Střešní box Pacific 600 značky Thule nabízí úložný prostor středního objemu, do něhož se pohodlně vejdou jak lyže, tak stany, turistické batohy či rybářské pruty. Pokud tedy sháníte kvalitní univerzální autobox, Pacific 600 byste rozhodně neměli přehlédnout. Přečtěte si, jak dopadl v našem testování, a zjistěte, zda splňuje vaše požadavky.
Parametry

Materiál | ABS plast |
Rychloupínací systém | ano |
Centrální zámek | ano |
Typ otevírání | boční pravostranné |
Maximální nosnost | 50 kg |
Barva | stříbrná / šedá / titan |
Objem | 310 l |
Hmotnost | 13 kg |
Délka | 190 cm |
Šířka | 63 cm |
Výška | 39 cm |
Základní charakteristika
Model Pacific 600
světoznámé švédské značky Thule se stal v roce 2009
vítězem testu evropského motoristického klubu ADAC. Testování zkoumalo
čtyři kategorie: design a konstrukci, manipulaci, chování při jízdě (zejména stabilitu při vyhýbacím manévru a nouzovém brzdění) a tzv. Crash test, který simuloval čelní náraz automobilu s boxem v rychlosti 30 km/h. Výsledky potvrdily velmi nízkou hlučnost při jízdě, vysokou stabilitu boxu, jednoduchou montáž, kvalitní zpracování, velmi dobrou voděodolnost a také líbivý design a kvalitní konstrukční řešení tohoto boxu. Se svými
rozměry 190 x 63 x 39 cm se řadí mezi univerzální boxy vhodné pro
celoroční využití.
Objem 310 l sice není nijak závratný, každopádně je plně dostačující pro čtyřčlennou rodinu. Nosnost nákladu však
nesmí přesáhnout 50 kg. Pacific 600 v současné době seženete
ve třech barevných provedeních: stříbrné, šedé a barvě titanu. Stříbrná varianta se prodává také v lesku. Samozřejmostí je speciální
povrchová úprava aeroskin. Jednoduché, ale zdařilé designové zpracování dokonale
splňuje všechna aerodynamická kritéria, box proto při jízdě klade velmi
malý odpor vzduchu, což se kladně projevuje nejen na tichosti jízdy, tak také na nízké spotřebě pohonných hmot a skvělé ovladatelnosti vozu. Otevírání víka je bohužel pouze
boční pravostranné. Box je však vybaven
patentovaným pružinovým systémem Dual-Force, který však umožňuje
velmi snadné otevírání a zavírání víka. U Pacific 600 lze také počítat s
centrálním zámkem se třemi fixačními body.
Montáž
Přestože Pacific 600 nepatří mezi příliš dlouhé střešní boxy,
není vhodný pro všechny typy vozů. Z tohoto důvodu vždy pečlivě porovnejte délku tohoto autoboxu s délkou střechy vašeho automobilu. V ideálním případě by box
neměl přesahovat vepředu ani vzadu, případně jen do té míry, aby nebránil výhledu řidiče na semafory či dálniční tabule a aby bylo možné plně otevřít páté dveře. Autobox také instalujte vždy
doprostřed střechy vozu (středová osa boxu se musí krýt se středovou osou vozidla), díky čemuž se váha boxu rovnoměrně rozloží. Tím zajistíte
vyšší bezpečnost jízdy s boxem, jelikož takto mimo jiné nedochází k výrazným změnám jízdních vlastností vozu. Vždy však také dodržujte vzdálenost mezi příčníky v rozmezí
od 54,5 cm do 95,5 cm. Nosné tyče jsou limitovány maximální
šířkou 90 mm a výškou od 18 mm do 38 mm. Montáž Pacific 600 ke střešním nosičům je prováděna pomocí
rychloupínacího systému Fast-Grip, který najdete v balení.
Uskladnění
Vzhledem k tomu, že kategorie střešních boxů nepatří mezi nejlevnější autodoplňky, je vhodné každý autobox také
správně uskladnit v případě, že jej zrovna nebudete používat (a ruku na srdce – to může někdy zahrnovat i většinu roku). Velmi praktický je
plátěný obal (Thule 6982), který chrání box před znečištěním, prachem či poškrábáním. Jednoduše jej na autobox navlečete a uložíte třeba v garáži či sklepě. Pokud byste si přáli autobox zavěsit na stěnu, je možné dokoupit
speciální hák. Již poněkud pokročilejší variantou uskladnění je zavěšení na
speciální zvedák na střešní boxy, který se montuje přímo na strop. Box pomocí něj upevníte do popruhů a vytáhnete pod strop. Jedná se o variantu, která je ideální pro
maximální úsporu místa.
Naše hodnocení
Ačkoli Pacific 600 nepatří mezi extrémně dlouhé boxy, pokud byste jej chtěli využít na kratších či středně dlouhých automobilech, je velmi pravděpodobné, že by přesahoval střechu buď vepředu či vzadu. Doporučujeme proto raději volit automobily typu Combi. A ačkoli je možné jej použít i na kratší vozy, počítejte s tím, že otevírání pátých dveří bude výrazně omezeno. Jelikož tento autobox váží pouhých 13 kg, manipulace s ním je snadná, a vyzvednutí na střechu vozu lze pohodlně zvládnout v jednom člověku. Při instalaci však dbejte na to, aby se rozteč příčníků pohybovala vždy v rozmezí 54,5 cm až 95,5 cm. Pacific 600 využívá rychloupínacího montážního systému Fast-Grip. Ten zaručuje velmi snadné a rychlé uchycení, k němuž není potřeba asistence druhé osoby. Celý proces montáže probíhá uvnitř střešního boxu. Čelisti montážní hlavice zasunete do otvorů ve dně autoboxu a utáhnete je tak, aby z obou stran pevně sevřely střešní tyč. Otáčení aretační růžicí navíc nevyžaduje hrubou sílu a zvládne to opravdu každý. Nakonec ještě zespoda zkontrolujete, zda čelisti objímají příčníky pevně a nehrozí jim uvolnění. Celá montáž nám zabrala necelých 5 minut. Počítejte však s tím, že hlavice rychloupínacího systému jsou větší, a protože volně vyčnívají dovnitř boxu, zabírají také část místa z úložného prostoru. U tohoto autoboxu najdete pouze pravostranné otevírání, což je trochu škoda. Snadné otevírání a zavírání víka je umožněno pomocí dvou pružinových vzpěr Dual-Force, které se občas zadrhují, čemuž lze efektivně předcházet manipulací pomocí obou rukou současně. Hůře je na tom samotné víko. Ačkoli je vyrobeno z ABS plastu, podobně jako u celé řady dalších autoboxů, je poměrně tenké a při manipulaci se vlní a prohýbá. Otevřít a zavřít víko jednou rukou je kvůli tomu velmi komplikované a téměř nemožné. Doporučujeme proto vždy používat obě ruce současně. Pacific 600 bohužel trpí také dalším běžným neduhem střešních boxů, kterým je komplikované uzavírání a s ním související uzamykání víka. Jelikož je materiál tenčí a při manipulaci se deformuje, je obtížné uzavřít víko tak, aby do sebe všechny části uzamykacího mechanismu správně zapadly. Bohužel čím více je box naplněn, tím hůře se víko dovírá. Ideální je, pokud je přítomna druhá osoba, která uvede víko do správné polohy a přitlačí na něj, zatímco první osoba uzamkne box. Jelikož se jedná o model s centrálním zámkem a třemi fixačními body, klíčem lze otočit a vytáhnout jej až ve chvíli, jakmile se podaří box dokonale uzavřít, což občas vyžaduje u modelu Pacific 600 vysokou dávku trpělivosti. Překvapilo nás také, že ačkoli Pacific 600 vypadá na první pohled velmi profesionálně (celý box je vyroben z ABS plastu s povrchovou úpravou aeroskin), při bližším zkoumání lze velmi snadno zjistit, že nálepky s logem Thule a typovým označením, které zdobí víko boxu, jsou velmi nekvalitní a lze je poměrně snadno odloupnout prsty. Z toho lze vyvozovat, že jejich životnost (zejména na přímém slunci a v nepřízni počasí) bude velmi krátká. Ačkoli se nejedná o nedostatek ovlivňující funkčnost autoboxu, přesto nás toto zjištění zamrzelo. Jelikož vnitřní délka dosahuje 185 cm a šířka 55 cm, mohlo by se zdát, že do tohoto autoboxu pohodlně uložíte lyže o délce 180 cm, to však bohužel není pravda. Přední a zadní část boxu jsou totiž mírně zkosené, počítejte proto s lyžemi o maximální délce pouze 175 cm. Úložný prostor je dostatečný až pro šest párů lyží nebo čtyři snowboardy. Pokud byste potřebovali spíše delší střešní box, do něhož se vejdou také běžecké lyže o délce až 210 cm, přečtěte si recenzi
Thule Pacific 500. Ideální je také pro transport golfového či rybářského vybavení, stanů, nafukovacích člunů apod. A protože do Pacific 600 ani při velmi silném větru a prudkému dešti nezateče ani kapka (což ani zdaleka nebývá u střešních boxů běžné), můžete v něm bez problémů převážet také oděvy, boty či spací pytle. Veškerý náklad však vždy uložte tak, aby nejtěžší zavazadla (až ½ z celkové hmotnosti) byla umístěna uprostřed a zbývající (lehčí) věci v přední a zadní části boxu. Upevnění předmětů uvnitř boxu zajišťují dva pevné fixační popruhy. Při testovací jízdě se Pacific 600 na střeše vozu choval na jedničku, čímž potvrzujeme výsledky testování ADAC. Odpor vzduchu je díky snížené základně menší, proto je i při rychlejší jízdě tichý a velmi stabilní. Téměř ani nepoznáte, že jej máte na střeše. S ohledem na bezpečnost vlastní i ostatních účastníků silničního provozu však doporučujeme nepřekračovat maximální rychlost 130 km/h. Spotřeba pohonných hmot i při plně naloženém boxu příliš neroste a pohybuje se okolo 20 %. Na tento model je poskytnuta záruka 5 let. Potěší také snadná dostupnost příslušenství i náhradních dílů, bohužel se však jedná o poměrně vysokou investici navíc.
Zkušenosti
- Vhodný pro transport lyží (dlouhých max. 175 cm).
- Rychloupínací systém Fast-Grip zaručující velmi snadnou a rychlou montáž.
- Uzamykání pomocí centrálního zámku se třemi fixačními body.
- Povedený design a dobré aerodynamické vlastnosti.
- Při jízdě vyniká velmi dobrou stabilitou a nehlučností.
- Do autoboxu nevniká voda.
- Vhodný pro delší automobily a příčníky s roztečí od 54,5 cm do 95,5 cm.
- Pouze pravostranné otevírání.
- Manipulace s víkem a uzamčení boxu je problematické.
- Vyšší cena příslušenství.
- Kompatibilní s vozy Škoda Octavia Combi, Škoda Fabia Combi apod.
Zjistit cenu Přejít na
test střešních boxů.
Přihlašte se do newsletteru a
získejte super tipy do emailu
Pravidelně zhruba 1 až 3 krát měsíčně vám pošleme skvělé tipy na nakupování, nové testy a nejlepší recenze.
Co můžete čekat?
- Tipy na opravdu dobré nákupy (vybíráme jen to, co bychom poslali sami sobě)
- Výhodné nabídky a slevy (vybereme jen ty opravdu dobré)
- Rady k nakupování
- Nové recenze produktů
- Nové srovnávací testy
- Tyto e-maily jsou zdarma
- Neposíláme spam, ani obchodní nabídky třetích stran
Pro info si přečtěte naše zásady osobních údajů a GDPR.
Sledujte nás na sociálních sítích
Na FB, Instáč a Twitter píšeme novinky o nakupování na internetu a zajímavé tipy, které na covybrat.cz nenajdete.