Autokamera TrueCam M11 GPS 4K dokáže nahrávat ve vysokém rozlišení, které zajišťuje velmi ostrý obraz, a to především za denního světla. Přístroj disponuje moderními technologiemi, které umožňují jeho připojení k Wi-Fi a ovládání pomocí mobilního telefonu. Své majitele dokáže varovat před radary a jejich vůz může strážit i během parkování. To je poměrně standardní výbava. Má však i své drobné mouchy – a i o těch se mimo jiné dočtete v naší recenzi. Stojí za to si ji koupit?
Parametry

Rozlišení videa | 3840 x 2160 (4K) |
Pozorovací úhel | 150 ° |
Velikost displeje | 2 palce |
Kapacita paměti | 128 GB |
Menu v českém jazyce | ano |
Automatické zapnutí | ano |
G-senzor | ano |
GPS lokátor | ano |
Radary | ano |
Noční režim | ano |
Parkovací režim | ano |
LDWS | ne |
Obsah balení
Společně s autokamerou obdržíte v rámci balení také magnetický GPS modul, magnetický držák a dvě náhradní nálepky pro připevnění tohoto držáku na sklo. Drží poměrně dobře.
Samozřejmostí jsou také potřebné adaptéry a kabely: adaptér s extra USB výstupem a micro SD/USB adaptér, dále napájecí micro USB kabel a USB kabel k aktualizaci GPS modulu. Nechybí ani několik držáků k uchycení kabelu a nástroj pro skrytí kabelu. V základní výbavě pak najdete ještě praktický ochranný obal.
Doplňkově si ke kameře můžete objednat ještě zadní Full HD kameru a polarizační CPL filtr, který z videa odstraní nežádoucí odlesky. Kvalita obrazu je u zadní kamery díky nižšímu rozlišení nižší, ale polarizační filtr dělá docela dobrou práci. Úplně se odleskům nevyhnete, ale dokáže je výrazně omezit.
Ovládání a nastavení
Pokud chcete autokameru TrueCam M11 GPS 4K nainstalovat do auta, začněte nejprve připevněním držáku. Ten se uchycuje nikoli pomocí přísavky (jak bývá běžné u některých modelů), ale pomocí speciálních nálepek. Tento způsob má však svoji nevýhodu – jednou umístěný držák se poměrně těžko přesouvá jinam. Můžete sice využít náhradní nálepky, které jsou součástí balení, ale pokud chcete držák posunout jen o kousek, nemusí na skle nálepka už tak dobře držet. Proto je potřeba si dobře rozmyslet, kam budete chtít kameru dát. Ideální místo je za středovým zpětným zrcátkem. Kamera je malá a dobře se tam vejde, takže vás nebude nijak rušit ani vám zavazet ve výhledu. I když díky nálepce drží lépe než přísavka, tak mi vadí že je případná změna umístění tak komplikovaná.
Na samotný držák se potom kamera nacvakává pomocí magnetu. Jde to snadno a rychle a nemělo by vám to činit potíže. Tento způsob je tedy velmi praktický, zvlášť pokud nechcete přístroj nechávat v autě a plánujete jej tedy opakovaně oddělávat a zase připevňovat.
Držák je dostatečně pevný a kameru skutečně spolehlivě udrží, takže se o ni nemusíte bát. Uchycení pomocí magnetu vydrží bez problému i jízdu na nerovnostech. Může za to i fakt, že je poměrně malá.
Výrobce se chlubí, že kamera nevyužívá klasickou baterii, ale takzvaný superkondenzátor. Ten má výrazně delší životnost, nevadí mu ani výrazné výkyvy teplot, ani případný náraz. Na druhou stranu kvůli němu musí být kamera neustále připojená ke zdroji energie, jinak nefunguje. V autě to obvykle není problém. Přesto existují i modely, které mají vestavěnou baterii, díky níž můžete kameru použít i bez zdroje energie – třeba pro nastavení nebo pořízení několika fotografií. S tímto modelem bohužel takto neuspějete.
Kameru lze připojit na Wi-Fi nebo spárovat s vaším telefonem. Pomocí mobilní aplikace, kterou si jednoduše stáhnete na stránkách výrobce, pak můžete kameru rovnou ovládat či upravovat nastavení.
Prvotní instalace kamery je rychlá, zabere zhruba kolem deseti minut. Stejně tak následné ovládání přístroje není nijak obtížené. Menu funguje intuitivně, je dobře přehledné a kompletně v češtině. Ještě aby ne, když se jedná o českého výrobce.
Co umí
Autokamera TrueCam M11 GPS 4K má skutečně vysoké rozlišení. Jak už napovídá její název, dokáže zachytit obraz ve 4K, takže poskytuje skutečně kvalitní záběry. Část autokamer přitom disponuje rozlišením v fullHD, v některých krajních případech jen HD (ale to jsou jen extrémně levné čínské modely). Tento model nad nimi tedy díky rozlišení výhodu. Zabírá velmi ostře i vzdálenější předměty a při přiblížení můžete stále bez problému přečíst jak dopravní značení, tak především poznávací značky ostatních automobilů. Doplňkově si ke kameře můžete objednat ještě polarizační filtr, který video zbaví i většiny nechtěných odlesků palubní desky.
Kamera je schopná natáčet i v noci, a to opět ve 4K. I noční záběry jsou relativně dobré, přesto musíte počítat, že obzvláště na temné silnici nebude záběr stoprocentní. Čitelnost SPZ není při nočním režimu bohužel úplně kvalitní. Někomu taky může vadit, že LED dioda na kameře vydává příliš silné modré světlo, což je během nočního řízení poněkud nepříjemné. Přiobjednat si můžete také zadní kameru, která natáčí ve Full HD.
Vzhledem k vysokému rozlišení videa musíte počítat s nutností vyšší paměťové kapacity. Do kamery naštěstí můžete použít paměťovou kartu až o velikosti 128 GB, která by měla být dostačující. Musíte však brát v úvahu, že karta není součástí balení a je proto potřeba do ní zvlášť investovat (cena se pohybuje kolem několika stovek).
Kamera disponuje také funkcí GPS lokátoru, takže vám zaznamená trasu, po níž jste jeli i vaši rychlost. To je prima, protože tachometry v autě ukazují z principu lehce vyšší rychlost než jaká je ve skutečnosti. Díky tomu můžete jet skutečně „na hraně“ rychlostních limitů. Dokáže vás také varovat před radary, nemusíte se tedy bát zbytečných pokut za rychlou jízdu. Díky GPS modulu dobře ukazuje začátek i konec poměrového měření. Líbilo by se mi, kdyby dokázala spočítat průměrnou rychlost jen v úseku poměrového měření. Hodí se to, když vjíždíte do měřeného úseku o něco rychleji a prostým uvolněním plynu necháte rychlost klesnout pod požadovanou hodnotu a výsledný průměr se vejde do požadovaného limitu. Snad se toho dočkáme v některém z příštích generací. Databáze radarů je neustále rozšiřována a vy máte aktualizace samozřejmě zdarma. Nedokáži říct jaká je jejich aktuálnost v menších městech, ale v Brně problém nebyl.
Jistě oceníte také parkovací režim, kdy kamera spustí nahrávání v okamžiku, kdyby do vašeho zaparkovaného auta někdo narazil. Díky tomu máte záznam nehody jako důkaz pro pojišťovnu. Tento režim je však potřeba spouštět vždy manuálně – musíte si na něj tedy myslet pokaždé, když opouštíte vůz, což je značně nepraktické. Dále ji chybí LDWS, to je systém pro upozornění pro vyjetí z jízdní pruhu. Ale tato funkce nefunguje často dobře ani u drahých automobilů, natož v „levných“ kamerách za pár tisíc. Takže to pro mě nakonec velký nedostatek není.
Hledáte levnější autokameru?
Zjistit cenu
Vystudovala jsem umění a estetiku na olomoucké univerzitě. Mou největší vášní je cestování za cizími kulturami, místy a zážitky. Výlety a práce v zahraničí mě naučily angličtinu, dodaly odvahu a posílily v pokoře. Ráda poznávám nové lidi a miluje dobré jídlo. Ve volném čase se mimo turistiku, přírodu, hudbu, knihy a psaní věnuji kreslení portrétů a ilustrací.
Sledujte nás na sociálních sítích
Na FB, Instáč a Twitter píšeme novinky o nakupování na internetu a zajímavé tipy, které na covybrat.cz nenajdete.