Recenze Samsung UE55MU8002

Když pomineme QLED, tak jde o nejvyšší řadu televizí od Samsungu pro rok 2017. Ostatní modely jsme hodnotili poměrně kladně, tak uvidíme, zda zůstane laťka nastavena vysoko i v tomto případě. Pokročilejší technologie typu local dimming nebo HDR, už by mohly být v podání tohoto krasavce zajímavé.

Úhlopříčka obrazovky 123 – 191 cm
Příkon 90 – 200 W
Rozlišení obrazovky 3 840 x 2 160
Frekvence obrazovky 100 Hz
HDMI 4x
SCART ne
USB 3x
Typ obrazovky LCD LED

Když říkám krasavec, myslím to opravdu vážně, protože už na první pohled je jasné že si designéři dali záležet. Pokud započítáme hloubku stojanu, tak má přístroj v nejhlubším místě 35 cm. To znamená, že se vám vejde i na úzkou skříňku. Sama obrazovka má v nejtlustějším místě 5 cm. Když ji připevníte na zeď, tak díky tomu skoro vůbec nevyčnívá a vypadá spíše jako moderní futuristický obraz. Extra tenký je i stříbrný rámeček okolo obrazovky, který má méně než jeden centimetr. Ještě se vrátím ke stojanu. V něm jsou umně skryty kabely vedoucí z televizoru. Kvalita provedení je velmi slušná, ale podle mého názoru ji ještě malý kousek k preciznosti vyšších řad od Sony chybí. Jde spíše o drobnosti jako nepatrné mezery okolo kostry přístroje. Rozhodně působí stabilním a trvanlivým dojmem.

Za zmínku stojí i „One connect“. To je ve své podstatě takový hub (rozbočovač) jedním kabelem je spojen s televizí a má v sobě vstupy pro HDMI, anténní kabel nebo zvukový digitální vstup. Dálkové ovládání je minimalistické, ovládáte ho za pomoci deseti tlačítek a můžete využít i hlasové povely. Uživatelské prostředí televizoru je příjemné, snadno a rychle se v něm zorientujete. Naneštěstí i zde se občas setkáte se zaseknutím / zpomalením systému. Po chvilce je zase vše plynulé. Množství aplikací a jednoduchých her, které lze do televize stáhnout je obrovské. Pokud by vám dálkové ovládání nevyhovovalo, můžete si stáhnout aplikaci do svého telefonu. Je dostupná pro Android i iOS. Plnohodnotně ovladač nahradit nedokáže, ale běžné úkony zvládne. Pod logem Samsungu na obrazovce televize najdete tlačítko, pomocí kterého ji můžete vypnout či zapnout, změnit kanál nebo hlasitost. Krátkým stiskem tlačítka přepínáte prvky z menu a delším stiskem prvek vyberete. Ve výbavě najdete tuner pro příjem pozemního, satelitního i kabelového vysílání (DVB-T2,DVB-C a DVB-S2). A to dokonce v duálním provedení! To znamená, že můžete jeden program sledovat a druhý si přitom nahrávat například na připojený pevný disk.

Podle očekávání má stejné klady a neduhy jako již letos recenzované televize od Samsungu. Celkově obraz hodnotím velice kladně. Může za to hluboká černá barva, která přináší vysoký kontrastní poměr. A velmu slušná je i hodnota maximálního jasu. Co z toho plyne? Televize se rozhodně hodí do tmavších místností. A o nic hůře obraz nevypadá ani když máte v místnosti hodně slunečního svitu. Výborně se totiž dovede vypořádat s odrazy slunečních paprsků. Jak vidíte, tak z tohoto pohledu jde o univerzální přístroj. Barevná jednotnost napříč celou obrazovkou patří k tomu lepšímu co je na trhu mání, přesto při krajích při pozorném zkoumáním vidíte mírně tmavší nádech. Pozorovací úhly jsou slabostí a platí to zatím u všech letošních Samsungů, které jsem měl možnost vidět. Zde je nutné zapřemýšlet jestli vám to vadí. Pokud jste zvyklí televizi sledovat přímo z pohovky, která je naproti ní umístěná, tak se pro vás o žádný problém nejedná. Za situace, že jste zvyklí často obrazovku sledovat pod větším úhlem třeba od jídelního stolu, tak už bych její nákup zvažoval.

Dynamické scény zvládá na výbornou. 100 Hz panel zvládá zajistit, že obraz není rozmazaný a průměrná odezva se rovná 10 ms. To je velice slušná hodnota. Díky tomu se hodní pro sledování sportu, akčních filmů a hraní her. Local diming, možná jste již o této technologii slyšeli. Letos už ji najdete u většiny televizorů střední třídy. Občas se do češtiny překladá jako „lokální (místní) ztmavení, ale častěji ji prodejci i výrobci nechávají pod jejím anglickým názvem. Zjednodušeně ovlivňuje podsvícení jednotlivých pixelů obrazovky. Může jim být snížen jas a zobrazit ještě tmavší černou barvu. Bohužel u většiny přístrojů, které nepatří do vysoké cenové kategorie tato technologie není zpracování nijak úchvatně. A to je i případ téhle modelové řady. Její dopad na výslednou kvalitu obrazu proto není nijak zásadní a zapínat ji v plném rozsahu nedoporučuji, je pak patrné drobné prosvítání obrazu. Když budete mít k dispozici vhodný obsah, doporučuji vyzkoušet HDR. Tv umí zobrazit široké barevné spektrum a barvy jsou velmi živé. Ještě lepší výsledek nedovolí slabý local dimming.

Nastavení obrazu

Pokud si nechcete hrát s nastavením obrazu sami, máme tu pár tipů, které by mohli pomoci. Každá místnost je jiná, proto si s hodnotami pro jednotlivé nastavení budete muset ještě trochu pohrát.

• Nastavení > Obecné > Eko řešení > doporučujeme vypnout všechny podvolby kromě automatického vypnutí
  • Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > Podsvícení > 10 (pro spíše temnější místnost)
  • Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > Kontrast > 90
  • Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > Jas > 0
  • Nastavení > Obraz > Nastavení pro pokročilé > Místní ztmavení > nízké

V případě že chcete sledovat 4K filmy z přehrávače, nezapomeňte v Nastavení > Obecné > Správce externích zařízení > HDMI UHD Color a pro vstup do kterého je přehrávač zapojen, tuto funkci zapněte.

Video Hudba
*.avi  *.mp3
*.mkv  *.m4a
*.asf  *.mpa
*.wmv  *.aac
*.mp4  *.flac
*.3gp  *.ogg
*.mov  *.wma
 *.svi  *.wav
 *.vob  *.mid
 *.flv  *.midi
 *.mov  *.ape
 *.trp  *.aif
 *.tp  *.aiff
 *.ts  *.m4a
 *.mpeg
 *.mpg
 *.vro
 *.m2ts
*.divx
*.webm

7.3 Hodnocení
Samsung UE55MU8002

Pokrok v kvalitě obrazu proti Samsung UE55MU7002 je vykoupen také vyšší cenou. Každopádně jde o povedenou televizi, která má dva nedostatky. Pozorovací úhly a hodně slabý local dimming. Jinak je velmi dobrá, vhodná do tmavého i světlejšího pokoje. Stále váháte? Mrkněte i na další testované televize.

7
5
8