Recenze Sony Bravia KDL-55W805C

Jeden z top modelů fullHD Sony je k dostání ve třech velikostech a to KDL-43W805C, KDL-50W805C a KDL-55W805C kdy první číslo udává úhlopříčku televize v palcích. Díky své ceně jde o populární televizi, o které uvažuje mnoho uživatelů. Pro ulehčení vašeho rozhodnutí zda se jedná o tu správnou volbu pro vás, jsme připravili shrnutí z několika zahraničních recenzí.

Starý model, neprodává se. Aktuální televizory najdete v našem velkém testu.

Úhlopříčka obrazovky139 cm (55 palců)
Příkon75 W
Rozlišení obrazovky1 920 x 1 080
Frekvence obrazovky100 Hz
HDMI4x
SCART1x
USB3x
Hmostnost18 kg

Recenze na hdtvtest.co.uk

(hdtvtest.co.uk)
  • Barvy
  • 3D obraz
  • 3D brýle nejsou součástí balení
  • Občasné artefakty v dynamických scénách
Na první pohled zaujme svým extra tenkým rámečkem a kovovým podstavcem umístěným na středu televizoru televizoru. V recenzi oceňují precizní kalibrační systém, díky kterému je možné dosáhnout vydařeného barevného podání. Pochvalu televizor dostává zejména za opravdu podařenou černou barvu, která je na LED televizor v této cenové hladině opravdu velmi nadprůměrná. Nepozorovali žádné zásadní nesrovnalosti v podání barev při okrajích televizoru, pouze při velmi důkladném zkoumání je vidět, že dolní hrana televizoru (kde jsou umístěny LED diody) je o trošku světlejší než zbytek obrazovky. Slabší již bylo zachycení pohybu při dynamicky náročných scénách, kdy je nutno celkem složitě balancovat v nastavení, kdy v obraze buď vznikají artefakty nebo je obraz příliš světlý. Při upscallingu videa (převodu SD na HD obraz), nedochází k žádným problémům a obraz je dostatečně čistý. Televize umožňuje i 3D obraz (3D brýle nebyli součástí balení) a je plynulý, bez vibrací nebo interpolací. Televizor doporučují jako vhodný i pro hry, protože má nízký input lag, naměřené hodnoty se pohybovaly okolo 37 ms při standardním módu a 53 ms při Cinema módu. Naměřená spotřeba byla 25W v standardním módu a 42W v Cinema módu. Celkově televizi doporučují, hlavně díky skvělému poměru ceny a kvality obrazu.

Recenze na techradar.com

(techradar.com)
  • Dokonalý obraz
  • Upscalling do HD
  • Průměrná kvalita zpracování
  • Není zrovna nejlevnější
V dnešní době se na nás ze všech stran valí informace o nových 4K televizích a HDR videu, takže televize s klasickým fullHD rozlišením na první pohled příliš nezaujme. A to je v případě Sony KDL-55W805C velká škoda. Sice na první pohled vypadá lépe zdálky než zblízka, kdy je více vidět „plastovost“ tenkého rámečku televize. Operačním systémem je Android TV a bohužel není příliš možnost systém poupravit podle svých potřeb. Mezi nejsilnější stránky tohoto modelu patří kvalita obrazu, doporučují ho zejména pro ty uživatele, kteří nemají prostředky na kvalitní 4K televizi, ale zároveň očekávají prvotřídní kvalitu obrazu. Zaujmou hluboké, bohaté barvy a extra vydařené je podání zejména černé. Recenzent vyzdvihuje i MotionFlow technologii od Sony, díky které vypadá obraz přirozeně i při náročných scénách a minimalizuje rozmazání obrazu. Přestože je lepší pouštět v televizoru HD obsah, tak i pokud je zdroj v nízkém rozlišení, tak díky velmi kvalitnímu přemapování obrazu dosáhnete kvalitního zážitku. K zhoršení kvality obrazu (barev i kontrastu) dojde, pokud sledujete televizor z boku (úhel okolo 35ti stupňů), ale to je docela běžný jev u televizí v této cenové relaci. K dispozici budete mít i podporu 3D obrazu, ale je takový nedotažený. Obraz je i v tomto módu detailní a s vyvedenými barvami, ale při sledování filmů si všimnete šumů. Zvuk bohužel táhne televizi dolů, je slabý, nepřesvědčivý a nejde ruku v ruce se skvělým obrazem. Pokud chcete mít kvalitní zvuk, investici do externího audia se bohužel nevyhnete. Na lze říct, že i v dnešní době se jedná o televizor, která má dobrý poměr ceny a výkonu a její přednosti jsou skvělý obraz, prostorově úsporný design a zpracování obrazu v nízkém rozlišení.

Recenze na trustedreviews.com

(trustedreviews.com)
  • Skvělá kvalita obrazu
  • Vydařený design
  • Audio
  • Za tuto cenu lze koupit 4K model
Design je futuristický a přitom úsporný. Stojí na nízkém kovovém stojanu, ale když se díváte z dostatečné vzdálenosti, není to žádný problém. Prvotní nastavení televizoru je snadné, recenzent doporučuje pro nejlepší zážitek při sledování televize nastavit contrast na úroveň 80-83 a vypnout oba systémy pro redukci šumů (noise reduction systems). Nastavení černé doporučuje na nízkou hodnotu (low), stejně jako nastavení Live Colour. Při sledování Blue-ray filmů je ideální hodnota nastavení Film Mode na medium.Ale i při základním nastavení je kvalita obrazu vydařená a patří mezi hlavní přednosti této televize. Největší pochvalu zaslouží zobrazení černé barvy, ale ani v rozích a okrajích nenajdete barevné deformace a obraz má jednotnou formu. Tv si zvládá poradit i s většinou světelných odlesků v místnosti a tmavé scény si vychutnáte i za horších světelných podmínek. Lidská pokožka vypadá přirozeně, nemá tendenci být přepálená do přílišné růžové nebo oranžové jako je tomu u některých LCD televizorů. Při přehrávání videa v horším než HD rozlišení se processing opravdu snaží vymáčknout z obrazu to nejlepší co je možné. Stejné pozitiva jaké platí pro kvalitu obrazu v klasickém 2D obraze, platí i pro jeho 3D variantu, která je podporována. Plastický obraz, plný detailů jen láká k tomu si na něj sáhnout. Až tak dokáže vtáhnout do děje. Nyní se dostáváme k nejslabšímu místu a tím je zvuk. Reproduktory jsou jednoduše slabé, nenabízí mnoho basů a mluvené slovo zní často nepřirozeně oproti scéně, ve které se odehrává. Televize doporučují i pro hraní her díky rychlé odezvě a celkově ji doporučují všem, kteří nechtějí nebo nemohou mít kvalitní 4K televizor.

Recenze na avforums.com

(avforums.com)
  • Skvělý převod SD videa na HD
  • Skvělá černá
  • Nízká odezva
  • Systém Android
  • Drobné nepřesnosti v podání barev ve spodní části obrazovky
Špičkový model od Sony v jejich fullHD řadě. Stojí za to ho koupit? Má minimalistický design, je opravdu tenký a má úzký rámeček. Stojí na tenkém chromovaném stojanu, který sice vypadá dobře, ale není příliš stabilní. Nehrozí, že by televizi neudržel, ale když se ho dotknete, cítíte jak se televize hýbe. Ovládání je snadné za pomoci dálkového ovladače, který dobře padne do ruky. V recenzi opěvují široké možnosti nastavení obrazu a výsledný dojem je skvělý i pro zkušené oko recenzenta. Při nastavení obrazu doporučují Contrast a Black Adjust (nastavení černé) dát na minimum. Při těchto nastaveních nejvíce vynikne brilantní podání černé barvy. Drobnou vadou na kráse jsou horší detaily v úplně spodní části obrazovky. Při sledování sportovních utkání se v obraze občas objevují artefakty, které lze vyřešit zapnutím „Motionflow„. Nesmíte ho ale zapomenout vypnout pro dokumenty, dramata atd .. Kladem televizoru je i převod obrazu z nízkého rozlišení do fullHD. Sony k tomu využívá svoji vlastní technologii X-Reality. Stejně jako většina výrobců v posledních letech televize podporuje 3D, ale v balení u nejsou standardně dodávány 3D brýle. Co se kvality zvuku týče, tak díky tenkému tělu televize není možné očekávat žádné zázraky. Dojem z reproduktorů je stěží průměrný a pro lepší zážitek je nutno dokoupit externí audio. Odezva je nízká, v hracím režimu se pohybuje okolo 36 ms a mimo herní mód okolo 56 ms. Nákup této televize doporučují, ale mějte na paměti nastupující trend 4K televizí, které mohou být z dlouhodobého hlediska zajímavější volbou.

Recenze na whathifi.com

(whathifi.com)
  • Ostrý obraz
  • Snadné ovládání a dobrá konektivita
  • Hluboká černá
  • Barevné podání by mohlo být více přirozené
  • Kvalita „neHD“ obrazu
V roce 2015, v době svého uvedení na trh se jednalo o špičku fullHD řady od Sony, která i v „pouze“ fullHD poskytuje ostrý a atraktivní obraz, který překypuje detaily. Zaujme hlavně lahodná černá, která vás plně vtáhne do děje. Škoda že pro plné vychutnání detailních přechodů stínů by to chtělo větší velikost obrazovky, protože na této to úplně nevynikne. Na rozdíl od ostatních recenzí nechválí podání tělové barvy, ale považuje ji za mírně nažloutlou. Přesto celkově televizor chválí za jeho věrnou reprodukci barev. Doporučuje chvíli si pohrát s nastavením, protože i když v defaultním módu není obraz špatný, s trochou ladění ho lze posunout výrazně dále. Zvuk je dostatečný pro běžné rozhovory, ale pro sledování akčních nebo výpravných filmů nemá dostatečně silný projev. Vzhledově je elegantní, s tenkým tvarem a jemným orámováním. V balení najdete dva ovladače, jeden standardní a druhý zjednodušený Sony One-Flick, který slouží pro rychlé a snadné přepínání programů. Oba ovladače reagují svižně. Přestože jde za tuto cenu koupit i 4K televize, tak se stále jedná o zajímavou koupi, protože 4K televize v této cenové hladině se kvalitou provedení a precizností obrazu nemohou rovnat Sony KDL-55W805C.

Recenze na computerbild.de

• Vydařený obraz
  • Stylový vzhled
  • Zvuk by mohl být lepší
Televize od Sony vybavená operačním systémem Android, který má za úkol rozšířit nabídku dostupných aplikací. Systém je uzpůsobený tomu, aby se bez problému ovládat i na dálku pomocí ovladače. Bohužel nemůžete využít hlasového ovládání, protože televize nemá mikrofon a proto neuslyší vaše povely. Navzdory drobnějším problémům s operačním systémem má tento přístroj co nabídnout. Jde hlavně o dobrý obraz a přirozeně vypadající barvy. Při sledování 3D filmů, dochází k mírnému a očekávanému poklesu ostrosti, ale obraz je stále koukatelný a po většinu času si nějakých nepřesností ani nevšimnete. Mějte na paměti, že 3D brýle nejsou součástí balení a zaplatí za ně okolo 1 000 Kč. Zvuk není příliš výrazný, ale je poměrně uspokojivý a ani při vyšší hlasitosti není otravný a neposlouchatelný. Jeden tip k nastavení barev, zkuste nastavit škálu na teplé barvy. Co říci závěrem? Velmi dobře vypadá a v obývacím pokoji nebude svým vzhledem rozhodně dělat ostudu. Proti obrazu a zvuku za tuto cenu nelze příliš namítat, o Sony je známo že patří mezi kvalitní a přitom relativně dostupné přístroje, a i tento kus není výjimkou. Najít nejlevnější cenu