Ultra HD Alliance a nový standard obrazu

Jsme profíci, nevěříme marketingovým slibům a nezávisle recenzujeme a srovnáváme produkty. Když nakoupíte skrze naše odkazy, můžeme získat malou odměnu, která ale nezvyšuje cenu vašeho nákupu.

Ultra HD Alliance (UHDA) vyslyšela volání filmařů po celém světě a rozhodla se pro vytvoření standardu tzv. „filmařského režimu“ (v originále film maker mode). Ten má sloužit k rychlému nastavení možností obrazu za pomoci jednoho tlačítka. To může vyvolat celou řadu operací (úpravu kontrastu, jasu, nastavení pohybu atd..), které mají vyústit v divácký žážitek, který je co nejbližší tomu, jak byl film skutečně zachycen na kameru.Zájem o tuto funkcionalitu již projevili LG, Panasonic a Vizio. Zda se skutečně stane standardem napříč všemi většími výrobci se teprve uvidí. Rozhodujícím faktorem bude cena. Pokud bude standard zdarma, je šance na rozšíření výrazně větší. Pokud se bude platit licenční poplatek jako v případě Dolby Vision, tak je možné, že část výrobců ho pro snížení nákladů vynechá.
Z pohledu uživatele jsou dva možné přístupy jak se k tomu nastavení dostat. Samozřejmě za předpokladu, že bude vlastnit televizor, který to bude podporovat. První možností je zmiňované tlačítko, kterým si uživatel sám zvolí toto nastavení obrazu. Druhou možností je, že nastavení bude součástí metadat u sledovaného videa (vlastně to stejné jak funguje HDR). Možná jste slyšeli pořekadlo, které říká, že na pořádný film se musí do kina. Kromě obří plátna a luxusního zvuku je silnou stránkou moderních kinosálů právě věrné podání obrazu. Oproti tomu situace v našich domácích podmínkách připomíná z tohoto pohledu „divoký západ“. Různé tv (a jejich výrobci) mají různý přístup k saturaci barev, zobrazení pohybu a dalších aspektů obrazu. Lidé z Hollywoodu by to chtěli napravit a dát divákům možnost sledovat filmy přesně v takové podobě, v jaké je vyprodukovali. Otázkou však zůstává, kolik z diváků něco takového opravdu chce. Nemluvím tu o filmových nadšencích, ti se do toho stavu mohou dostat už dnes, jen si musí tv trochu nastavit. Mluvím divácké většině, z které má nemalá část moderní až nereálně dokonalé barvy jako z instagramové fotky ráda. Samozřejmě, pokud nebudu chtít, tak daného nastavení nemusí využít. A mohou sledovat obraz ve svém oblíbeném režimu (barevném podání). zdroj: https://www.experienceuhd.com/filmmakermode
Přihlašte se do newsletteru a
získejte super tipy do emailu

Pravidelně zhruba 1 až 3 krát měsíčně vám pošleme skvělé tipy na nakupování, nové testy a nejlepší recenze.

Co můžete čekat?

  1. Tipy na opravdu dobré nákupy (vybíráme jen to, co bychom poslali sami sobě)
  2. Výhodné nabídky a slevy (vybereme jen ty opravdu dobré)
  3. Rady k nakupování
  4. Nové recenze produktů
  5. Nové srovnávací testy
  6. Tyto e-maily jsou zdarma
  7. Neposíláme spam, ani obchodní nabídky třetích stran
Načítáme ...

Děkujeme za přihlášení do newsletteru. Teď ještě mrkněte do emailu a potvrďte, že jste o zařazení do newsletteru požádali opravdu vy. 🙂

Pro info si přečtěte naše zásady osobních údajů a GDPR.

Sledujte nás na sociálních sítích

Na FB, Instáč a Twitter píšeme novinky o nakupování na internetu a zajímavé tipy, které na covybrat.cz nenajdete.

Budeme rádi za vaše názory a připomínky

      Přidejte váš dotaz nebo recenzi

      Před odesláním komentáře byste měli vědět jak pracujeme s vašimi osobními údaji. Důvodem pro zpracování osobních údajů je náš oprávněný zájem. Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC (GDPR). Při odeslání komentáře zpracováváme tyto osobní údaje - jméno, email a vaši IP adresu. Jméno používáme pro oslovení při případné odpovědi. Jméno můžete nahradit i přezdívkou. Email používáme pouze pro odeslání notifikačního emailu se zprávou, že vám někdo odpověděl na váš dotaz, případně rovnou pošleme odpověď na váš dotaz. Email je neveřejný a pro jiné účely ho nepoužíváme. IP adresu využíváme výlučně pro ochranu formuláře před spamem. Případné úpravy osobních údajů a žádosti o smazání můžete vyřídit emailově na poradime@covybrat.cz.

      Covybrat.cz
      Logo