Recenze TrueCam A6

Kamera TrueCam A6 se dodává se zadní kamerou, třemi typy držáku (dva s přísavkou, jeden nalepovací), s USB kabelem, kabelem do zapalování, držákem kamery a malými držáky kabelu. CPL filtry, které odstraňují odlesky stejně jako GPS modul je doplňkové příslušenství, které si v případě zájmu musíte přikoupit. Pro detekci rychlostních radů je nutné mít zmiňovaný GPS modul.

Parametry

Rozlišení videa1 920 x 1 080
Pozorovací úhel130°
Velikost displeje2,7″
Typ paměťové kartyMicro SDHC
Maximální kapacita paměťové karty32 GB
Menu v českém jazyceAno
Automatické zapnutíAno
G-senzorAno
GPS lokátorAno
Detekce rychlostních radarůAno
MikrofonAno
FotoaparátAno
Noční režimAno
Parkovací režimAno
LDWSNe
Magnetický držákNe
zpět nahoru ↑

Nastavení a funkce

Autokamera disponuje funkcemi, které jsou v této cenové relaci běžné (G-senzor, parkovací režim, fotoaparát, uzamčení souborů, časová smyčka, odložené zapnutí/vypnutí, přisvícení záběru, detekce pohybu, WDR technologie). Dále kamera umožňuje pořizování audiozáznamu, pojmenování řidiče, označení řidiče, otočení obrazovky. Pro plnohodnotný záznam je zapotřebí si nastavit aktuální datum a čas, který bude uveden na každém záznamu.

 

Samozřejmostí je možnost zapnutí nebo vypnutí LED podsvícení kláves, které je velmi praktické především při ovládání v noci. My jsme během testování měli podsvícení zapnuté neustále, protože je fakt, že i během pěkného počasí jsou světelné podmínky v kabině auta o něco horší, takže jsme podsvícení využívali pořád. Přístroj také řidiči umožňuje nastavit si přisvícení záběru při zhoršených světelných podmínkách. Přisvícení může být aktivní neustále, ale v tom případě je to větší zátěž pro (auto) baterii, zvolit můžete i režim auto, kdy si kamera přisvítí, jakmile tuto podmínku vyhodnotí jako nutnou nebo si přisvícení můžete úplně vypnout.

Kamera je schopná pořizovat i audiozáznam. Během našeho testování jsme audiozáznam otestovali a můžeme říci, že nejkvalitněji kamera snímá mluvčí na předních sedadlech. Spolucestující na zadních sedadlech příliš dobře slyšet nejsou.

Při nastavování parametrů a funkcí jsme ocenili, že má kamera menu v češtině. Taktéž návod a průvodce instalací je v češtině. Dále kamera nabízí dalších 12 jazyků: angličtinu, francouzštinu, španělštinu, portugalštinu, němčinu, italštinu, maďarštinu, polštinu, srbštinu, čínštinu a ruštinu.

U tohoto modelu nechybí ani funkce fotoaparátu, která má samostatné tlačítko sloužící jako spoušť. K rychlému nafocení nehody nebo jiné události bude kapacita baterie uvnitř kamery stačit. Ideální je okamžité nafocení do pár minut, poté se baterie vybije. Kvalita fotografií není srovnatelná s fotoaparátem nebo fotoaparátem v kvalitních telefonech, ale pro identifikaci bude stačit. Fotografie se ukládají ve formátu JPEG. Při focení zblízka má kamera tendenci obraz deformovat do tzv. rybího oka. Posuďte sami.

zpět nahoru ↑

Instalace kamery do auta

Při instalaci kamery do auta jsme se museli podívat na návody, které jsme našli na Youtube.com. Kamera má poměrně dlouhý kabel do zapalování i k zadní kameře. Dráty je dobré do interiéru auta upevnit, aby se zbytečně nepovalovaly na zemi nebo na sedadlech, což by mohlo být jak pro řidiče, tak pro spolucestující obtěžující.

Kameru jsme testovali v autě Škoda Yetti. Kabely jsou naštěstí dostatečně měkké, takže jsme je mohli schovat do horní drážky nad okny a čalouněním stropu. Tento způsob uchycení se osvědčil. Během jízdy kabely nevypadávaly ani nikde nezavazely.

Poměrně nedomyšleně se nám jeví připojení zadní kamery. Pomocí kabelu se připojuje na přední kameru ze spodní části, takže jack i kabel dost řidiči zavazí při výhledu. Opět jsme tedy museli na Youtube.com. Tam jsme se inspirovali u jiných řidičů. Kabel jsme omotali o držák kamery a pro přichycení drátů použili malé držáčky, které jsou ke kameře dodávány. Zdárně jsme tedy instalaci dokončili, ovšem jack od zadní kamery na předním okně stejně překáží. Po několika jízdách jsme si na to však zvykli.

U držátek kabelu bychom rádi upozornili na to, že jsou opatřeny samolepicí fólií, která při opakovaném přilepení a odlepení, špatně drží. Protože jsme se se správnou instalací netrefili hned na poprvé, museli jsme držátko kabelu odlepit, ale při opětovném přilepení jsme zjistili, že už nedrží dobře, takže jsme museli sáhnout po jiném (v balení je zhruba 5 ks držátek).

Umístění GPS modulu ke stojanu kamery, který je připevněný v oblasti před zrcátkem, kde to zákon umožňuje, pro nás bylo nepraktické, protože jsme si kvůli němu nemohli správně nastavit zpětné zrcátko. Výhodu GPS modelu je to, že dokáže zaznamenat rychlost, polohu i trasu, po které jste jeli, takže se hodí v případě, že máte třeba firemní automobily. Upozornit vás může i na stálé rychlostní radary. Na radary přenosné neupozorňuje. GPS modul se nám pro běžného uživatele, který auto využívá pro svou potřebu, jeví jako zbytečnost. Dobrým pomocníkem může být pro zaměstnavatele, jehož zaměstnanci jezdí ve firemních vozech.

Zadní kamera je na lepicím držáku na okno napevno přidělaná, což znamená, že byste ji museli při každém opuštění auta z okna odlepit, a to se vám určitě nebude chtít. Navíc lepicí držák při opakovaném připevňování ztratí svoji funkci (takže byste si museli poradit kutilsky třeba využitím oboustranné lepicí pásky, která však není příliš dobrým kandidátem – to jsme si vyzkoušeli na vlastní kůži). Zadní kameru tedy budete muset na okně nechat permanentně přilepenou, což může být dobrá výzva pro zloděje. U Škoda Yetti jsme museli kameru umístit spíše ke středové části zadního okna, protože nahoře je okno opatřeno poměrně širokým černým stínicím páskem.

zpět nahoru ↑

Záznam a výdrž baterie

Záznam z přední kamery je i za horšených podmínek poměrně kvalitní. Při dobrých povětrnostních podmínkách je záznam přímo skvělý. Snadno přečtete SPZ aut, dopravní značky a podobně. I v případě, že prší, je záznam dobrý a potřebné informace z něj vyčtete. Horší je to v případě mlhy, kdy je SPZ protijedoucích aut spíše nečitelná. Ze záznamu je možné poznat značku, možná typ a barvu protijedoucího vozu.

Horší kvalitu má záznam za tmy, kdy SPZ dobře přečtete jen v případě, že stojíte třeba na červené za natáčeným autem. V případě, že míjíte jedoucí osvětlené auto SPZ je velmi špatně čitelná. S velkou pravděpodobností byste SPZ auta neidentifikovali.

Na kameře jsme měli nastavenou detekci pohybu. Ideální je nastavení střední, možná nízké citlivosti, protože i při tomto výběru je kamera opravdu velmi citlivá na pohyb. Sama se zapne při nasedání do auta nebo otevření kufru. Když jsme z kamery stahovali záznamy, zapnula se i v momentě, kdy jsme ji opatrně položili na stůl. Záznam nahrává zhruba minutu. Poté se vypne.

Rozhodně se připravte na horší kvalitu záznamu ze zadní kamery. Při dobrém počasí je záznam plnohodnotný, o něco horší je to v případě špatných povětrnostních podmínek. Výdrž baterie uvnitř kamery je opravdu nízká, nanejvýš několik minut. Proto doporučujeme kameru používat výhradně se zapojením do zapalování. S nízkou kapacitou baterie jsme však počítali, protože to je u autokamer poměrně běžné. V případě, že byste chtěli autokameru využívat pouze na baterii, doporučujeme sáhnout po modelu, který je na to přizpůsobený.

zpět nahoru ↑

Ovládání kamery

Ovládání kamery je snadné. Veškeré parametry a funkce si nastavíte pomocí tlačítek, která se nachází u displeje. Ovládání je velmi intuitivní. Jediné, co nám trochu déle trvalo, bylo přepínání mezi nastavením parametrů a funkcemi. Ale brzy jsme přišli na to, že stačí stisknout tlačítko M se šipkami. Uživatelsky velmi příjemné je zapínání a vypínání displeje, kdy i během jízdy stačí jen stisknout tlačítko M, není tedy potřeba chodit do menu. Stejně je to s nastavením přisvětlení záznamu a záznamu zvuku, kdy stačí stisknout tlačítko a na displej ihned uvidíte upravení těchto parametrů.

Pokud budete parametry kamery upravovat třeba během doby, kdy stojíte na červené, nezapomeňte pro nahrávání stisknout tlačítko OK. V levém horním rohu se musí objevit červené blikající kolečko, která signalizuje, že kamera natáčí. Pokud by v rohu byla jen ikona kamery, záznam se nenatáčí.

zpět nahoru ↑

Závěr

Instalace kamery nás trochu potrápila, ale s klidným svědomím můžeme říct, že je stejně náročná, jako u jiných kamer, které ke svému chodu potřebují přívodní kabel. Nešťastně řešené je připojení zadní kamery i její připevnění na zadní sklo, které je v podstatě permanentní.

Možnost natáčet dění v přední i zadní části vozidla je zcela jistě užitečná, ovšem můžete se rozhodnout také pouze pro používání přední kamery.

Záznam z kamery je za dobrých světelných podmínek i při jízdě velmi kvalitní. Dobrou kvalitou se může kamera pochlubit i při natáčení v noci při pouličním osvětlení nebo při statických záběrech. Během jízdy v noci při absenci pouličního osvětlení nebo při jízdě v mlze se však obáváme, že SPZ protijedoucího auta přečtete jen stěží.

Ukázka videa:

Zjistit cenu

Nebo se můžete podívat na našeho průvodce výběrem auto kamery.

Jak vám tento test pomohl? Budeme rádi, když ho ohodnotíte hvězdičkami.

5/5 1 rating
6.8 Celkové Hodnocení
TrueCam A6

Kvalita a možnosti videa
6
Funkce
8
PLUSY
  • Kvalitní obraz i za horšího světla
  • Zadní kamera
MÍNUSY
  • Parkovací režim
Přidejte svou zkušenost s produktem  |  Recenze a komentáře
1 komentář
  1. TrueCam A6

    Napište svou recenzi

    Před odesláním komentáře byste měli vědět, jak pracujeme s vašimi osobními údaji. Důvodem pro zpracování osobních údajů je náš oprávněný zájem. Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC (GDPR). Při odeslání komentáře zpracováváme tyto osobní údaje - jméno, email a vaši IP adresu. Jméno používáme pro oslovení při případné odpovědi. Jméno můžete nahradit i přezdívkou. Email používáme pouze pro odeslání notifikačního emailu se zprávou, že vám někdo odpověděl na váš dotaz, případně rovnou pošleme odpověď na váš dotaz. Email je neveřejný a pro jiné účely ho nepoužíváme. IP adresu využíváme výlučně pro ochranu formuláře před spamem. Případné úpravy osobních údajů a žádosti o smazání můžete vyřídit emailově na poradime@covybrat.cz.

    Vaše celkové hodnocení