Recenze Sony Bravia KD-55XE9305

Vyšší modelová řada od Sony, s 4K rozlišením, HDR a LED technologií obrazovky. Vypadá přesně tak, jak od dražší televize čekáte, to znamená luxusně. Masivní a přitom nijak výrazný stojan je umístěn na středu obrazovky. Má cca 28 cm (hloubka) x 50 cm (šířka). Je dostatečně stabilní a v nohách v zadní části má prostor pro vedení kabelů. Ty jsou díky tomu skryty a nepůsobí rušivým dojmem. Přístroj je možné zavěsit na zeď a díky své tloušťce pouhých 4,5 cm se na ní krásně vyjímá. Rámeček okolo obrazovky jsem upřímně čekal ještě užší, ale i 1,3 cm je docela dobrá hodnota. Celkově provedení působí výborným dojmem. Vše do sebe pevně zapadá, nic nevrže a přístroj vzbuzuje pocit, že vydrží věrně sloužit dlouhou dobu. Věřím, že oprávněně.

Model z roku 2017, jeho nástupcem je XF9005.

Úhlopříčka obrazovkyod 39 cm po 139 cm
Příkonod 137 W do 298 W
Frekvence obrazovky100 Hz
HDMI4x
USB3x

Televize používá jako systém AndroidTv. Jestli jste se s ním již setkali, tak překvapeni nebudete. V případě, že je to vaše první chytrá televize nebo jste předtím měli jinou značku, tak se si na ni budete nejspíš nějakou dobu zvykat. Má velkou nabídku různých voleb a nastavení. Než si je projdete a naučíte používat, tak to chvíli vezme. Drobné mínus si zaslouží za příležitostné zpomalení systému, u takto drahé televize očekávám plynulý chod. Pochvala naopak putuje díky absenci reklam v menu a nastaveních. V aplikacích, kterých je k dispozici ke stažení nepřeberné množství, je pochopitelně potkat můžete.

Ovladač je klasického typu. To znamená velké množství tlačítek za pomoci kterých snadno zvládnete pohodlné ovládání televizoru. nejčastěji používaná tlačítka jsou chytře umístěna okolo středu ovladače, takže je máte snadno po ruce. Do telefonu si můžete pro stáhnout aplikaci, která nahradí ovladač. Využít můžete buď „Video & TV SideView“ což je aplikace přímo od Sony nebo „Android TV Remote Control“ od Googlu. Ani jedna z nich není zcela dokonalá a doporučuji vyzkoušet obě a nechat si tu, která vám více vyhovuje. V pravé zadní části televizoru jsou tři tlačítka, kterými lze měnit kanály, hlasitost a video vstup. Pro případ, že by ani aplikace ani ovladač nebyly po ruce.

Ve vyšší třídě kam tato televize bez pochyb patří už člověk čeká špičkovou kvalitu obrazu bez větších kompromisů. A zde ji divák dostane. Temná černá, u které si jen díky podrobnému zkoumání všimnete nepatrně slabšího nádechu v rozích. I tyto drobné nesrovnalosti ale zmizí, když zapnete local dimming. Pak je hluboká černá rovnoměrně rozprostřena po celé ploše obrazovky. V případě, že často sledujete filmy a seriály v HD nebo 4K kvalitě, můžete local dimming nechat zaplý vlastně pořád.

Další silnou stránkou je maximální jas obrazovky. Ten patří mezi naprostou špičku mezi tím, co je dneska ke koupi. Prosvětlené místnosti díky tomu nejsou překážkou pro kvalitní divácký zážitek. Odlesky světla nezvládá s takovou grácií jako konkurence od LG nebo Samsungu, přesto se s nimi vypořádá slušně. Jelikož jsem zmínil, že televize velmi dobře zobrazí černou barvu a má výborný jas, je jasné že kontrastní poměr dopadl na jedničku. Podle zahraničních měření to vypadá, že v základním nastavení se pohybuje okolo 5 500:1 a se zapnutým local dimmingem překračuje 6 500:1. To jsou excelentní výsledky, které dávají vyniknout HDR. Jestli jste dosud znali HDR jen z levnějších přístrojů, tak při prvním sledování na téhle obrazovce budete koukat.

Schopnost zvládat dynamické scény také zaslouží pochvalu. Svůj podíl na tom bezesporu má rychlá odezva, která se pohybuje pod 10 ms. Ta společně s nativní obnovovací frekvencí 100 Hz zajišťuje plynulý zážitek ze sportovních utkání i rychle stříhaných akčních filmů. Rychle pohybující objekty, či postavy, si tak užijete detailní, bez nepříjemného rozmazání.

Naneštěstí není všechno ideální a obrazovka má jednu mouchu. A tou jsou pozorovací úhly. Již okolo 20° dochází k drobné deformaci barev a při větším pozorovacím úhlu ztrácí jas. V případě, že jste zvyklí sledovat televizi z pohovky, která je umístěna přímo naproti ní, tak se nic neděje. Pokud jste zvyklí na sledování více ze strany, tak při výběru zpozorněte.

• AVI (.avi)
  • ASF (.wmv, .wma, .asf)
  • MP4 (.mp4, .avc, .mov, .3gp)
  • MKV (.mkv)
  • WebM (.webm)
  • PS (.mpg, .mpeg, .vro, .vob)
  • TS (.ts, .m2ts)
  • LPCM, DTS-CD (.wav)
  • MPEG1 audio layer3 (.mp3)
  • WMA V8 (.wma)
  • FLAC (.flac)

Všechny hodnocené tv najdete zde.

7.5 Total Score
Sony Bravia KD-55XE9305

Kromě pozorovacích úhlů nemá žádnou chybu. Výborná pro sledování běžného televizního vysílání, sportu, filmů i hraní her. Díky vysokému jasu dokáže v HDR zobrazit opravdu široké spektrum barev. Přesto všechnu tuto chválu její koupi nedoporučujeme. Proč? Protože je tu LG OLED55C7, která stojí obdobné peníze a je snad ve všem ještě o kousek lepší. Její recenzi brzo přineseme.

7
5
8