komentářů
Všechny Nejvyšší hodnocení Nejnižší hodnocení Přidejte svou zkušenost s produktem
  1. Právě jsem si koupil tento televizor , zkoušel jsem obraz nastavit podle parametrů které
    uvádíte v recenzi .Překvapilo mě že máte u položky Jas uvedenu hodnotu 10 já mám totiž na mém
    TV maximální hodnotu 5 . Nemáte tam náhodou chybičku ?
    Děkuji za odpoved

2. Dobrý den, píšete že rychlost odezvy nepatří mezi nejrychlejší a pohybuje se kolem 20ms. Můžete prosím uvést
    nejaký jiný model v podobné cenové relaci, který má odezvu nižší? Děkuji

3. Dobrý den, děkuji za psaní těchto recenzí na TV, mám v planu si nyní koupit 65 palcu, chci ji pro děti na hraní her na Xbox, takže rychlou odnovovací frekvenci,aby se nedocházelo k sekaní obrazu, teda jesti to je potřeba. Vysílání mám přes satelit Skylink, sport moc nesleduji, ale občas také. Nemusím mít uplně novinku 2017, ale aby to splnilo moje očekavní. Sledovací vzálenost je 2,5 – 2,8m. Mockrát děkuji za rady. Tyhletři modely jsou moji favority, ale opravdu nevím jakou TV a hlavně zásoby ubývají každým dnem tak bych to chtěl mít pořešený už teď. Samsung má nějakou lepší podporu pro uživatele?Díky

Favorit ale nejdražší
    Samsung EU65MU6402

Druhá volba je
    Samsung UE65KU6072

Třetí varianta
    LG 65UH6157

z uvedených je jasná volba Samsung UE65MU6402, dá se pořídit za rozumné peníze a nabídne solidní divácký zážitek. Pro příjem vysílání přes satelit je televize vybavena vhodným tunerem. Kdyby jste chtěli investovat více, tak Samsung UE65MU7002 je podáním obrazu o kus dále a hlavně má i 100 Hz panel. To zajišťuje výtečnou plynulost obrazu. Ale chápu, že navýšení ceny je výrazné. Berte to jako alternativu, kdyby jste přemýšleli zda investovat více.

4. Děkuji za vaše recenze, díky kterým se rozhoduji pro koupi Samsung UE49MU6402. Byla jsem se na něj podívat v prodejně Samsung, kde mají vystavený jen Samsung UE49MU6452. Chtěla jsem znát rozdíly a bylo mi řečeno, že Samsung UE49MU6402 je totéž, ale evropské provenience, možná dokonce šedivka určená jen pro elektro řetězce a budu mít problém s případnou reklamací. Jsem důchodce a původní model by mne přišel o cca 2000,- levněji. Můžete mi, prosím, poradit?

je mezi nimi drobný rozdíl v použitých technologiích a designu. PQI aneb index kvality obrazu je čistě definován Samsungem a není známo jak k němu dochází. Teoreticky by mělo platit, že vyšší PQI = lepší obraz, ale slepě bych tomu nedůvěřoval. Micro Dimming je jedna z mnoha technologií, která se snaží o co nejlepší obraz. Výsledkem tedy je, že pokud si budou cenově velmi podobné, bral bych 6452, ale v případě že bude rozdíl vyšší (dejme tomu než pár stovek), tak bych volil 6402. Rozdíl v kvalitě obrazu bude minimální, naprostou většinu technologií a parametrů mají společnou. Co se týče záruky, tak dle zákona za chyby vzniklé v záruční lhůtě odpovídá prodávající. Pokud vám televizi prodá, má povinnost vzít ji v záruční lhůtě do opravy.

6402
      má stříbrný stojan
      PQI (index kvality obrazu) 1500
      Micro Dimming – UHD Dimming

6452
      má tmavý stojan (dle výrobce temný titan)
      PQI (index kvality obrazu) 1600
      Micro Dimming – Supreme UHD Dimming

5. Dobrý den,
    děkuji za recenzi. Mohl bych poprosit o doplnění předchozí odpovědi, jaký je rozdíl mezi výše uvedenými modely a modely UE49MU6442 a UE49MU6472? Rovněž prosím o informaci, zda je v dané cenové kategorii televizor, který by ještě stál za zvážení (za předpokladu, že chci u TV rovněž využívat veškeré „chytré funkce“).
    Děkuji, s pozdravem Lukáš.

odpověď je obdobná jako u paní Habustové v diskuzi o kousek výše. Modely UE49MU6442 a UE49MU6472 (pravděpodobně se jedná o různé formy distribuce, nepřišel sem mezi nimi na žádný rozdíl a to ani v designu), mají jinou technologii Micro Dimmingu než UE49MU6402. Rozdíl v kvalitě obrazu bude minimální, zvážil bych při výběru aktuální cenu jednotlivých produktů. Co se případné alternativy týče, co všechno na televizi sledujete – klasické vysílání / 4K filmy z notebooku/ hrajete hry? Díváte se na televizi přímo, nebo spíše ze strany? A místnost je spíše tmavá nebo má dostatek světla z venku?

děkuji za rychlou reakci. Sleduji spíše klasické vysílání, ale i filmy ve vysoké kvalitě. Hry nehraji. Na TV se dívám především napřímo. Místnost je světlá, avšak ne s přímým slunečním svitem (orientovaná na východ). Rád bych využíval i internetové vysílání (youtube, stream atd.). Rovněž design je faktor, který zvažuji.

Děkuji za radu!

• Covybrat.cz 27/11/2017 at 20:43

v tom případě bych vám doporučoval zůstat u tohoto a s ohledem na cenu u UE49MU6402. Co jsem koukal tak 6472 i 6442 (není mezi skutečně žádný rozdíl, ani podle podpory Samsungu) jsou zbytečně dražší. V této cenové relaci vám UE49MU6402 nabídne nejlepší zážitek při sledování filmů a zároveň vás podle toho jak máte orientován pokoj nemusí trápit její slabší stránky.

6. Dobrý deň,
    páčia sa mi Vaše recenzie, ste nestranný a vidím, že sa dobre vyznáte sa v danej oblasti.
    Môžem Vás požiadať o radu? Hľadám niečo podobné ako tento samsung do uhlopriečky 49. Už som bol aj skoro pre neho rozhodnutý, len ma trápia pozorovacie uhly, nakoľko má sedačku na celú dĺžku obývačky (4,5m) a vzdialenosť na TV mám 3 m od stredu, hmm… + cena je už trochu nad limity.
    Vedeli by ste mi poradiť, či je táto tv vhodná, prípadne nejakú dobrú alternatívu aj lacnejšiu alternatívu.
    Pozeráme štandard programy a fulHD filmy, väčšinou večer + športy. Využitie na internet, wifi, bez hrania hier.
    Nie sme doma nároční, ale poteší kvalitný obraz.

ďakujem za každú radu

bohužel v této cenové relaci je to tak, že musíte volit mezi solidní černou a kontrastem (např. Samsung) nebo lepšími pozorovacími úhly (např. Lg nebo Sony). Doporučuji zvážit co je pro vás důležitější (ideálně se jít někam na obraz podívat, ať máte představu na vlastní oči). Nenapsal jste o kolik levnější by tv měla být, zkusím tedy nastřelit možnosti. Pořád slušným přístrojem je Sony Bravia KD-49XE7005 případně Panasonic TX-49EX613E. Jestli potřebujete ještě nižší cenu, tak bych s ohledem na to co sledujete šel do starší generace s „jen“ fullHD rozlišením. Ale tam už se to docela vyprodává a extra výběr není. Poslední možností je pár měsíců počkat, začátkem jara přijdou nové modely a staré půjdou s cenou dolů.

7. Dobrý den,
    rozhoduji se mezi UE55MU6172 a UE55MU6402.
    Je mezi nimi velký rozdíl? Poznám to? Mám na mysli hlavně obraz.
    Předem moc děkuji za odpověď.
    Veronika. 🙂

hodně záleží na tom co budete sledovat. Pokud „jen“ televizi, tak rozdíl mezi nimi prakticky nezaznamenáte. V případě, že budete sledovat 4K filmy, tak už karty hrají ve prospěch vyšší řady.

• Moc děkuju! Myslíte si opravdu, že tan rozdíl 4000,-Kč za to stojí? 😉

• Covybrat.cz 22/01/2018 at 22:50

To záleží na každém divákovi. Nevím jak moc je pro vás 4 000 Kč důležitých, ani jak si potrpíte na kvalitnější obraz. Ale z toho jak se ptáte předpokládám, že koupi důkladně zvažujete a proto bych spíše radil ty 4000 ušetřit a koupit nižší řadu. Z pohledu sledování tv dostanete tu stejnou televizi a v jiných aspektech (hraní her, 4K filmy) jen mírně horší.

8. Dobře, díky! 🙂 A můžu si tedy ještě zeptat, kterou TV byste mi doporučil, která stojí do těch 20 tisíc a je mezi nimi opravdu velký rozdíl při sledování filmů? Asi nechci android, toho se trochu bojím. Na pozorovacích úhlech mi vůbec nezáleží. Jde mi opravdu jen o kvalitu sledování filmů. Je mi jasné, že běžné vysílání bude asi u všech stejné. Která televize je tedy hodna rozdílu 4 tisíc, aby stálo zato si připlatit. Moc díky za odpověď. 🙂

9. Co třeba tenhle Panasonic TX-58EX703E? 😉 Tam už jsme zas o ještě o 2 tisíce výš. Ale je lepší kvalitou obrazu?

10. Moc jste mi pomohl! Díky za Váš čas a ochotu. 🙂

moc děkuji za přínosné recenze. Chtěl bych se zeptat, zda je tato tv vhodná i pro připojení hlavně na klasickou anténu v panelovém domě. Četl jsem, že si dokáže dobře poradit i s horším signálem.
      A taky jsem se chtěl zeptat na nabídku okay, kde nabízejí tuto televizi za 15999 Kč. Jedná se o tu o které píšete, nebo je to jen nějaký prodejní trik a je to nižší verze dané řady?
      Díky Moc.

Vlaďa

předpokladám, že by se mělo jednat o tuto televizi. Je to krásná cena, ve spodní hranici spektra za které jde aktuálně sehnat – Samsung UE49MU6402. Takže není nijak extra podezřelá. V úvodu jara představuje část výrobců svoje nové modely pro rok 2018 a proto nejspíš bude v následujících měsících docházet k drobnému snižování cen a „vyprodávání skladů“. Podle mého je to výborná televize na sledování klasického tv vysílání se super poměrem ceny a výkonu. Doporučil jsem ji i rodičům (vesnice, příjem skrze anténu) a obraz je kvalitní.

11. Dobrý den,

moc děkuji. Jedná se o Samsung UE49MU6402. Tím co jste mě napsal, jste mi moc pomohl. Půjdu televizi hned koupit.
    Ještě jednou moc díky.

12. Dobrý den,
    televizi UE49MU6402 jsem koupil. Je úžasná. Jen trošku bojuji s hlasovým ovládáním. Nějak to neumím nastavit. Poradíte? Díky moc.

13. Nevím jak nastavit komunikaci v Českém jazyce.

když postupujete podle manuálu, který je k dispozici ke stažení zde, tak se vám nedaří? Instrukce pro hlasové ovládání jsou na straně čtyři až šest.

14. Dobrý den!
    Delší dobu se rozhoduji, kterou TV pořídit. Už, už jsem chtěl jít pro 55″ Samsung UE55MU6172, která mne lákala parametry, cenou a velikostí. Ale když jsem viděl její obraz v obchodě, značně mě odradila. Měla nejhorší obraz ze všech vystavených televizí, šedý, bez kontrastu a barev. Ovšem velice mne tam zaujala jen o něco menší, zde zmiňovaná Samsung UE49MU6402. Měla obraz, kterému bych osobně neměl co vytknout. Chtěl bych se zeptat, co je to za rozdíl v technologiích, že se jejich obrazy na první pohled tak liší? A mohu se spolehnout, že model, o kterém je Vaše recenze, bude mít takový obraz, jaký jsem viděl na vystaveném kusu? Nebo hraje roli štěstí na podařený kus?
    A ještě prosba o malou radu. Jak byste řešil spojení s externími reproduktory bez optického vstupu? Opticko-elektrickým převodníkem?
    Děkuji za případnou odpověď a určitě i za recenzi! Byla mi velice užitečná.

toto téma se již řešilo zde. Bohužel se nejspíše jedná o rozdílné panely. Nejspíš VA panel vs ADS(IPS) panel. 55ka má ve většině případů IPS panel. Zato 49 ka má (snad) vždy VA panel. Zjednodušeně řečeno, ten první má lepší černou a horší pozorovací úhly a druhý naopak. Pro většinu situací dá VA panel lepší divácký zážitek. Toto chování výrobce kdy dává různé druhy panelů do jedné řady a někdy i do stejně velké úhlopříčky mi přijde hodně nešťastné. Můžete si koupit úplně jinou televizi, než jakou chcete. Proto je vždy lepší vyzkoušet naživo v prodejně a nebo mít možnost bezplatného vrácení zboží. Co se týče připojení repro, tak mě jiná možnost než využití opticko-elektrického převodníku nenapadá. Ale nejsem v audio oblasti žádný odborník, možná existují i jiná řešení. Přeji hodně štěstí při výběru ať narazíte na tu správnou.